Verwijderd

Topicstarter
Ik las op Dpreview in een van de forum's dat sommige camera's (Dimage 5 en 7) een brakke autofocus hebben.
Zijn er in Nederland ook gevallen bekent die dat hebben.
Ik wil nl. deze camera online bestellen maar als hij binnen een week al weer terug moet naar Luxemburg zie ik niet zitten.
Het is overgens wel een bekend probleem bij Minolta tevens het weigeren van diverse Compact Flash kaarten.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

De 7i schijnt het autofocus-probleem (niet focussen in slecht licht was het toch?) opgelost te hebben. Ik ben wel benieuwd, maar heb nog geen 7i in mijn handen gehad. De problemen met de 7 kun je zelf controleren: probeer te focussen in een donker hoekje van de winkel -> no way Jose.
Compact flash-problemen weet ik zo niet. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een 1G Microdrive in die dingen?

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met de autofocus is dat de focus"locked"maar de foto's zijn totaal onscherp (van de 100 foto's zijn er maar 20 goed)
Of hij kan hem helemaal niet focussen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb nog nooit van Compact Flsh problemen gehoord. Wel van diverse mensen dat de IBM microdrive uitstekend werkt.

Wanneer de camera geen goede focus kan krijgen zal hij naar "oneindig" gaan. Maar wanneer dit gebeurt zie je dat in de EVF. 20 van de 100 foto's goed lijkt me een beetje overdreven... misschien als je nachtfoto's maakt?! Je hebt uiteindelijk altijd nog de handmatige focus.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 15:05 schreef Zpottr het volgende:
De 7i schijnt het autofocus-probleem (niet focussen in slecht licht was het toch?) opgelost te hebben. Ik ben wel benieuwd, maar heb nog geen 7i in mijn handen gehad. De problemen met de 7 kun je zelf controleren: probeer te focussen in een donker hoekje van de winkel -> no way Jose.
Compact flash-problemen weet ik zo niet. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een 1G Microdrive in die dingen?
1Gb microdrive werkt goed in combinatie met mijn Dimage 5, ik zorg natuurlijk wel voor powerbackup want zoals bekend zuigt ie batterijen. Slechts 20% in focus is iig zeeeeer overdreven, dmv de EVF zie je altijd wat de cmaera ziet/doet en ben je het zelf schuld als je afdrukt wanneer subject out of focus is!!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb geen problemen met de autofocus op m'n D7. De autofocus werkt weliswaar traag maar hij focust wel goed (de D7i is op dit gebied een stuk sneller). Problemen met CompactFlash heb ik wel. Mijn camera wilde niet werken met een merkloos 64MB CF kaartje. Een 256MB CF kaartje van Extreme Memory werkte prima met de oude firmware, maar met de nieuwe firmware gaan foto's kaputt als ik meer dan ca 30 foto's maak op het kaartje. 128MB Sandisk kaart werkt probleemloos.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 23:29 schreef Femme het volgende:
Ik heb geen problemen met de autofocus op m'n D7. De autofocus werkt weliswaar traag maar hij focust wel goed (de D7i is op dit gebied een stuk sneller). Problemen met CompactFlash heb ik wel. Mijn camera wilde niet werken met een merkloos 64MB CF kaartje. Een 256MB CF kaartje van Extreme Memory werkte prima met de oude firmware, maar met de nieuwe firmware gaan foto's kaputt als ik meer dan ca 30 foto's maak op het kaartje. 128MB Sandisk kaart werkt probleemloos.
Is de autofocus niet sneller geworden met de nieuwe firmware

Verwijderd

waar haal jij die nieuwe firmware vandaan :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkel firmware via yahoo groep.
Als je wil mail ik'm wel ff

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 08:07
Op zaterdag 04 mei 2002 23:29 schreef Femme het volgende:
Koop jij geen Dane-elec geheugen :+

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-03 10:51

BS

Op zondag 05 mei 2002 15:42 schreef getty het volgende:

[..]

Koop jij geen Dane-elec geheugen :+
Nee dan sponserd hij zijn eigen inkomen :)

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 14:14 schreef mightyspawn het volgende:
waar haal jij die nieuwe firmware vandaan :?
Minolta site!!

Verwijderd

Ik heb een dimage 5 , de eerste had veel digitale ruis dus omgeruild en nu heb ik er 1 met brakke focus.
John 2000, heb jij toevallig die 056 firmware met flashprog?
Zo ja, wil je m mailen?

Verwijderd

Topicstarter
asje

Rob het autofocus probleem is hardwarematig (de eerste uit de serie)er is dus niets te flashen daarvoor.
terug naar Minolta is DE beste remedie

Verwijderd

Ik breng m terug en wacht wel op de 7i

Verwijderd

Heb ook een d5 maar heb nergens last van.
Ja weleens dat ie mis zit.
Druk ik gewoon het knopje nog een keer in en dan gaat het
wel goed.

Verwijderd

Er is geen firmware voor de d5 kijk maar op de minolta site.
Daar staat alleen firmware voor de 7.
Verder zou ik dat niet installen als het niet van minolta zelf komt.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:15

knakworst

Get more sats!

Op dinsdag 28 mei 2002 14:59 schreef Kaatje_NL het volgende:
Er is geen firmware voor de d5 kijk maar op de minolta site.
Daar staat alleen firmware voor de 7.
Verder zou ik dat niet installen als het niet van minolta zelf komt.
056 firmware:

http://groups.yahoo.com/group/minoltadigital/

Firmware komt van Minolta zelf, en je krijgt die op cd bij aanschaf van een CPt 100 ofzo.

edit: ik heb de mijne inmiddels succesvol ge-upgrade op de manier die hier stond:

http://www.minoltaeurope.com/software/dimage7_firmware/english/ReadMe.html

Ik merk alleen geen verschil, maar hij deed het ervoor dan ook al goed :+

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:27
Same here, gister avond mijn D5 naar .56 geflashed, geen problemen, maar dat had ik ook niet voor die tijd, ook idd wel eens dat ie er naast zit met focusen, maar gewoon nog een keer de knop indrukken en dan is ie wel goed.

Gewoon spullen

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:15

knakworst

Get more sats!

Ze hebben daar trouwens ook Minolta Divu 2.0, wel een aanrader!
Pagina: 1