Toon posts:

SSH ipv FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ten alle tijde bij mijn bestanden op mijn thuis PC kunnen komen, dus daarom heb ik Bulletproof FTP geinstalled. Dat werkt perfect alleen wordt er wel vaak gescand voor port 21. Ik ben dus bang dat iemand mijn systeem inkomt.....om dat te voorkomen wil ik bij mijn bestanden komen via SSH.

Nu heb ik al SSH Secure Shell geinstalleerd en dan wordt er gevraagd om een username en wachtwoord welke ik nooit zelf heb ingesteld. Waar kan je die instellen of doe ik het helemaal verkeerd....

heb als firewall zonealrm pro 3.0 draaien en OS is win98SE

Verwijderd

je kunt ook gewoon ftp op een andere poort draaien

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
welk OS praten we over :?

en als je bang bent om gescanned te worden op poort 21, ten eerste is een portscan gewoon onschuldig, ten tweede, ga je ftp server op een andere poort draaien dan :?

zoek een mooie poort uit die normaal gesproken niet in gebruik is en dus ook niet zo snel gescand wordt :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 10:05
scp :)

De client voor windows kun je op ssh.com vinden.

Verwijderd

Topicstarter
de client heb ik al maar ik kan nog steeds niet een password opgeven. Tuurlijk kan ik de port veranderen van de FTP..dat is de makkelijke manier...maar ik wil er gewoon achter komen hoe het werkt met SSH

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Er worden hier weer eens meerdere dingen door elkaar gehaald, nl access control (username/password controle) en confidentiality tijdens het transport van het verkeer (bijvoorbeeld door SSH).

Access control zit al in je FTP. Dat zit ook in SSH, maar biedt niets extras op dat vlak. SSH biedt alleen confidentiality en authentication.

Port scans hebben als doel uit te vinden of en welke ftp server software je draait. Twee zaken zijn dan van belang om daar weerstand aan te bieden:
- goede access control door accounts aan te maken met sterke wachtwoorden en geen anonymous access toestaan
- betrouwbare ftp server software draaien, patchen indien nodig zodat ze geen exploit kunnen gebruiken om toegang te verkrijgen.
Voor beide punten heb je geen SSH nodig.
Pagina: 1