constant BSOD met installeren Terratec soundcard

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb een Terratec geluidskaart (type: 512i digital).
ik probeer nu win98 te installeren op mijn systeem, maar zodra die kaart geinstalleerd wordt, dan hangt het systeem met een bsod en doet hij niets meer.
Hij hangt bij het installeren van de Legacy audio :(

weet iemand waar dit aan kan liggen

spekkies:
duron 800
Gigabyte 7IXE4 mobo
512MB ram
ATi Radeon pro 64MB DDR
Terratec geluidskaart
Sitecom nic
Dynalink OHCI compatible IEEE1394 controller.
2x hdd, fikker en DVD

• Memendo
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Kaart er uit halen tijdens de installatie van 98 en dan als 98 draait de kaart er in stoppen en installeren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
het probleem lag bij mijn vuurdraadkaartje
die heb ik in een ander slot gedaan, en toen werkte het wel.
Ik had die kaart eruit gehaald bij de install, deed ik meestal ook bij mijn live omdat die ook altijd lag te buggen.

Maar het lag dus aan de vuurdraad

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Kijk eens of er geen IRQ conflict is tussen je geluidskaart en een ander apparaat, W98 trekt dat vrij slecht :(
Je kunt ook nog kijken in je handleiding van je moederbord of daar ergens vermeld staat dat 2 PCI sloten het bus mastering signaal delen, bijna alle PCI kaarten maken gebruik van bus mastering en kunnen dus niet in 2 PCI sloten die dat signaal delen. Je kunt ze er wel in stoppen, maar zodra je beide kaarten tegelijk gebruikt gaat je pc direct hangen. (Ik had dit met m'n SB Live + netwerkkaart, nix aan de hand TOT ik er een netwerkkabel instopte, toen ging me pc hangen, heeft me 1 1/2 uur gekost om uit te vinden wat het was)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

[b]Op zaterdag 04 mei 2002 16:11 schreef realart het volgende:
Kijk eens of er geen IRQ conflict is tussen je geluidskaart en een ander apparaat, W98 trekt dat vrij slecht :(
Het was een conflict en het was al opgelost met de meest standaard oplossing, kaarten eruit trekken en van slot verwisselen. Windows 98 vindt dat nooit echt heel erg leuk en gaat dan alles opnieuw doen. Kwam dus goed uit deze keer :) :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
nu alleen hopen dat deze config zo ook draait in win2k (zal vast wel).
want anders kan ik nog geen dualboot op die bak bouwen.
Pagina: 1