Op zaterdag 04 mei 2002 21:50 schreef Foeker het volgende:
[..]
enermax maakt over het algemeen stille voedingen maar de prestaties vind ik tegenvallen.
ik heb de enermax gekocht uit naambekendheid maar ik ben ontevreden over de prestaties in verhouding met de prijs.
zo is mijn 12 lijn gemiddeld : 12,6V
3,3 : 3,4
5 : 4,685 (waardoor mijn fsb van epox8k7a niet hoger kan als 134

) en volgens mij de oorzaak is van het piepen/fluiten van een mobo-component(spoel of condensator)
nu kan ik dit wel oplossen door een potmeter in de PSU in te bouwen maar dan gaat me 12V ook omhoog(en 3.3 ook?) en die is al zo hoog.dus ik baal een beetje van die enermax,ik had er meer van verwacht.
en zo zijn er meer
mijn advies : de Antec!
Kleine verklaring.
Een ENERMAX voeding heeft absoluut geen slechte prestatie. Ik denk zelfs dat het een van de zwaarst mogelijk belastbare voeding is.

Jij hebt zo'n lage 5volt omdat jij een EPOX 8k7a+ board hebt. Dit board maakt gebruik van een 2 phase transistor circuit, wat betekend dat er een veel zwaardere load op deze transistoren komt te staan dan de veel meer voorkomende (en standaard) 3 phase circuit based mainboarden. Een transistor kan een maximum aan vermogen omzetten naar een andere spanning. Als je dit dus naar zijn max. drijft, dan zakt je spanning vanzelf in, omdat de transistor gewoon niet meer kan leveren. Ook worden deze heel erg heet.
Test het zelf maar uit en zet je vcore en vddr gewoon op 1.75volt resp. 2.5volt en kijk hoever je 5volt inzakt.
Deze zal zeker op een niveau blijven dat je computer in een stressed situatie absoluut stabiel blijft.
Er mag namelijk een afwijking in de voltage zitten van 5%, dus de ENERMAX mag een 5volt signaal geven tussen de 4.75volt en de 5.25volt.
Je ENERMAX geeft echter een hoog genoeg signaal af, alleen jouw transistoren laten deze spanning inzakken.
Meet zelf maar eens aan een molex stekker hoeveel je 5volt eigenlijk in werkelijkheid is en vergelijk dit eens met wat motherboard monitor aangeeft. Hier zul je zien dat motherboard monitor achter het circuit meet en niet voordat het door het board heen gaat.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB