[CM] Case spuiten: Op zoek naar de juiste kleur...

Pagina: 1
Acties:

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Topicstarter
Ik heb onlangs een blauwe Chieftec Bigtower gekocht :9~ . (DA-01BL-D) http://www.chieftec.nl/what_s_new/what_s_new.html
En nu wil ik mijn drives (lees: frontjes) graag in de zelfde kleur spuiten. Dus ik met een los 5,25 afdekplaatje uit die kast naar de automaterialenzaak en zoeken, maar ja dan heb je daar tig bussen die allemaal wel een BEETJE lijken maar ik had bij geen een echt het idee van 'dit is de goeie'. Dus nu mijn vraag, weet iemand uit ervaring welke kleur ik moet gebruiken. (Merk + Kleurcode)

Het wordt me namelijk een beetje te gek om op de gok 3 'verschillende' blauw te halen en dan maar hopen dat er eentje een beetje lijkt, die bussen kosten ook al gauw 10 euro :( .

Ik hoop dat iemand me kan helpen, anders wordt het toch wel proberen, maar dan hou je zoveel bussen verf over die je nooit meer gebruikt en dat is ook zonde natuurlijk.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:52

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
die exacte kleur gaat je nooit van z'n leven lukken, beter is het dan om een heel andere tint blauw te kiezen oid.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Gave kast.... :P
Maar uh kun je die kleur niet bij Chieftec opvragen ??? (Of zou dat 'geheim' zijn :?

• eightValve
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Topicstarter
Ik snap wel dat de exacte kleur niet gaat lukken, maar ik wil er uiteraard wel zo dicht mogelijk tegenaan zitten. Ik kan altijd nog uitwijken naar zwart, dat zal ook niet misstaan ofzo... plus het feit dat het een kast met deurtje is dus ik kan altijd nog het deurtje dichtslammen en dan zie ik er ook niks meer van, maar toch.... ik zou erg blij zijn als iemand de juiste kleur wist...

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 21:05
mischien chieftec ff mailen? die weten vast de kleurcode wel

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 16:46 schreef eightValve het volgende:
Ik snap wel dat de exacte kleur niet gaat lukken, maar ik wil er uiteraard wel zo dicht mogelijk tegenaan zitten. Ik kan altijd nog uitwijken naar zwart, dat zal ook niet misstaan ofzo... plus het feit dat het een kast met deurtje is dus ik kan altijd nog het deurtje dichtslammen en dan zie ik er ook niks meer van, maar toch.... ik zou erg blij zijn als iemand de juiste kleur wist...
De voor 99% exacte kleur kun je hoogstwaarschijnlijk wel krijgen, 100% is moeilijk omdat er toch echt meer dan 16 miljoen kleuren zijn die je kan maken. Voor het maken van zo'n kast word meestal een standaard kleur gebruikt, meestal is het een kleur uit de "RAL" kleurenwaaier. Ik heb thuis wel zo'n kleurenwaaier liggen, wij hebben namelijk thuis een schildersbedrijf.

Wat je kunt doen is langens gaan bij een verfspeciaalzaak met een onderdeel of je case wat in de juiste kleur zit, en dan moet je samen met hun naar de juiste kleur gaan zoeken. Of je moet vragen of je een kleurenwaaier mee mag hebben, maar ik betwijfel of ze dat doen. Een kleurenwaaier is nogal duur.
mischien chieftec ff mailen? die weten vast de kleurcode wel
En ik denk ook dat ze je bij Chieftec wel het kleurnummer kunnen geven.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:58

EntonoX

Team leider

of je kunt met dat kapje even langs een spuiterij gaan, als het goed is hebben ze daar een scanner die kleuren kan scannen. dan heb je de RAL kleur code en kun je opzoek naar een spuitbus...

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Ook bij de Praxis kun je langs gaan met een onderdeel. Dit scannen ze in en daar komt een bijpassende kleur uit. Geef wel even aan welke ondergrond je hebt. Dit moeten ze weten voor het type verf/lak.

Coole pic in je signatuur!!!! ;)

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 14:09 schreef Jantjevlaam het volgende:
Coole pic in je signatuur!!!! ;)
Dat noem je een 'icon'.
Een signature is onderaan een bericht. ;)

• eightValve
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Topicstarter
Hmz.... dit is de reactie van de nederlands importeur. (www.progress.nl)

Beste Hans,

Helaas is deze informatie niet bij ons bekend. Ook het Europese
distributiecentrum heeft deze info niet.
Je zou het eventueel og kunnen proberen bij www.chieftec.com

Jan J Jaspers

moet ik het toch hogerop gaan zoeken denk....
Pagina: 1