Als ik nu mijn fsb verlaag, in combinatie met het Halt commando produceert mijn CPU dan erg weinig warmte en is het denk ik mogelijk om alle fans (behalve PSU en GPU) uit te schakelen als ik ga slapen. Nu kan ik dus de hele n8 rustig slapen en toch mijn ftp online houden. Zijn er meerdere tweakers die dit doen?
Alleen mijn radeon 8500 maakt nog een pokke herrie. verder is alles stil maarjah met dat geluid van die radeon word ik s`avond als ik ga slapen wel para
Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
Nja, zoals je ziet heb ik dus geen ATI, ik heb een gewone GF3, maar ik ben een beetje teleurgesteld dat niemand hier ervaring mee heeft, aangezien de meesten hun pc ook wel 's n8s aanlaten...
Ja, maar die staat benedenOp zaterdag 04 mei 2002 23:25 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Nja, zoals je ziet heb ik dus geen ATI, ik heb een gewone GF3, maar ik ben een beetje teleurgesteld dat niemand hier ervaring mee heeft, aangezien de meesten hun pc ook wel 's n8s aanlaten...
Mijn pc blaast nogal, maar daar slaap ik gerust doorheen. 
Helemaal lekker in slaap vallen is een passend muziekje opzetten wat weer afleid van de ruis. (voor mij Kid A of Amnesiac (de ironie!) van Radiohead of wat jazz)
Nu moet ik zeggen dat ik m'n pc toch liever uit heb staan. Maar als ik een met flinke d/l of scan of iets dergelijks bezig ben laat ik 'm wel aan.
Helemaal lekker in slaap vallen is een passend muziekje opzetten wat weer afleid van de ruis. (voor mij Kid A of Amnesiac (de ironie!) van Radiohead of wat jazz)
Nu moet ik zeggen dat ik m'n pc toch liever uit heb staan. Maar als ik een met flinke d/l of scan of iets dergelijks bezig ben laat ik 'm wel aan.
ik gooi gewoon alles op default of sterker nog, daaronder.
dat zet ik de CPU fan op 7 V en de PSU fan ook.
de GPU kan wel zonder actieve koeling als ie nix te doen heeft.
dat zet ik de CPU fan op 7 V en de PSU fan ook.
de GPU kan wel zonder actieve koeling als ie nix te doen heeft.
Ik zou dan wel iets MBM-erigs installeren dat bij een temp van >45 graden ofzo automatisch begint je PC te shutdownen. Want ik zou niet kunnen slapen met mn cpufan uit (en mn PC aan).
Je kan eventueel speedfan gebruiken voor het automatisch aanpassen van je CPU fan snelheid (als je mobo het ondersteund).
Zelf draai ik mijn fans op 5 volt i.p.v. 7 of 12 volt. Temperatuur is onder full load 41 graden en het maakt erg weinig geluid. Dat is wel op een Duron 800 @ 750 (Vcore op 1.5 volt) en zonder videokaart met fan.
Zelf draai ik mijn fans op 5 volt i.p.v. 7 of 12 volt. Temperatuur is onder full load 41 graden en het maakt erg weinig geluid. Dat is wel op een Duron 800 @ 750 (Vcore op 1.5 volt) en zonder videokaart met fan.
Verwijderd
ik slaap met een straaljager onder me bed
mijn kast kan zo opstijgen van de luchtverplaatsing
is er ook een maniertje om tempjes te meten en dan als de cpu 60 graden is ofzo het fantje ff aanzet @ 7 volt om de boel een beetje te koelen ?
is er ook een maniertje om tempjes te meten en dan als de cpu 60 graden is ofzo het fantje ff aanzet @ 7 volt om de boel een beetje te koelen ?
Verwijderd
Onder je bed??Op zaterdag 04 mei 2002 23:56 schreef Dannyke het volgende:
ik slaap met een straaljager onder me bed
--
Verwijderd
Zo'n hoogslaper met je werktafel eronder. Kun je 's morgens zo uit bed achter de computerOp zondag 05 mei 2002 00:03 schreef Pollewob het volgende:
Hoogslaper ofzo
Verwijderd
indeeed
duron 800 staat altijd paraat voor actie
en me oldy ( 486 geval ) er naast te zoemen voor mijn logging
zo plof uit me bedje plof op me stoel en monitor aan en gotten maar weer
duron 800 staat altijd paraat voor actie
en me oldy ( 486 geval ) er naast te zoemen voor mijn logging
zo plof uit me bedje plof op me stoel en monitor aan en gotten maar weer
En dan moeten je fans ook maar toevallig allemaal op je mobo geprikt zijn...want als ze op je voeding zitten werkt het natuurlijk nietOp zaterdag 04 mei 2002 23:51 schreef TweakerNummer het volgende:
Je kan eventueel speedfan gebruiken voor het automatisch aanpassen van je CPU fan snelheid (als je mobo het ondersteund).
Ik heb m'n duron ook passief gekoeld, standaard koelblok is al genoeg, maar toch voor zekerheid undergeclockt van 800 naar 600 op 1,4 volt. Heb een gf2 mx-64
dies gelukkig wel passief gekoeld. Me psu maakt af en toe wel wat herrie maar daar kan ik doorheen slapen.
* Badger snurk vrolijk door zijn systeem (zie sig), een P133Mhz en een laptop
Verwijderd
zou mijn 60mm fan @ koelblokje 17 volt houwen ? k had vroeger ook zo`n gelijk 60mm die liep tot 40 volt
kon je meej stofzuigen
Insomniac was wellicht ironischer geweestOp zaterdag 04 mei 2002 23:30 schreef Device het volgende:
Forza Mucca!
Verwijderd
Laat? Het is alweer vroeg in de ochtend hoor!Op zondag 05 mei 2002 00:30 schreef Rollerjooster het volgende:
[..]
Insomniac was wellicht ironischer geweestAch, het is al laat (en zaterdag)
Maar weer ontopic nu d8 ik zo......
Ik heb gewoon mijn luidruchtige systeem (die van in mijn sig) niet in mijn slaapkamer staan. Als ik alle fans onder de kast maak dan vliegt ie zo de lucht in
Welke ik wel op mijn slaapkamer heb staan? een stuk stillere PIII 667@720 met alleen PSU Fan (maakt bijna geen herrie) en CPU (fan hoor je niet boven de PSU Fan uit) Op de videokaart zit geen fan t'is een S3 Savage4 vandaar. Ik kan ook nog de PSU fan op 5 volt laten lopen of op 7 (waar haal je 7 van daan
) Ik laat de PIII niet aan s'nachts maar de AthlonXP soms wel als ik een groot bestand download ofzo maar ook soms staat ie helemaal niets te doen de hele nacht (of wel?
)
Ik heb voor m'n ftp een liev klein p166MMXje aangeschaft, die is al wat op leeftijd, en houdt zich dus vrij rustig, dus die mag van mij wel 's nachts aan blijven staan als ik slaap
Ik heb mn duronnetje vannacht vrolijk laten doorgieren (download he) en eigenlijk vond ik het wel rustgevend
Mijn router (p120 met cpufan@5volt en casefan@5volt en psufan temperatuurgestuurd
) is niet te horen 's nachts...
bij mij produceerd hij dus een pokke herrie dat wil je niet weten. Aangezien ik een kleine kamer heb, en niet wil verhuizen wil ik het dus zo koel en stil mogelijk krijgen
Pagina: 1