Debian (SID), snort doet het niet auto

Pagina: 1
Acties:

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb op mijn Pentium 200MMX, met 256 MB Ram (had ik nog liggen) en een 15,3 GB HD debian (SID) draaien.
Hierop draait apache, squid, postfix enz een beetje een rommelbakkie dus.
Ik denk ik ga snort draaien om een beetje alles in de peiling te houden, nu draait snort wel als ik hem handmatig aanzet met :
snort -D -A full -i eth0 -h 10.1.9.0/24 -o -c
/etc/snort/snort.conf
maar als ik hem gewoon laat starten met
/etc/init.d/snort start dan doet hij helemaal niets.

iemand die dezelfde problemen heeft ???
Of moet ik gewoon op stable gaan draaien, ik moet wel zeggen dat ik nog geen andere problemen tegen ben gekomen met Unstable/SID.

:?

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Oh ja Search wel gebruikt en aan een collega gevraagd maar hij weet het ook niet en gebruikt dezelfde oplossing
--> handmatig starten

:'(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je iets van scripts weet dan zou je /etc/init.d/snort eens kunnen doorlopen, dan kun je zien welke opties er allemaal worden meegegeven en dergelijke. Vervolgens wijzig je dat in de goede opties en het werkt vanzelf weer. Als je er niet uitkomt dan moet je even dat bestand hier posten (als het erg lang is alleen het eerste deel en het stuk achter 'start)', dan zijn er genoeg mensen die het kunnen bekijken. Ook eens rondkijken in je /var/log/messages en dergelijke wil nog wel eens helpen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.