[php] search results cachen/opslaan?!

Pagina: 1
Acties:

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 14:05
Jongentjes en meisjes, ik zit met 't volgende probleem:

Ik heb een search engine die aan de hand van een form variabele 2 MySQL queries uitvoert en vervolgens de resultaten weergeeft. Als ik dan op een van de resultaten klik, wordt deze juist afgebeeld op de bijbehorende pagina. MAAR als ik dan in de browser op m'n BACK knop druk, dan kan hij de query results niet meer laden en geeft ie:
Waarschuwing: de pagina is verlopen De opgevraagde pagina is gemaakt op basis van gegevens die u in een formulier hebt ingevuld. Deze pagina is niet meer beschikbaar. Uit voorzorg verzendt Internet Explorer de gegevens niet automatisch opnieuw voor u.

Klik op de knop Vernieuwen als u de gegevens opnieuw wilt verzenden en de pagina opnieuw wilt weergeven.
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Een uitgebreide zoektocht op GoT leverde weinig resultaat op, of ik moet op de verkeerde woorden hebben gezocht! Waar moet ik de oplossing in zoeken? Door het tijdelijk opslaan van de query op de server? Of heeft 't iets met de cache van de bezoeker te maken? Wie kan hier helderheid in scheppen?

B.v.d.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

gebruik een form met GET ipv van POST

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 14:05
>> Thomaske,

He, dit werkt! Perfect, ja was klein detail, maar je moet 't net ff weten! Cheers! :Y)

Niels

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 14:43 schreef thomaske het volgende:
gebruik een form met GET ipv van POST
Er zijn beperkingen aan de GET (hoewel de meeste servers wat relaxter zijn dan het protocol).
Maar zoals het bij jouw om een (korte) text-variable gaat, zal dat niet echt problemen opleveren.

Let er overigens op dat de meeste browsers cachen op de url (en soms ook headers negeren wat dat betreft!), dus als iemand op de back-knop drukt, wordt je script niet uitgevoerd.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Op zaterdag 04 mei 2002 15:17 schreef lnfinitive het volgende:
[...*knipperdieknip*]
Let er overigens op dat de meeste browsers cachen op de url (en soms ook headers negeren wat dat betreft!), dus als iemand op de back-knop drukt, wordt je script niet uitgevoerd.
als in ... euh ... caching? ;)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.