Toon posts:

[Slack 8] GD : ld returned exit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer GD 1.8.4 te installeren icm libpng, libjpeg en libfreetype. Compileren gaat tijd lang goed, maar dan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 /usr/lib/gcc-lib/i386-slackware-linux/2.95.3/collect2 -m elf_i386 -dynamic-linker /lib/ld-
t /usr/lib/crt1.o /usr/lib/crti.o /usr/lib/gcc-lib/i386-slackware-linux/2.95.3/crtbegin.o -
L/usr/lib/X11 -L/usr/X11R6/lib -L/usr/lib/gcc-lib/i386-slackware-linux/2.95.3 -L/usr/i386-s
testft.o -lgd -lpng -lz -lm -lgcc -lc -lgcc /usr/lib/gcc-lib/i386-slackware-linux/2.95.3/cr
o
./libgd.a(gdft.o): In function `fontFetch':
gdft.o(.text+0x2e8): undefined reference to `FT_New_Face'
./libgd.a(gdft.o): In function `fontRelease':
gdft.o(.text+0x3d5): undefined reference to `FT_Done_Face'
./libgd.a(gdft.o): In function `gdImageStringFT':
gdft.o(.text+0x702): undefined reference to `FT_Init_FreeType'
gdft.o(.text+0x7b6): undefined reference to `FT_Set_Char_Size'
gdft.o(.text+0xa6c): undefined reference to `FT_Set_Transform'
gdft.o(.text+0xa7b): undefined reference to `FT_Get_Char_Index'
gdft.o(.text+0xaa6): undefined reference to `FT_Get_Kerning'
gdft.o(.text+0xac4): undefined reference to `FT_Load_Glyph'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [gdtestft] Error 1

ik zit dus zo van :? en kan ook niet veel vinden in de search, iemand die dit al heb gehad?

edit : Ik heb nog eens geprobeerd zonder freetype en dan wil het wel...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Ik denk dat iedereen dit programma wel kent. Ik heb er ook vaak mee lopen stoeien maar uiteindelijk blijkt het toch een kwestie van de juiste volgorde's te zijn.

Ik zou alles even cleanen en helemaal overnieuw beginnen.

Eerst libjpg, dan libpng, dan libfreetype en dan inderdaad GD. Bij freetype moet je trouwens ook nog een path aanpassen in de Makefile, althans.. ik moet dat altijd ;).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 14:34 schreef jep het volgende:
Ik denk dat iedereen dit programma wel kent. Ik heb er ook vaak mee lopen stoeien maar uiteindelijk blijkt het toch een kwestie van de juiste volgorde's te zijn.

Ik zou alles even cleanen en helemaal overnieuw beginnen.

Eerst libjpg, dan libpng, dan libfreetype en dan inderdaad GD. Bij freetype moet je trouwens ook nog een path aanpassen in de Makefile, althans.. ik moet dat altijd ;).
die volgorde had ik al en het path aanpassen had ik ook al gedaan.... eens zien of gd2 beta wel wil

Verwijderd

Ik heb ook wel eens problemen gehad met programma's te compileren die freetype nodig hebben. In de meeste gevallen was het op te lossen door de nieuwste versie van freetype te installeren en alle andere installaties van freetype uit het systeem te peuteren.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Ooit in het verleden eens gemaakt:

Mini-Howto GD met Freetype2+PNG+JPEG+Zlib

Even in zijn geheel doorlopen, Howto bestaat uit 2 postings welke eigenlijk net verkeerd omstaan (maar ik mocht helaas de eerste post niet meer editen)
Pagina: 1