Toon posts:

oc iets met hd crach te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had problemen met win xp pro hij crashte nogal veel en aangezien ik die computer gebruikte als server dacht ik: "Ik zet er win.net op". Dat heb ik dan ook gedaan. Een nette fresh install. Alles liep goed voor twee dagen. daarna heb ik men celeron 400 proccessor op 500 MHz gezet en na een uur of twee crachte men hd. Hij gaf een blauw scherm deed een memory dump. Toen ik men computer reboote startte men windoos niet meer op. Dus boot-cd erin en zag ik dat het filesystem op men hd "unknown" was. Dus hd geformateerd en win.net opnieuw geinstald. Toen dacht ik :"Hey laat ik eens kijken of die hd-crash door die oc komt." en ik heb em dan weer op 500 gezet en na een kwartier crachte ie. Dus dacht ik: "ja.". Maar daarnet gaf ie hetzelfde blauwe scherm terwijl ie al heeltijd op 400 staat maar reboote ie wel.
Heeft die oc nu iets te maken met die hd-crash ?

Verwijderd

beta??? dan vast wel :D

Verwijderd

Topicstarter
de 3590 build (beta 3)
enterprise server

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

.net is nog niet echt helemaal af hé, het kan heel goed zijn dat de crach van je comp door het overklokken kwam, maar dat je hd corrupt was, zal meer te maken hebben met .net die nog geen goede error recovery heeft.
edit: als ie met xp ook crasht zou ik eerder denken aan verrot geheugen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
maar toen ie daarnet crashte was ie was ie niet ge-oc'd maar men hd was ook niet corrupt. Dat van dat verrot geheugen zou wel kunnen ja. ik ga er eens een paar andere insteken

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Het kan goed zij dat je oc er iets mee te maken heeft.
Als je de FSB versnelt gaat alles sneller dus ook je IDE controler.
Dus je kunt voortaan beter je UDMA een standje lager zetten als je je FSB gaat opvoeren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
naar goldmemory.cz gaan en een diskette downloaden waarmee je je geheugen test.. weet je meteen of het daaraan ligt.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 16:55 schreef Astennu het volgende:
Het kan goed zij dat je oc er iets mee te maken heeft.
Als je de FSB versnelt gaat alles sneller dus ook je IDE controler.
Dus je kunt voortaan beter je UDMA een standje lager zetten als je je FSB gaat opvoeren.
ok maar momenteel ga ik dat niet proberen want ik heb geen zin om men windoos voor een derde keer te innstalleren.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb ook wel menig windows installatie verrot zien gaan door een OC.

Wat voor FSB zet je 'm?

Want je kan niet zomaar elke FSB nemen, ook al kan je moederbord/bios in stapjes van 1 mhz enzo.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ben ik nou inenen dyslectisch? Crach? Misschien bedoelde je crash? Anyway, als je bus te hoog komt dan wil het wel eens voorkomen dat je IDE controller wat brakke data naar je hd gaat schrijven, en dat heeft meestal een half gare FAT tot gevolg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn geheugen getest en daarmee was er niets aan de hand. Mijn FSB stond op 83 i.p.v. op 66. Dus het zal waarschijnlijk daar aan liggen.
Pagina: 1