Toon posts:

Wél of niét 2 CRT monitoren tegelijk op 7500/8500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht altijd dat het bestaan van God het grootste twistpunt was, maar na weken zoeken op het net ben ik er achter dat het wel of niet ondersteunen van 2 CRT monitoren op 8500 kaarten een nog veel grotere onzekerheid is. :?
Zelfs de nieuwste 7500-8500 test van hardwareinfo durft zich hier niet aan te wagen.

Dus graag alleen reageren als je zelf zo'n kaart hebt en nu naar twee CRT monitoren kijkt die ook onafhankelijk van elkaar delen van het bureaublad kunnen weergeven.
Of natuurlijk als je het zéker weet. ;)

Welke kaart is dus dualmonitor:

Club 3d 8500 ?
Club 3d 7500 ?
Hercules 8500 LE ?
Gigabyte 8500 AP64D-H ja! (zit DVI-CRT adapter bij!)
Jetway 8500

Ik ben zelf bang dat kaarten waar niet zo'n adapter bij zit dit helaas niet ondersteunen.

Wie maakt me blij? :D

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:42

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik draai hiero gewoon met 2 monitoren twee crt beeldkanonnen hoor ;)

Ik heb een ATi Radeon 7500 van ATi zelf, zat alles bij een converter van DVi(of hoe je dat ook noemt het is tenminste voor een tft scherm) naar crt.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Volgens mij elke 7500/8500 behalve de Helcules 8500LE omdat hier geen 2e ramdac opzit.

Je kan dat zien op de kaart zelf trouwens. De 2e ramdac zit bij een 8500 links van de gpu. Daar hoort een klein vierkant ic'tje te zitten. Als die er niet is kan je niet 2 monitoren tegelijk aansluiten.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39

TdV

Voor zover ik weet: de hercules kaarten hebben 1 ramdac en kunnen dus niet wat jij wil. Ik heb een club3d 7500 die het wel kan, er zit echter geen dvi-vga adapter bij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mag ik ook reageren, ook al hangt er een TFT en een CRT aan mijn CLUB3d ATI kaart (idd een dual monitor met onafhankelijke aan te sturen beelden). werkt hier hartstikke goed.

de club3d heeft een DVI naar VGA converter er standaard bij zitten.

edit
* TERW_DAN heeft club3d 8500 pro

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

staat gewoon duidelijk op de Ati site (in manual) dat 2xCRT gewoon ondersteund wordt bij Ati Radeon8500...

* T.T. heeft Radeon8500 + 2x 19" CRT

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

De Club3D 7500 komt in 2 smaken:

de goedkope heeft maar 1 monitoraansluiting (die heb ik dus, gewoon een goedkoop pci-tje ernaast gepleurd)
de dure heeft 1 crt en 1 dvi ansluiting, moet je dus ff een convertor hebben. Verder hebben beide natuurlijk de gebruikelijk tv-meuk :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 18:49 schreef Species5618 het volgende:
De Club3D 7500 komt in 2 smaken:

de goedkope heeft maar 1 monitoraansluiting (die heb ik dus, gewoon een goedkoop pci-tje ernaast gepleurd)
de dure heeft 1 crt en 1 dvi ansluiting, moet je dus ff een convertor hebben. Verder hebben beide natuurlijk de gebruikelijk tv-meuk :)
De Radeon 8500 daarentegen is altijd dualhead

Verwijderd

ik heb een club-3d 8500pro
en deze kaart heeft een dubbelen ramdec
zodat ik mijn
deul setup op allebij de monitor appart kan instellen

resolutie niet omdat windows 2000 niet goed ondersteunt
mijn hz van de monitor wel

monitor1 lg 995e 1024\768 100hz
monitor2 compaq presario mv 900 85hz

dus de resoluti kan ik niet instellen onder windows 2000
ze moeten allebij de zelfde zijn.