Toon posts:

IIyama VM PRO 510 heel wazig beeld :(

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een vision master pro 510 monitor gekocht maar het beeld is alleen in het midden echt scherp.
De tekst op de iconen in mijn system tray zijn zo wazig dat ik er echt naar moet turen en ook in alle hoeken is het beeld veelste wazig?

Ik heb een asus V6600 geforce 1 video kaartje in combinatie met deze joekel van een monitor.

iemand ervaringen, tips, truuks??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Koop een andere videokaart. De Gf1 en 2 hebben behoorlijk beroerde 2D, zeker op hoge resoluties :(
Neem aan dat je 1600 x 1200 draait ofzo? Probeer dan een Ati Radeon 8500 ofzo te halen (als je er tenminste geld voor hebt), kan je ook nog behoorlijk spellen mee spelen :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

eerst ff laten opwarmen en dus pas na 30 min kritisch kijken, dat werkt vaak prima.

* Delerium was namelijk ook bij minuut 1 erg verbaasd.

Verder zou ik de grafische kaart de schuld geven aangezien nVidia nogal slecht is in scherp beeld bij hoge resoluties. Bij 640*480 zal je probleem qua wazig zijn oplossen, maar da's wel erg duur.
Wellicht dat een leenvideo-kaart met betere beelduitgang een ander blik op je scherm kan werpen. De Geforce2 schijnt al een tikkie beter te zijn bv, maar een Matrox of Ati zal je waarschijnlijk beter laten zien of het idd aan je videokaart ligt of je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja draai nu op 1600x1200 @85hz (max oog vriendelijke resolutie van mijn video kaartje)
Het is een 2e hands monitor uit een faillisement en ik zou hem eventueel nog kunnen omruilen voor een andere maar voor ik weer met dit bakbeest ga lopen slepen zou ik graag van mensen die ook een 510 hebben horen of bij hun het beeld wel echt haarscherp is.

Ik zat overigens zelf te denken om de gf4 ti-4200 te gaan kopen als hij eindelijk een keer uit komt, is de 2D kwaliteit van die kaarten beter als de gf1 & 2z?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb het ook een beetje (vm pro 454)
maar het is niet zo erg dat ik ervoor door de teleplan hel ga. het word idd minder als hij is opgewarmt.

verder vind ik m zo krom als wat. je bent echt uuuuren bezig om hem nog een beetje recht te krijgen.

iedereen die van plan is een iiyama te kopen: doet hiet NIET!

er is zoveel beter te krijgen voor je geld. ik had eerst een philips 109p20 in bestelling staan, maar na 1 1/2maand w8ten was ik het zat. heb maar de gok genomen en een iiyama gehaald... niet dat ie super slecht is, maar ik had wel beter verw8..

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Ja, als je geen ruk om 3D geeft, schaf dan een Matrox kaartje aan, dan heb je er geen last meer van. Je hebt nogal een fors grote monitor, en die oude GeForce kaarten leveren nou eenmaal niet zo'n goed 2D beeld, helemaal in hoge resoluties.
Overigens kan het ook aan je monitor liggen, de benaming is mij inmiddels alweer ontschoten... Ik geloof convergentie, not sure about that, dat is als het beeld in de hoeken van je beeldbuis niet scherp is ivm de afbuiging van de elektronen. Or something like that...
Maar kzou inderdaad het probleem eerder zoeken bij je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
hahaha hij staat inderdaad pas 10 minuten aan ofzo :)
maar was meteen al teleur gesteld, zal hem nog eens een half uurtje opgloei tijd gunnen :D

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op zaterdag 04 mei 2002 13:48 schreef weareborg het volgende:
ik heb het ook een beetje (vm pro 454)
maar het is niet zo erg dat ik ervoor door de teleplan hel ga. het word idd minder als hij is opgewarmt.

verder vind ik m zo krom als wat. je bent echt uuuuren bezig om hem nog een beetje recht te krijgen.

er is zoveel beter te krijgen voor je geld. ik had eerst een philips 109p20 in bestelling staan, maar na 1 1/2maand w8ten was ik het zat. heb maar de gok genomen en een iiyama gehaald... niet dat ie super slecht is, maar ik had wel beter verw8..
Ik denk dat je gewoon pech hebt met je scherm. Als ik een monitor aanschaf, wil ik het exemplaar die ik mee naar huis neem altijd werkend in de winkel zien onder verschillende resoluties en refreshrates. Dan kan ik ook meteen ff kijken of het beeld helemaal puik is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het kleine broertje (de 410) hier ook nog op mijn bureau staan maar niets als lof over die monitor hoor!!
Die levert al ruim 2 jaar trouw dienst en ik heb nog nooit een probleem gehad, nouja... 1x maar dat was on site service en na 1.5 week had ik hem weer piekfijn in orde terug!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou ik hep een vision master pro 451
en ik heb dus helemaal niets van wat er gezegd wordt over dat opwarmen enzow. Het beeld is echt haarscherp en niets wazigs oid

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

No problems @ VMP 450 :) Alle randen zijn recht en geeft haarscherp beeld. Hij moet idd eve opwarmen maar binne kwartiertje is die al helemaal goed.

Misschien heb ik geluk *D ... of jullie pech

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Als alleen de randen wazig zijn kan het toch niet aan de videokaart liggen, dan ligt het toch echt aan de monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij staat nu al een tijdje aan het het beeld is absoluut beter geworden!

ik blijf het alleen wel super vreemd vinden dat een monitor moet opwarmen??

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

bla

bla
Alleen omdat JIJ er slechte ervaringen mee hebt?? :?
Niet gebaseerd op feiten dus..
Mijn VMP 411 werkt heerlijk, zal bij anderen misschien weer anders zijn.

Verwijderd

Vergelijk het met mij. Als ik wakker word heb ik ook een bak koffie en een peuk nodig voordat weer een beetje functioneer :D

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

ligt misschien aan mij, maar een rokende monitor is niet iets wat mij doet werken. :+

• harlekein
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Op mijn werkplek staan 3 verschillende IIyama monitoren waarvan er 2 defect waren geraakt binnen 1 jaar tijd. Op een zijn er drie pixellijnen niet te zien en op de ander begon een donkere vlek te groeien vanaf linksonderin. Deze is nu wel zonder probleem in een keer gratis vervangen. De service van IIlama is uitstekend. Ze komen langs om de monitor in te wisselen of te repareren.

Nu draait het goed, maar ik moet zeggen dat de Compaq S710 waar ik nu tegenaankijk veel en veel scherper is. Het is het mooiste beel wat ik op een monitor gezien heb. Helaas kan deze op echt hoge resoluties geen refreshrates boven 75 weergeven, maar als ik een nieuwe koop dan wordt het zeker weer een Compaq.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Welke buis zit er in die compaq dan? sony volgens mij.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 04 mei 2002 16:32 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:

[..]

Alleen omdat JIJ er slechte ervaringen mee hebt?? :?
Niet gebaseerd op feiten dus..
Mijn VMP 411 werkt heerlijk, zal bij anderen misschien weer anders zijn.
ehhh, zoek eens dit forum af. dan vind je genoeg topics over iiyama schermen...

• misterpro
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Op zaterdag 04 mei 2002 17:03 schreef Device het volgende:
Op mijn werkplek staan 3 verschillende IIyama monitoren waarvan er 2 defect waren geraakt binnen 1 jaar tijd. Op een zijn er drie pixellijnen niet te zien en op de ander begon een donkere vlek te groeien vanaf linksonderin. Deze is nu wel zonder probleem in een keer gratis vervangen. De service van IIlama is uitstekend. Ze komen langs om de monitor in te wisselen of te repareren.

Nu draait het goed, maar ik moet zeggen dat de Compaq S710 waar ik nu tegenaankijk veel en veel scherper is. Het is het mooiste beel wat ik op een monitor gezien heb. Helaas kan deze op echt hoge resoluties geen refreshrates boven 75 weergeven, maar als ik een nieuwe koop dan wordt het zeker weer een Compaq.
Op lage refreshrates is beeld altijd superscherp, hoe hoger de refresh hoe waziger (bij goeie monitors liefst zo weinig mogelijk waas da opbouwt, ma het is altijd zo)

'k bedoel maar dat ge uw 75Hz beeld nie moogt gaan vergelijk met ne monitor die 120Hz staat te pompen of zo...

ge zou ze gelijk moeten zetten om te testen

(hier 1280x1024x32@100Hz@VisionMasterPro451 haarscherp na 30sec -> 1min opwarmen)

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een VMP510 en die gaf toen ik hem net had ultiem brak beeld. Dat kwam doordat er een Powercolor GF2 kaart aan hing, die gewoon brak beeld gaf. Met een oudere TNT2 had ik nergens last van.

Ik heb daarna een tijdje gedraaid met een GF2 van Hercules, dat zag er al stukken beter uit. Vervolgens is er een GF2 van Abit ingekomen, die was stukken beter wat beeldkwaliteit dan die hercules.

op dit moment hangt die monitor aan een Club3d ATI Radeon 8500 pro. En hij geeft echt superscherp beeld.
(hoewel hij niet tegen mijn Sony TFT op kan >:))

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zaterdag 04 mei 2002 17:34 schreef weareborg het volgende:

[..]

ehhh, zoek eens dit forum af. dan vind je genoeg topics over iiyama schermen...
Problemen worden altijd veel meer vermeld dan positieve kanten. Ik ga toch geen topic openen met : mijn IIyama werkt perfect? Nee dat boeit namelijk niemand en het is nutteloos.

Verwijderd

Mee eens! Ik dacht ook altijd dat iiyama een goed merk was, maar ik heb een VMP 502 en die is al 2x in reparatie geweest in 3 jr :(

ik denk dat ik maar een andere ga kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook de 2e monitor op mijn werk aangesloten, deze 510 heb ik nu aan een matrox g450 dualhead hangen maar het beeld is en blijft kut?!?!?!

ik draai nu op 1600x1200 op 85hz en snap er geen bal van.
Het beeld blijft super vaag in de hoeken.

What am I doing wrong?? :'(

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op maandag 06 mei 2002 14:28 schreef IceFlame het volgende:
Ik heb nu ook de 2e monitor op mijn werk aangesloten, deze 510 heb ik nu aan een matrox g450 dualhead hangen maar het beeld is en blijft kut?!?!?!

ik draai nu op 1600x1200 op 85hz en snap er geen bal van.
Het beeld blijft super vaag in de hoeken.

What am I doing wrong?? :'(
terugbrengen ?

...

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Echt belachelijk dat mensen hier gaan adviseren om geen Iiyama te kopen. Dat er hier toevallig een paar mensen zitten die pech hebben met die monitor wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn. (Beetje hetzelfde verhaal als met de IBM HD's)

Ik heb een VMP454 en die is gewoon perfect. Ook op hoge resoluties en hoge refreshrates. (100Hz) Helemaal geen klachten over die monitor.

Ik heb trouwens een Matrox G450. Misschien dat dat ook invloed heeft.

Systeem | Strava

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Mijn VMpro 410 op hires had dat ook met een gf1pro.. na een GF2 van Hercules (beter beeld!) hebbik nu een Ati 8500 die ook weet net ietsie scherper is over het hele beeld.
Neem dus een nieuwe vga, of leen er eentje om te testen.
succ6!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze niet terug brengen, ze zijn 2e hands en zonder bon. Ik kan alleen maar de beste (in dit geval niet echt dus) kiezen :(

Ik dacht dat die iiyama monitoren echt zwaar aars kickten maar de kwaliteit van die 510's valt me wel tegen

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
monitor kabel ?

...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat noemde iemand anders ook al op, alleen leek het mij erg onlogisch...

maakt het veel verschil zo'n bnc of d-sub kabel?
Ik heb btw de monitor bij mij thuis met 2 d-sub kabels getest maar dat scheelde niets.

misschien dat als ik een nieuwe videokaart ga kopen ( de ti-4200's zijn in nederland gesignaleerd *JEEEH* :P ) dat ik er meteen zo'n bnc kabel bijkoop dan

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik zelf heb met genoegen 3 jaar lang een vmp 410 gebruikt en nooit problemen mee gehad. nu heb ik een vmp 453 en ook die draait als een tierelier :)

geen gezeur gehad met piyama's :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

Er zijn ook zat mensen die te vreden zijn met een iiyama. Ik heb er zelf ook eentje en het beeld is echt super :). Draai op 1280x1024, ja ik weet het geen 4:3, maar ziet er gewoon strak uit

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 08:30

vanDaal

-ismeereentje

Hmm.... toevallig speel ik ook een beetje met hetzelfde.

Voor gisteren had ik een setup van een Geforce1 (Asus V6800) op een 19" ViewSonic (PerfectFlat) en een Voodoo3 op een brakke 15" Commodore monitor. Omdat die monitor niet veel meer waard was, kon je de 2D kwaliteit moeilijk vergelijken.
Sinds gisteren heb ik die Commodore monitor ingeruild voor een 21" Iiyama (MF-8221, oud model). Deze monitor heb ik op mijn Geforce gezet en mijn 19" op de Voodoo3. Het verschil was echt duidelijk merkbaar. Ik heb nog wel even met wat instellingen gespeeld, maar het wilde niet echt baten. De volgende verschillen zijn duidelijk zichtbaar:
- wazig beeld (alsof er een mist overheen hangt)
- fletse kleuren, veel minder helder dan de 19" & Voodoo3

Dus ik heb me maar even afgevraagd waar dat aan zou kunnen liggen. Ik gok dat het waarschijnlijk ligt aan de slechte 2D kwaliteiten van de Geforce1, maar kan iemand dat bevestigen?

Overigens geloof ik niet dat het verschil zo duidelijk was geworden als de monitoren niet direct naast elkaar zouden staan. Met die Iiyama valt namelijk prima te werken op deze manier.

Ik maak trouwens bij beide monitoren gebruik van een d-sub kabel (bnc is wel mogelijk op de Iiyama).

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

* MrDummy heeft al ruim 2 jaar IIyama Pro 510 en beeld is nog steeds goed.

Bedenk wel dat ik speciale VGA-BNC kabel hebt. Dat levert goede resultaten. Ik draai al hele tijd 1920x1440 op 75 Hz en beeld is mooi rechthoeking en scherpte is nog steeds aangenaam. De kleine letters zijn nog te lezen.

Hoewel, gerekend op dotpitch is 1600x1280 aanbevolen resolutie zonder echt beeldverlies, dus dat alles door de rooster komt. Hoger zal klein verlies optreden.
Hoewel, ik heb ook 2048x1536 kunnen draaien. Levert ook goed beeld, maar de letters zijn nog moeilijker te lezen.

De gebruikte videokaart is Asus V6800 deluxe, dus een GF1 kaart. De kwaliteit van VGA kabel speelt dus ook een rol.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 17:42 schreef MrDummy het volgende:
* MrDummy heeft al ruim 2 jaar IIyama Pro 510 en beeld is nog steeds goed.

De gebruikte videokaart is Asus V6800 deluxe, dus een GF1 kaart. De kwaliteit van VGA kabel speelt dus ook een rol.
Absoluut mee eens, ik heb mijn (dunne)SUB-D kabel ook omgeruild voor een lekkere dikke BNC-kabel en kon duidelijk verschil zien, en dit was op 1280x1024@85 HZ kan je nagaan wat dit op 1600x1200@85 Hz doet. :9

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb hier al 1 jaar een VM pro 510 samen met een Geforce 2 GTS (asus v7700 32MB).

ik heb eigenlijk ook een beetje wazig probleem namelijk bij 2d beeld is hij trillend & wazig op onderstaande resoluties

1280*1024 goed<--85hz--slecht--92hz--goed--104hz-->slecht
1600*1200 goed<--75hz--slecht--98hz--goed--100hz

dit is alleen bij 2d beeld (zal dus wel aan GF2 liggen)

PS. ik gebruik standaard iyama monitor kabel

Verwijderd

Topicstarter
heb vanmiddag op de computer beurs een bnc kabel gehaald en het scheelt echt SUPER!!

is al een stuk beter kijken zo :)

nu nog even wachten tot mij abit ti-4400 kaartje is overgekomen uit duitsland, hoop dat het dan helemaal 100% is :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Op zaterdag 04 mei 2002 17:27 schreef Dinictus het volgende:
Welke buis zit er in die compaq dan? sony volgens mij.
yep, sony buis.

Verwijderd

wat voor video kabel zit er aan? kan me nog goed herinneren dat ik hetzelfde had toen ik me eizo ging halen, ik weet niet of dr een losse kabel bij zit ....

[edit] veels te laat :P

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Hier ook een VM Pro 510 en het beeld is overal helemaal scherp. Lekker schermpje, z'n geld zeker waard. (grafische kaart=LeadTek GF3)

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die schelden op IIyama. Als er ergens een beetje degelijke monitoren worden gemaakt, dan worden die gemaakt door IIyama (Eizo-eigenaren, niet schreeuwen :) ).

Ik spreek hier wel voor de Pro serie, de rest stelt imho niet zoveel voor. Maar ik heb een VMPro 450 en ik heb zelden/nooit een betere beeldbuis gezien >:) en dan bedoel ik qua scherpte, kleureigenschappen, prijs, coating, OSD, resoluties (2048x1536 60 Hz max bij 19": ~150 pixels per inch) en uiterlijk, ik vind die nieuwere monitoren te 'soft' vormgegeven :)

Dus: als je met een IIyama Vision Master Pro niet blij bent, zal het niet aan de monitor liggen...
Pagina: 1