Toon posts:

Hier een voltage mod voor P4T-E 2.1Vcore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken geweest naar een voltage mod voor het mobo(P4T-E).Nou heb ik er een gevonden maar is mijn duits niet meer wat het was bij examen.Wie kent deze mod of heeft hem zelf ook gedaan of weet er nog meer te vinden?

Wat is hier nou precies nodig als onderdelen?
En weet iemand of dit ook kan met weerstandjes en van welke waarde?

http://www.teccentral.de/overclocking/index.php/zeige/tuning_vcore/asus_p4t-e/index/anzeigen/index.php

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een P4T-E die een volt. mod op het mobo heeft gedaan?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op zaterdag 04 mei 2002 15:23 schreef a.p.versteeg het volgende:
Niemand met een P4T-E die een volt. mod op het mobo heeft gedaan?
Nope, sorry..

Maar het artikel is eigenlijk vrij simpel..

Over die ene SMD-weerstand (die duidelijk wordt aangegeven met de rode punten) wordt gewoon een instel-potmetertje parallel over gezet.. Daarmee kun je dus gewoon de gewenste spanning instellen..

Het enige wat je nodig hebt is een 50KOhm instelpotmetertje (0,5 euro ofzo), en een soldeerbout en wat draad..
En een vaste hand is ook wel fijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 15:59 schreef Twynn het volgende:

[..]

Nope, sorry..

Over die ene SMD-weerstand (die duidelijk wordt aangegeven met de rode punten) wordt gewoon een instel-potmetertje parallel over gezet.. Daarmee kun je dus gewoon de gewenste spanning instellen..

Het enige wat je nodig hebt is een 50KOhm instelpotmetertje (0,5 euro ofzo), en een soldeerbout en wat draad..
Ja dank U, maar ik hoop ook dat iemand dit al gedaan heeft met dit mobo en zijn ervaring dan kan delen. :)

En eventueel iemand nog een site weet waar deze mod ook nog op een andere manier word gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
> :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 15:59 schreef Twynn het volgende:

[..]

Nope, sorry..

is een 47K 039 ook goed?

Verwijderd

47k of 50k is een verschil van slechts 6%, dat zal weinig uitmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 19:36 schreef frisian het volgende:
47k of 50k is een verschil van slechts 6%, dat zal weinig uitmaken.
dankje, je hebt ook van die kleine potmetertjes met 102 of 103 er boven op wat wil dat zeggen en hoe meet ik nou of hij 47K of minder/meer is?(welke van de 3 pootjes?)

Verwijderd

De 2 of 3 staat dan voor het aantal nullen 102 =1000 ohm
=1k = 1kilo ohm etc.
Over de buitenste pootjes meet je de volledige weerstand van 47k. Het middelste pootje is de loper en kan worden versteld tussen 0k en 47 k.
Ohmmeter dan op loper en 1 van de buitenste pootjes.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 19:49 schreef frisian het volgende:
De 2 of 3 staat dan voor het aantal nullen 102 =1000 ohm
=1k = 1kilo ohm etc.
Over de buitenste pootjes meet je de volledige weerstand van 47k. Het middelste pootje is de loper en kan worden versteld tussen 0k en 47 k.
Ohmmeter dan op loper en 1 van de buitenste pootjes.
Dus dan neem ik aan dat ik voor de mod de loper en een buitenste pootje moet hebben, wanneer staat hij helemaal uit als ik hem voor het eerst wil opstarten bij 0 of 47 ?
ik denk 47.??

Verwijderd

Als je de weerstand wilt kunnen regelen tussen 0 ohm en 47 kilo ohm dan gebruik je de loper en 1 van de buitenste pootjes.
Als je een multimeter hebt kun je van tevoren even de ingestelde weerstand meten.
Is wel handig met het oog op de maximaal te gebruiken spanning.
Heb je geen meter dan wordt het een beetje gokken.
Zo hangt het er vanaf of je een instelpotmeter met lineair of logaritmisch verloop hebt.
Bij 1 met een lineair verloop kun je er in de middenstand vanuit gaan dat er tussen loper en buitenste pootje een weerstand van ca 23 kilo ohm staat; maar bij 1 met een logaritmisch verloop is dat moeilijk voorspelbaar.
Dus meten is weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 20:14 schreef frisian het volgende:
Als je de weerstand wilt kunnen regelen tussen 0 ohm en 47 kilo ohm dan gebruik je de loper en 1 van de buitenste pootjes.
Als je een multimeter hebt kun je van tevoren even de ingestelde weerstand meten.
Is wel handig met het oog op de maximaal te gebruiken spanning.
Oke maar als mijn default voltage 1.85v is en daar wil ik de eerste keer mee opstarten moet hij dan op 0 staan qwa meting of op 47K ?

Verwijderd

Staat dat niet ergens in het verhaal van de betreffende voltagemod?
Pagina: 1