Toon posts:

[php] fopen max +/- 600 bytes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb gisteren ff een servertje opgezet:
Windows XP
Apache 2.0.35
PHP 4.2.0

Rest is nou niet echt boeiend ofzo. Probleem is dit:
als ik iets ranzig simpels doe als:
PHP:
1
<?$file = fopen("file_die_bestaat","r");fpassthru($file);?>

Zit echt niets moeilijks in. Dan gaat er iets mis, ik krijg namelijk alleen de eerste +/- 600 bytes terug (het heeft tot nu toe rond die grootte gelegen, weet niet waar het aan ligt dus ik zeg het er maar ff bij :) )

Heeft iemand anders dit probleem ook (...gehad)? Ik vind het nogal frustrerend dat het overal werkt behalve bij mij :'(

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
ik ken geen php, maar kan het niet aan een buffer ofzo liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik eerst ook, maar dan zou de hoeveelheid bytes constant moeten zijn en dat is het niet :(

Verwijderd

In mijn ogen is dit wel een heel vaag probleem, fopen kan wel heel veel meer aan (heb ik zelf getest met mijn gallery's) maar denk toch dat je het ergens anders moet gaan zoeken, mischien in de connectie van de server?

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Dat moet je volgens mij binair doen; zal het linkje even opzoeken :)

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Uit de manual:
Opmerking: The mode may contain the letter 'b'. This is useful only on systems which differentiate between binary and text files (i.e. Windows. It's useless on Unix). If not needed, this will be ignored.
Huiswerk:
http://php.nederland.net/manual/nl/function.fopen.php

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
of gebruik www.php.net/readfile (doet hetzelfde als wat jij nu in 2 regels doet in 1 regel :) )

edit: lees net het volgende:
On my win32 system, I found that readfile doesn't appear to open the file in binary mode, giving unexpected results when trying to process a binary file.
Dat is wat waarschijnlijk hier ook bij jou fout gaat, readfile kun je dus niet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, de 'b' deed inderdaad wonderen, moet ook geen servers op windows installeren heel dom van mij :+
Pagina: 1