Toon posts:

Officejet 590 en Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier net een Officejet 590 van mijn buurman gekregen, maar ik krijg dat ding maar niet goed aan de praat in Windows 2000/XP.

Als ik hem installeer met windows drivers kan ik wel printen met een foutmelding op mijn scherm.
Maar met de officiele HP drivers die ook de functie zoals faxen/scannen etc. benutten krijg ik maar meldingen dat ie niet met de printer kan communiceren.
Ik heb de communicatie poort al op ECP gezet en gezegt dat windows een interrupt moet gebruiken.

Iemand enig idee wat een oplossing kan zijn?? :?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaats dit topic maar weer ff omhoog :)

Is er echt niemand die een oplossing weet voor dit probleem??

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Kabeltje wel goed?
Moet wel een bi-dir kabel zijn namelijk.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 10:57 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Kabeltje wel goed?
Moet wel een bi-dir kabel zijn namelijk.
En waaraan kan je merken dat je een bi-dir kabel hebt?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Zijn die drivers dan wel voor Windows XP? Het is bekend dat er voor veel HP-printers en scanners nog geen XP-drivers zijn, en soms zelfs geen Windows-2k drivers... Basis-printmogelijkheden zitten wel vaak in XP ingebouwd. De Windows 9x-drivers zou ik NIET proberen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 11:00 schreef pinockio het volgende:
Zijn die drivers dan wel voor Windows XP? Het is bekend dat er voor veel HP-printers en scanners nog geen XP-drivers zijn, en soms zelfs geen Windows-2k drivers... Basis-printmogelijkheden zitten wel vaak in XP ingebouwd. De Windows 9x-drivers zou ik NIET proberen.
Ik heb wel de Officiële Windows XP drivers!

Verwijderd

Gebruik deskjet 500 of 600 drivers. Dan moet het ook wel werken (behalve scannen)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 11:33 schreef RedDot het volgende:
Gebruik deskjet 500 of 600 drivers. Dan moet het ook wel werken (behalve scannen)
Maar eigenlijk wil ik alle functies benutten van het apparaat als het eventjes kan :)

Verwijderd

Oke, dit is een bekend probleem, HP ondersteunt deze apparaten niet voor de volle 100%, Als het goed is kun je wel printen ed, maar niet scannen/faxen...
De officejetmanager werkt niet en kan geen connectie maken.

De officejet series werken niet met Win2k en WinXP, en HP heeft laten weten dat hier geen nieuwe software voor komt en zegt dat het aan microsoft ligt. (LOOZERS!)

Oplossing: Zet een tweede besturingssysteem op je pc of gooi win2k/xp eraf (zonde..)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 13:10 schreef dojo007 het volgende:
Oke, dit is een bekend probleem, HP ondersteunt deze apparaten niet voor de volle 100%, Als het goed is kun je wel printen ed, maar niet scannen/faxen...
De officejetmanager werkt niet en kan geen connectie maken.

De officejet series werken niet met Win2k en WinXP, en HP heeft laten weten dat hier geen nieuwe software voor komt en zegt dat het aan microsoft ligt. (LOOZERS!)

Oplossing: Zet een tweede besturingssysteem op je pc of gooi win2k/xp eraf (zonde..)
Beetje vreemd dat ze dan wel Windows 2000 en XP drivers hebben gemaakt waar alle zooi van scannen etc inhoren.

Ik zal ook wel ff met de helpdesk van HP bellen, maar ik vind het ook erg tegenvallen van HP.

Gelukkig heb ik ook nog me vertrouwde EPSON printer :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat een eikels bij HP zeg!

Bel ik net de helpdesk en krijg ik een telefonist aan de lijn.
Ik zeg me probleem en serial nummer en dan zegt ie dat de garantie verlopen is en je zou dus om alleen telefonisch contact te mogen maken met de helpdesk € 27,50 moeten betalen. Dat is toch belachelijk voor alleen ff telefonisch contact??

Nouja... dat moest ik ff kwijt :)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 13:57 schreef Tubbietje het volgende:
Wat een eikels bij HP zeg!

Bel ik net de helpdesk en krijg ik een telefonist aan de lijn.
Ik zeg me probleem en serial nummer en dan zegt ie dat de garantie verlopen is en je zou dus om alleen telefonisch contact te mogen maken met de helpdesk € 27,50 moeten betalen. Dat is toch belachelijk voor alleen ff telefonisch contact??

Nouja... dat moest ik ff kwijt :)
ze zijn daar idd niet echt aardig ;(. Ik heb ze ook wel eens gebeld, gewoon slecht. Maar dat je zelfs 27.50 moet gaan dokken, dat gaat echt te ver :(.

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

wat je kan proberen is om bij je lpt poort enable legacy plug and play aan te zetten. werkte bij mij wel.

start => contol panel => system => hardware => device manager => ports => "kies poort" => port settings =>
en een vinkje

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 14:16 schreef Maferick01 het volgende:
wat je kan proberen is om bij je lpt poort enable legacy plug and play aan te zetten. werkte bij mij wel.

start => contol panel => system => hardware => device manager => ports => "kies poort" => port settings =>
en een vinkje
Dat had ik standaard al aanstaan.

• Maferick

Maferick

Op maandag 06 mei 2002 14:18 schreef Tubbietje het volgende:

[..]

Dat had ik standaard al aanstaan.
zag hij daarna wel nieuwe hardware (je OJ)?

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 14:21 schreef Maferick01 het volgende:

[..]

zag hij daarna wel nieuwe hardware (je OJ)?
Nieuwe hardware vond ie wel meteen.
Hij ziet hem wel, maar de software van HP zegt dat ie niet kan communiceren met de printer.
En gewoon printen werkt wel, maar de verdere opties niet.

• Maferick

Maferick

Op maandag 06 mei 2002 14:23 schreef Tubbietje het volgende:

[..]

Nieuwe hardware vond ie wel meteen.
Hij ziet hem wel, maar de software van HP zegt dat ie niet kan communiceren met de printer.
En gewoon printen werkt wel, maar de verdere opties niet.
Mail me ff is iets makkelijker voor mij

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 14:26 schreef Maferick01 het volgende:

[..]

Mail me ff is iets makkelijker voor mij
Je hebt een mailtje :)
Pagina: 1