[mandrake] 32-bits lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:45
running mandrake 8,2 met nieuwste nvidia drivers en een geforce 3 ti500tje erin alles werkt en kan ook gamen enzovoord maar nu wil ik mijn desktop graag op 32-bits kleuren ipv op 16-bits 1280x1024 staat ie nu met 16-bits ik wil 32 :D
heb zelf al geprobeerd de XF86Config-4 aan te passen qua resoluties maar als ik dan screen wijzig loopt de boel vast en moet ik dus de x-window sluiten met Alt-Backspace als ik hem dan weer opstart komt screen in 800x600
ik kan wel 32-bits kiezen tot resolutie 800x600
heeft iemand ditzelfde probleem of misschien een oplossing is niet echt noodzakelijk maarja als het werkt zou het leuk zijn zelf kom ik er niet meer uit.

Verwijderd

Volgens mij kun je maar tot 24 bits....

En post je XF86config eens...

• GeeMoney
Op zaterdag 04 mei 2002 13:51 schreef Markiedam het volgende:
Volgens mij kun je maar tot 24 bits....

En post je XF86config eens...
XF86Config-4 dit is maar een klein gedeelt load glx enzo staat goed

Section "Device"
Identifier "Generic VGA"
Driver "vga"
EndSection

Section "Device"
Identifier "NVIDIA GeForce3 (generic)"
VendorName "Unknown"
BoardName "Unknown"
Driver "nvidia"
# VideoRam 65536
# Clock lines

# Uncomment following option if you see a big white block
# instead of the cursor!
# Option "sw_cursor"

Option "DPMS" "on"
EndSection

# **********************************************************************
# Screen sections

Section "Screen"
Identifier "screen1"
Device "NVIDIA GeForce3 (generic)"
Monitor "Generic|Generic Monitor, 1280x1024 @ 60 Hz"
DefaultColorDepth 16
Subsection "Display"
Depth 8
Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x400"
ViewPort 0 0
EndSubsection
Subsection "Display"
Depth 16
Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
ViewPort 0 0
EndSubsection
Subsection "Display"
Depth 24
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
ViewPort 0 0
EndSubsection
Subsection "Display"
Depth 32
ViewPort 0 0
EndSubsection
EndSection

Section "ServerLayout"
Identifier "layout1"
Screen "screen1"

InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
Section "Module"

# This loads the DBE extension module.
Load"glx"

# This loads the Video for Linux module.
Load "v4l"

# This loads the miscellaneous extensions module, and disables
# initialisation of the XFree86-DGA extension within that module.

SubSection"extmod"
#Option"omit xfree86-dga"
EndSubSection

# This loads the Type1 and FreeType font modules

Load"type1"
Load"freetype"
EndSection

# Monitor section

# Any number of monitor sections may be present

Section "Monitor"
Identifier "Generic|Generic Monitor, 1280x1024 @ 60 Hz"
VendorName "Generic"
ModelName "Unknown"

# HorizSync is in kHz unless units are specified.
# HorizSync may be a comma separated list of discrete values, or a
# comma separated list of ranges of values.
# NOTE: THE VALUES HERE ARE EXAMPLES ONLY. REFER TO YOUR MONITOR'S
# USER MANUAL FOR THE CORRECT NUMBERS.
HorizSync 30-70

# VertRefresh is in Hz unless units are specified.
# VertRefresh may be a comma separated list of discrete values, or a
# comma separated list of ranges of values.
# NOTE: THE VALUES HERE ARE EXAMPLES ONLY. REFER TO YOUR MONITOR'S
# USER MANUAL FOR THE CORRECT NUMBERS.
VertRefresh 47-150

# This is a set of extended mode timings typically used for laptop,
# TV fullscreen mode or DVD fullscreen output.
# These are available along with standard mode timings.

# Sony Vaio C1(X,XS,VE,VN)?
# 1024x480 @ 85.6 Hz, 48 kHz hsync
ModeLine "1024x480" 65.00 1024 1032 1176 1344 480 488 494 563 -hsync -vsync

# 768x576 @ 79 Hz, 50 kHz hsync
ModeLine "768x576" 50.00 768 832 846 1000 576 590 595 630
# 768x576 @ 100 Hz, 61.6 kHz hsync
ModeLine "768x576" 63.07 768 800 960 1024 576 578 590 616

EndSection

# Graphics device section

Section "Device"
Identifier "Generic VGA"
Driver "vga"
EndSection

Section "Device"
Identifier "NVIDIA GeForce3 (generic)"
VendorName "Unknown"
BoardName "Unknown"
Driver "nvidia"
# VideoRam 65536
# Clock lines

# Uncomment following option if you see a big white block
# instead of the cursor!
# Option "sw_cursor"

Option "DPMS" "on"
EndSection

# Screen sections

Section "Screen"
Identifier "screen1"
DefaultColorDepth 16
Subsection "Display"
Depth 8
Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x400"
ViewPort 0 0
EndSubsection
Subsection "Display"
Depth 16
Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
ViewPort 0 0
EndSubsection
Subsection "Display"
Depth 24
ViewPort 0 0
EndSubsection
Subsection "Display"
Depth 32
ViewPort 0 0
EndSubsection
EndSection

Section "ServerLayout"
Identifier "layout1"
Screen "screen1"

InputDevice "Mouse1" "CorePointer"

InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
EndSection
InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
EndSection

je desktop moet toch wel op 32-bits kunnen??
ik bedoel op 800x600 kan eht ook en mijn videokaart red het zeker die kan het nog op 2048x1600 op 32-bits en 80hertz dus daar legt het niet aan en monitor kan het ook.

Verwijderd

In je config staat onder 24- en 32-bits mode een max res. van 1024x768... al eens geprobeerd hier de gewenste resolutie aan toe te voegen?

• GeeMoney
Op zaterdag 04 mei 2002 14:01 schreef areana het volgende:
In je config staat onder 24- en 32-bits mode een max res. van 1024x768... al eens geprobeerd hier de gewenste resolutie aan toe te voegen?
ja het toevoegen gaat goed tot ik het toepas bij de configuratie dan doe ik test dan gaat ie het omzetten naar 1280x1024 @ 32bits en dan staat x-window vast had ik verteld in me verhaal..

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 14:09 schreef The_Dart het volgende:

[..]

ja het toevoegen gaat goed tot ik het toepas bij de configuratie dan doe ik test dan gaat ie het omzetten naar 1280x1024 @ 32bits en dan staat x-window vast had ik verteld in me verhaal..
|:( - niet goed gelezen :o

Verwijderd

NVIDIA kaarten hebben geen 24 bpp modes..

• GeeMoney
Op zaterdag 04 mei 2002 15:38 schreef paasklaas het volgende:
NVIDIA kaarten hebben geen 24 bpp modes..
onder linux bedoel je dan hoop ik :D
beetje jammer ik denk gaan we ff quaken enzo met 32-bits maar nee :(

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 16:52 schreef The_Dart het volgende:

[..]

onder linux bedoel je dan hoop ik :D
beetje jammer ik denk gaan we ff quaken enzo met 32-bits maar nee :(
Onder alle OS-en :)

24 bpp is nl langzamer dan 32 bpp..

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je dat stukje XFConfig-4 nou 2x geplakt? Overigens kun je in het Mandrake Configuratiecentrum (oid) bij hardware/beeldscherm (ff zoeken) gewoon het aantal kleuren instellen. Dan hoe je zelf niets met die XFConfig-4 te doen, lijkt me wel zo makkelijk ;) .

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Je moet in je X Config iig 24 bits colordepth opgeven.
code:
1
2
3
4
5
6
Colordepth     Red bits   Green bits   Blue bits   Padding bits
1,2,4,8              <palette mode>
15       5      5       5        1
16       5      6*       5       0
24       8      8       8        0
32       8      8       8        8

Padding zijn simpelweg ongebruikte bits om de grootte positief af te ronden naar hele bytes.
* -> In 16 bits colordepth heeft meestal groen 6 bits, omdat het menselijk ook het gevoeligst is voor groen, maar in principe kan het ook blauw of rood zijn die 6 bits heeft.

24 en 32 bits geeft dus exact dezelfde kleurdieptes (namelijk 8bit per channel), met als enige verschil dat 32 bits 33% meer videogeheugen gebruikt. Het grote voordeel van 32 bits is echter dat elke pixel zo 4 bytes inneemt ipv 3; Data die op 4 bytes (DWORD) aligned is is veel sneller te addresseren door i386 (en de meeste andere) CPUs. Ook is het adres van een pixel zo veel sneller te berekenen (met 4 vermenigvuldigen ipv met 3... een simpele bitshift vs een echte multiply).

Het '24' bits colordepth in de XFree configfile representeert beide (afaik kiest XFree 32 bits wanneer mogelijk, en anders 24 bits). Je moet dus gewoon '24' invullen.

• GeeMoney
Op zaterdag 04 mei 2002 18:22 schreef deadinspace het volgende:
Je moet in je X Config iig 24 bits colordepth opgeven.
code:
1
2
3
4
5
6
Colordepth     Red bits   Green bits   Blue bits   Padding bits
1,2,4,8              <palette mode>
15       5      5       5        1
16       5      6*       5       0
24       8      8       8        0
32       8      8       8        8

Padding zijn simpelweg ongebruikte bits om de grootte positief af te ronden naar hele bytes.
* -> In 16 bits colordepth heeft meestal groen 6 bits, omdat het menselijk ook het gevoeligst is voor groen, maar in principe kan het ook blauw of rood zijn die 6 bits heeft.

24 en 32 bits geeft dus exact dezelfde kleurdieptes (namelijk 8bit per channel), met als enige verschil dat 32 bits 33% meer videogeheugen gebruikt. Het grote voordeel van 32 bits is echter dat elke pixel zo 4 bytes inneemt ipv 3; Data die op 4 bytes (DWORD) aligned is is veel sneller te addresseren door i386 (en de meeste andere) CPUs. Ook is het adres van een pixel zo veel sneller te berekenen (met 4 vermenigvuldigen ipv met 3... een simpele bitshift vs een echte multiply).

Het '24' bits colordepth in de XFree configfile representeert beide (afaik kiest XFree 32 bits wanneer mogelijk, en anders 24 bits). Je moet dus gewoon '24' invullen.
in mijn X Config??
in mijn XF86Config-4 ? als ik daar dus bijzet dan crashed ie als ik de resolutie ga testen en als de kleuren kies met de Mandrake Config center dan crashed ie ook en start ie in 800x600 op?
en dat ie met 32-bits langzamer is boeit me niet hoor doe nu 180fps met Unreal tournament op 1280x1024 alles high @ 16bits dus ja :D (met anti-aialising ook op 4x )

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zou je eens de inhoud van je /var/log/XFree86.0.log zoals die is net na een crash online willen zetten? Daarin moet wel duidelijk worden wat er precies fout gaat. En had je inderdaad twee keer dat bestand geplakt of staat het er dubbel in? Ik kan me voorstellen dat de X-server het niet leuk vindt als hij in een enkel configuratiebestand een 32-bit en een 16-bit colordepth tegenkomt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 12:59 schreef odysseus het volgende:
Zou je eens de inhoud van je /var/log/XFree86.0.log zoals die is net na een crash online willen zetten? Daarin moet wel duidelijk worden wat er precies fout gaat. En had je inderdaad twee keer dat bestand geplakt of staat het er dubbel in? Ik kan me voorstellen dat de X-server het niet leuk vindt als hij in een enkel configuratiebestand een 32-bit en een 16-bit colordepth tegenkomt.
welke regels moet ik allemaal posten hij is te groot voor in 1 keer..

en de XF86Config-4 was inderdaad 2 keer neergezet mijn excuses daarvoor

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je het gehele bestand niet ergens kwijt kunt dan zijn in ieder geval *alle* regels die beginnen met '(WW)' of '(EE)' belangrijk.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 13:17 schreef odysseus het volgende:
Als je het gehele bestand niet ergens kwijt kunt dan zijn in ieder geval *alle* regels die beginnen met '(WW)' of '(EE)' belangrijk.
ik kan doen wat ik wil maar ik krijg dat fuck ding niet gepost :( :( :(
excuses voor mijn taalgebruik !
kan ik hem anders mailen aub?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ook prima, kan naar jonathan_brugge at hotmail.com. Gelieve de tekst niet als attachment mee te sturen maar gewoon binnen de mail zelf, inline dus. Ik zal de belangrijke delen zometeen wel posten.

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 13:30 schreef odysseus het volgende:
Ook prima, kan naar jonathan_brugge at hotmail.com. Gelieve de tekst niet als attachment mee te sturen maar gewoon binnen de mail zelf, inline dus. Ik zal de belangrijke delen zometeen wel posten.
bedankt hij is onderweg

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik zie nog niets? Heb je het adres wel goed gespeld? Niet per ongeluk naar het adres in mijn profile gestuurd? Het is 'jonathan_brugge at hotmail.com. Het zou natuurlijk ook kunnen dat Hotmail gewoon traag is...

* odysseus zijn KMail is kapot (probleempje in CVS) dus het Hotmail-adres is even een nood-oplossing.

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 15:27 schreef odysseus het volgende:
Ik zie nog niets? Heb je het adres wel goed gespeld? Niet per ongeluk naar het adres in mijn profile gestuurd? Het is 'jonathan_brugge at hotmail.com. Het zou natuurlijk ook kunnen dat Hotmail gewoon traag is...

* odysseus zijn KMail is kapot (probleempje in CVS) dus het Hotmail-adres is even een nood-oplossing.
hmm ik zal hem nog eens mailen maar ff tussendoor ik zag niet iets wat leek op een fatale fout of dergelijks nou ben ik ook niet zover mer linux als jou maarja :D ik mail hem ff opnieuw komt ie

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 05 mei 2002 12:59 schreef odysseus het volgende:
Zou je eens de inhoud van je /var/log/XFree86.0.log zoals die is net na een crash online willen zetten?
Is dit inderdaad net na een crash, zonder alweer een nieuwe X te hebben opgestart? Want ik zie de volgende regel in je log:
code:
1
(**) NVIDIA(0): Depth 16, (--) framebuffer bpp 16

Hij gebruikt hier dus 16-bit kleuren, lijkt erop dat je je gewone, goede uitvoer hebt meegestuurd. Als dat niet zo is dan zit het nog een hoop vreemder in elkaar, dat verwacht ik niet...

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 16:36 schreef odysseus het volgende:

[..]

Is dit inderdaad net na een crash, zonder alweer een nieuwe X te hebben opgestart? Want ik zie de volgende regel in je log:
code:
1
(**) NVIDIA(0): Depth 16, (--) framebuffer bpp 16

Hij gebruikt hier dus 16-bit kleuren, lijkt erop dat je je gewone, goede uitvoer hebt meegestuurd. Als dat niet zo is dan zit het nog een hoop vreemder in elkaar, dat verwacht ik niet...
dit is na de reboot van de crash ja dat zal wel moeten want hij staat compleet vast.
en hoe moet ik hem jou anders geven dan die file?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

In je eerste bericht staat dat je die server met 'alt backspace' stopt, dan zit hij toch niet helemaal vast? In dat geval kun je met wat geluk ook nog naar een andere terminal (met Ctrl+Alt+F1) en daar even dat bestand kopiëren (cp /var/log/XFree86.0.log /mijn_log.log). Ook kun je X opstarten met iets als 'XFree86 :1', dan gaat hij naar een ander display en krijg je als logbestand '/var/log/XFree86.1.log'. Als je dan je X herstart komt hij weer gewoon de log in XFree86.0.log en staat de oude als het goed is nog in XFree86.1.log.

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 17:13 schreef odysseus het volgende:
In je eerste bericht staat dat je die server met 'alt backspace' stopt, dan zit hij toch niet helemaal vast? In dat geval kun je met wat geluk ook nog naar een andere terminal (met Ctrl+Alt+F1) en daar even dat bestand kopiëren (cp /var/log/XFree86.0.log /mijn_log.log). Ook kun je X opstarten met iets als 'XFree86 :1', dan gaat hij naar een ander display en krijg je als logbestand '/var/log/XFree86.1.log'. Als je dan je X herstart komt hij weer gewoon de log in XFree86.0.log en staat de oude als het goed is nog in XFree86.1.log.
ik heb me eigen de ziekte gedrukt op ctrl-backspace hoor maar gebeurde toch nix :)
muziek speelde wel door enzo maar gewoon black screen en nix qua knoppen werkte behalve reset...staat in eerste post dat ctrl-backspace niet werkt geloof ik :?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 04 mei 2002 13:49 schreef The_Dart het volgende:
maar als ik dan screen wijzig loopt de boel vast en moet ik dus de x-window sluiten met Alt-Backspace als ik hem dan weer opstart komt screen in 800x600
Ik las 'ik moet [..] sluiten' als 'ik sluit', maar dat bedoelde je dus blijkbaar niet :). Dan op naar de tweede oplossing, een display opgeven...

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 17:20 schreef odysseus het volgende:

[..]

Ik las 'ik moet [..] sluiten' als 'ik sluit', maar dat bedoelde je dus blijkbaar niet :). Dan op naar de tweede oplossing, een display opgeven...
je bedoelt ?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

je bedoelt ?
Ook kun je X opstarten met iets als 'XFree86 :1', dan gaat hij naar een ander display en krijg je als logbestand '/var/log/XFree86.1.log'. Als je dan je X herstart komt hij weer gewoon de log in XFree86.0.log en staat de oude als het goed is nog in XFree86.1.log.

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 17:41 schreef odysseus het volgende:

[..]

[..]
en wanneer doe ik dit dan das dus na de reboot van de crash in de console tik ik XFree86 :1 ?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nee, je wijzigt het bestand en start dan X met het commando 'XFree86 :1'. Vervolgens crasht hij, je reboot en kijkt wat er in /var/log/XFree86.1.log staat.

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 18:18 schreef odysseus het volgende:
Nee, je wijzigt het bestand en start dan X met het commando 'XFree86 :1'. Vervolgens crasht hij, je reboot en kijkt wat er in /var/log/XFree86.1.log staat.
krijg ook dit niet voor elkaar zegt ie dat ie de logs niet kan openen :?
word beetje ziek van gehe :P
werkt het bij jou dan wel gewoon na de installatie van de drivers van nvidia, dit moet toch standaard al goed zijn dat ie op 32-bits kan beetje vaag :(
nouja nog meer opties?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zou je eens kunnen kijken of het bestand bestaat? Als gewone gebruiker kun je vaak de inhoud van logbestanden in /var/log niet lezen logischerwijs, dus het zou kunnen dat je eerst even root moet worden om de inhoud te kunnen bekijken.

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 20:13 schreef odysseus het volgende:
Zou je eens kunnen kijken of het bestand bestaat? Als gewone gebruiker kun je vaak de inhoud van logbestanden in /var/log niet lezen logischerwijs, dus het zou kunnen dat je eerst even root moet worden om de inhoud te kunnen bekijken.
de log van XFree86.0.1.log bestaat niet omdat ik XFree8,0 gebruik maar het is toch niet aan mij dat ik dan de log moet aanmaken? of gewoon als root XFree86 :0 booten ??

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Goed, even in stappen:
• Zorg dat je in een console komt. Dus *niet* een grafische terminal, maar echt zo'n bijna volledig zwart scherm.
• Zorg dat je root bent.
• Wijzig daar je /etc/X11/XF86Config-4 zodat je met 32 bits opstart.
• Draai iets als 'XFree86 :1'
• Je komt in een grafische omgeving terecht, deze loopt vast.
• Reboot nu.
• Kijk wat er in /var/log/XFree86.1.log staat.

Dat moet duidelijk genoeg zijn...

• GeeMoney
Op zondag 05 mei 2002 20:27 schreef odysseus het volgende:
Goed, even in stappen:
• Zorg dat je in een console komt. Dus *niet* een grafische terminal, maar echt zo'n bijna volledig zwart scherm.
• Zorg dat je root bent.
• Wijzig daar je /etc/X11/XF86Config-4 zodat je met 32 bits opstart.
• Draai iets als 'XFree86 :1'
• Je komt in een grafische omgeving terecht, deze loopt vast.
• Reboot nu.
• Kijk wat er in /var/log/XFree86.1.log staat.

Dat moet duidelijk genoeg zijn...
ik zal het zo testen en het je latenw ezen ik ga ff douchen en film afkijken hopelijk tot zo

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 05 mei 2002 12:52 schreef The_Dart het volgende:
en dat ie met 32-bits langzamer is boeit me niet hoor doe nu 180fps met Unreal tournament op 1280x1024 alles high @ 16bits dus ja :D (met anti-aialising ook op 4x )
Andersom: 24 bits is trager dan 32 bits.
Maar je moet gewoon '24' invullen bij Depth, want XFree kiest dan zelf 32 bits indien mogelijk, en anders 24 bits.
Wat je in je XFree config invult bij 'Depth' is het aantal bits dat werkelijk voor kleuren gebruikt wordt, en dat is 24 bits (zowel bij de 24 als de 32 modes).
Op zondag 05 mei 2002 17:16 schreef The_Dart het volgende:
ik heb me eigen de ziekte gedrukt op ctrl-backspace hoor maar gebeurde toch nix :)
muziek speelde wel door enzo maar gewoon black screen en nix qua knoppen werkte behalve reset...staat in eerste post dat ctrl-backspace niet werkt geloof ik :?
Als de muziek doorspeelt hangt je bak dus niet, maar als je pech hebt zijn muis en toetsenbord wel helemaal dood. Werken caps, num en/of scroll lock nog?

Hangt je compu aan een netwerk? Dan kun je waarschijnlijk wel nog met ssh inloggen (en dan X killen of normaal rebooten ofzo).

• GeeMoney
Op maandag 06 mei 2002 01:13 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Andersom: 24 bits is trager dan 32 bits.
Maar je moet gewoon '24' invullen bij Depth, want XFree kiest dan zelf 32 bits indien mogelijk, en anders 24 bits.
Wat je in je XFree config invult bij 'Depth' is het aantal bits dat werkelijk voor kleuren gebruikt wordt, en dat is 24 bits (zowel bij de 24 als de 32 modes).
[..]

Als de muziek doorspeelt hangt je bak dus niet, maar als je pech hebt zijn muis en toetsenbord wel helemaal dood. Werken caps, num en/of scroll lock nog?

Hangt je compu aan een netwerk? Dan kun je waarschijnlijk wel nog met ssh inloggen (en dan X killen of normaal rebooten ofzo).
ja en waar moet ik dat invullen dan??? dat snap ik dus niet..

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 12:17 schreef The_Dart het volgende:

[..]

ja en waar moet ik dat invullen dan??? dat snap ik dus niet..
Achter 'DefaultDepth' in /etc/X11/XFConfig-4 (in Mandrake zijn er volgens mij meerdere DefaultDepth regels, maar je moet degene hebben waar in dezelfde alinea ook 'nvidia' achter 'Driver' staat.

• GeeMoney
Op maandag 06 mei 2002 13:00 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Achter 'DefaultDepth' in /etc/X11/XFConfig-4 (in Mandrake zijn er volgens mij meerdere DefaultDepth regels, maar je moet degene hebben waar in dezelfde alinea ook 'nvidia' achter 'Driver' staat.
zoals te lezen is heb ik die dus toegevoegd en ook daarbij lukt het niet om hem te veranderen.

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 13:15 schreef The_Dart het volgende:

[..]

zoals te lezen is heb ik die dus toegevoegd en ook daarbij lukt het niet om hem te veranderen.
Je moet het niet toevoegen maar veranderen. Zet anders je XFConfig-4 en je Xfree86.0.log en kdm.log online, dan kunnen we allemaal ff kijken ;)

• GeeMoney
Op maandag 06 mei 2002 13:28 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Je moet het niet toevoegen maar veranderen. Zet anders je XFConfig-4 en je Xfree86.0.log en kdm.log online, dan kunnen we allemaal ff kijken ;)
ik ga iets anders doen, ik stap over naar een andere distro mandrake geeft me al veel problemen weet ze wel vaak op te lossen maar bij andere mensen werkt het vaak bijvoorbeeld met debian in 1 keer en gelijk goed bij mandrake vaak niet heb ik dan, nu wil ik debian downloaden woody 3,0 het liefst maar heeft iemand de link ernaartoe ik eet niet welke files ik moet hebben? liefst een image aub

(offtopic sorry)

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 13:33 schreef The_Dart het volgende:

[..]

nu wil ik debian downloaden woody 3,0 het liefst maar heeft iemand de link ernaartoe ik eet niet welke files ik moet hebben? liefst een image aub

(offtopic sorry)
Als je dit al gaat vragen en je het zo snel opgeeft dan is Debian echt niets voor je (klinkt misschien hard, maar het is wel zo).

Ik zou dan Suse 8.0 gaan kopen, dan krijg je er ook een mooi boek en support bij, en dat schijnt het wel waard te zijn.

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Op maandag 06 mei 2002 15:46 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Als je dit al gaat vragen en je het zo snel opgeeft dan is Debian echt niets voor je (klinkt misschien hard, maar het is wel zo).

Ik zou dan Suse 8.0 gaan kopen, dan krijg je er ook een mooi boek en support bij, en dat schijnt het wel waard te zijn.
(ben nu ingelogd op me broers account zit ook op zijn pc excuses hiervoor)

dat is het niet maar dit is al de zoveelste display probleem wat ik heb met mandrake, ik heb nu gedaan wat odyssues vroeg met die log ben dus tijdens de zogenaamde vastloper ingelogd met ssh op me linux bak en de Xfree86.0.log geopend en ik kwam tot de volgend ontdekking

(==) NV(0): Using gamma correction (1.0, 1.0, 1.0)
(II) NV(0): Generic|Generic Monitor, 1280x1024 @ 60 Hz: Using hsync range of 30.00-70.00 kHz
(II) NV(0): Generic|Generic Monitor, 1280x1024 @ 60 Hz: Using vrefresh range of 47.00-150.00 Hz
(II) NV(0): Clock range: 12.00 to 350.00 MHz
(II) NV(0): Not using default mode "1024x768" (bad mode clock/interlace/doublescan)
(II) NV(0): Not using default mode "512x384" (bad mode clock/interlace/doublescan)
(II) NV(0): Not using default mode "1280x960" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "640x480" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "1280x1024" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "640x512" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "1280x1024" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "640x512" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "1600x1200" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "800x600" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "1792x1344" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "896x672" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "1792x1344" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "896x672" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "1856x1392" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "928x696" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "1856x1392" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "928x696" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "1920x1440" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "960x720" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "1920x1440" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "960x720" (hsync out of range)
(WW) (1400x1050,Generic|Generic Monitor, 1280x1024 @ 60 Hz) mode clock 122MHz exceeds DDC maximum 110MHz
(II) NV(0): Not using default mode "1400x1050" (hsync out of range)
(II) NV(0): Not using default mode "700x525" (hsync out of range)
(--) NV(0): Virtual size is 1280x1024 (pitch 1280)
(**) NV(0): Default mode "1280x1024": 108.0 MHz, 64.0 kHz, 60.0 Hz
(II) NV(0): Modeline "1280x1024" 108.00 1280 1328 1440 1688 1024 1025 1028 1066 +hsync +vsync
(**) NV(0): Default mode "1024x768": 94.5 MHz, 68.7 kHz, 85.0 Hz
(II) NV(0): Modeline "1024x768" 94.50 1024 1072 1168 1376 768 769 772 808 +hsync +vsync
(**) NV(0): Default mode "800x600": 56.3 MHz, 53.7 kHz, 85.1 Hz
(II) NV(0): Modeline "800x600" 56.30 800 832 896 1048 600 601 604 631 +hsync +vsync
(**) NV(0): Default mode "640x480": 36.0 MHz, 43.3 kHz, 85.0 Hz
(II) NV(0): Modeline "640x480" 36.00 640 696 752 832 480 481 484 509 -hsync -vsync

get rich or die try'in

• banaan-X
  • Niet online
Ik zie nu trouwens dit staan:

DefaultColorDepth 16

Je hebt dus een standaard monitor ingesteld. Misschien is dat het probleem? Het lijkt erop dat hij de hoge Hz waardes niet zo prettig vind. Ik zou eerst nog even proberen om je juiste type te kiezen, en anders zelf de waardes op te geven (onderste optie).

[topic=487450/1/50] <-- Weet waar je aan begint ;)

• GeeMoney
Op maandag 06 mei 2002 21:50 schreef banaan-X het volgende:
Ik zie nu trouwens dit staan:

DefaultColorDepth 16

Je hebt dus een standaard monitor ingesteld. Misschien is dat het probleem? Het lijkt erop dat hij de hoge Hz waardes niet zo prettig vind. Ik zou eerst nog even proberen om je juiste type te kiezen, en anders zelf de waardes op te geven (onderste optie).

[topic=487450/1/50] <-- Weet waar je aan begint ;)
het kwaad is al geschiet, veranderen van monitor hiel pnix dus ik denk eraf met die zooi heb ent dus ff debian geinstalled maar lees AUB de topic van ModMan (mijn broer pc heb ik gepost) want ik heb het 1 en ander... :( read die ff aub

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 21:52 schreef The_Dart het volgende:

[..]

het kwaad is al geschiet, veranderen van monitor hiel pnix dus ik denk eraf met die zooi heb ent dus ff debian geinstalled maar lees AUB de topic van ModMan (mijn broer pc heb ik gepost) want ik heb het 1 en ander... :( read die ff aub
Woef!
Pagina: 1