Toon posts:

Ouwe PC moet z'n bek houden!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een Pentium2-400mhz niet overclocked. Ik wil het systeem zo stil mogelijk krijgen. Is het met een enorm groot koellichaam mogelijk de CPU-koeling geluidloos te krijgen? thx alvast!

Verwijderd

daar bestaan heel stille coolers voor......... :z

Lekker duidelijk topic trouwens...... }:O

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jawel, die blokken bestaan, maar passen niet op je CPU.
einde verhaal... of toch niet?
Waterkoeling blijft over, of enkele hele grote fans plaatsen icm enkele grote zwaar gemodificeerde koelblokken.
PII-400 is een descuttes-core die welliswaar redelijk modern is (0.18) maar toch nog flink warm wordt.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nou de PII 350 van mn ouders heeft een knoepert van een koelblok.. en geen fan. Dusseuh, het kan wel.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Onderklokken helpt ook :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

In je ondertitel staat dat je van oude PC's houdt, dus laat ze dan lekker mekkeren ;)

Maar een groter koellichaam wil wel eens helpen, waar je ook over kan denken is:

• Kleinere koeler
• Koeler langzamer laten draaien (7V?)
• Stillere koeler kopen (Coolermaster heeft wel mooie imho)
• Schuim aan de binnenkant van je kast plaatsen
• Stukjes rubber (van binnenband oid) tussen je HD/CDrom-drives en je case plaatsen

Succes :)

[edit]
ff plaatje van ReseTTim gejat mbt fietsband bij HD etc:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013468612
:)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

(jarig!)
Heeft Zalman daar geen spul voor dan?
Ik bedoel, de heatsink maakt geen geluid (duh |:() maar dan pleur je er toch zo'n Zalman fan op?
Of anders een Papst... keuze genoeg lijkt me :)

I love watercooling

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 17:21 schreef tjetta het volgende:
• Kleinere koeler
Een grotere fan juist. Kleine fans maken een hoger geluid, wat je minder snel kwijt raakt als je 'm langzamer laat draaien. (sowieso is dat hoge toontje doordringender, dan de lage)

Een grotere fan heeft een lager geluid, wat al snel niet meer hoorbaar is als je 'm zachter laat draaien...daarnaast hoeft ie sowieso minder hard te draaien om dezelfde CFM te halen :)

Dus een GROTE fan zo langzaam mogelijk draaien op een zo groot mogelijk koelblok :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 04 mei 2002 17:03 schreef Ecteinascidin het volgende:

PII-400 is een descuttes-core die welliswaar redelijk modern is (0.18) maar toch nog flink warm wordt.
De 0.18micron technologie werd volgens mij pas door intel geintroduceert met de Coppermine hor.

Hier kun je het nog ff nalezen
http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/reviews/1304/1/

de P!! is dus 0.25 micron en wordt daardoor vrij warm.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik had hier een compaq machine laatst met een Pentium II 400 erin, grote heatsink (ongeveer 2x zo hoog als een coolermastertje) en geen enkele fan, ook geen casefan. Heatsink bleef handwarm en ik kreeg ook geen Signal 11 toen ik kernels, Xfree86 en KDE tegelijk ging compileren.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit herinnert me aan me harde schijf. Die maakt een heel diep bromgeluid (5400 rpm Western Digital die voor de rest doodstil is). Wat doe ik hieraan? Lage tonen zijn veel moeilijker te stoppen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 18:08 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Dit herinnert me aan me harde schijf. Die maakt een heel diep bromgeluid (5400 rpm Western Digital die voor de rest doodstil is). Wat doe ik hieraan? Lage tonen zijn veel moeilijker te stoppen...
http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=hardware&u=harddisken&ID=13172&av=&fv=&fo=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=15&ref=&style= :Y) :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13

Sorcerer8472

Mens sana?

oei :)
Past helaas niet. Zit al in een bracket, en de garantie vervalt denk ik als ik die eruit sloop... Maargoed, ik schop maar eens een paar keer tegen de kast, dan zie ik wel of dat werkt :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

en uiteraard bekleding (eiermatten) aan de binnenkant van je kast

Verwijderd

LOL @ topicnaam >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.animations.de/computer/9.gif

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

FAQ's, Search, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.