Hoe laptop werkend te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb hier een laptop en als ik die aan de gang krijg mag KinderVakantie Werk 'm hebben, altijd fijn!

Het is een:
Fujitsu Ergolite S
P1 166 Mhz
16 md intern geheugen
Phoenix Notebios 4.0
850 mb Harddisk Toshiba MK1926FCW
cd rom speler(inter)
mousepad
Xircom Realport 10/100 Ethernet netwerk kaartje

Tijdens het opstarten krijg ik in het eerste scherm een foutmelding:
Save to disk area corrupted or doesn't exist.
This will disable the save to disk feature.

Het besturings systeem is Win98
Hij start alleen maar op in de ms-dos prompt, veilige modus of normaal werkt niet wegens een hd failure.
In de dos modus heb ik scanreg / fix geprobeerd en scandisk, deze geven allebij fouten aan maar scandisk kan 'm niet herstellen.
Mijn idee is om de hd te formatteren maar deze laptop heeft dus GEEN a drive!! Ik kan in de bios niet aangeven dat hij moet opstarten via de cdrom, hoe kan ik dit oplossen?
Als ik in de dos modus format intype moet ik daarna toch de cd-rom aan de praat krijgen, lukt dit door de autoexec.bat en config.sys zelf te maken, of kan ik iets met die netwerk kaart? Of is de hd gewoon Gaar

Verwijderd

die foutmelding van save to disk zal waarschijnlijk aan de hdd liggen. ik denk dus dat de hdd dood is.

Als je echt niet van cdrom op kan starten is dit misschien een optie: je kan een 2,5" --> 3.5" adapter kopen, dan kan je je hdd formateren in je eigen pc. Kost iets van 20 euro :(

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 13:07 schreef reg10 het volgende:
die foutmelding van save to disk zal waarschijnlijk aan de hdd liggen. ik denk dus dat de hdd dood is.

Als je echt niet van cdrom op kan starten is dit misschien een optie: je kan een 2,5" --> 3.5" adapter kopen, dan kan je je hdd formateren in je eigen pc. Kost iets van 20 euro :(
Ik ben maar een format uit aan het voeren en hij geeft aan : poging cluster 84, 90, 92 enz.. te herstellen!

Kan format dat of kan ik beter gaan uitkijken voor een nieuwe hd?

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
nieuwe hd, want die kapotte clusters blijven komen en komen en komen... (uitervaring :( )

Verwijderd

Idd nieuwe HD. Als ze er eenmaal zijn is er geen houden meer aan. Soms komen ze en gaan ze maar dan komen ze later alsnog terug met hun kloontjes.

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
Het moet toch mogelijk zijn om van de CD-ROM op te starten?
Hoe is het anders (zonder extra kosten) mogelijk om een OS te instaleeren :?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 20:35 schreef The_Dud3 het volgende:
Het moet toch mogelijk zijn om van de CD-ROM op te starten?
Hoe is het anders (zonder extra kosten) mogelijk om een OS te instaleeren :?
Je hebt ook externe floppy drive's, waarschijnlijk zal het daarmee wel mogelijk zijn.

Verder vind ik het ook een beetje vaag dat ze dit zo doen, alsof ze nooit willen dat een gebruiker zelf een ander OS installeert op z'n laptop.
Pagina: 1