Debian instalatie springt elke keer terug :(

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik wilde debian instaleren op een andere computer en heb daarom ff een aantal opstart diskettes gemaakt voor woody.

Nadat ik alle procedures ben doorgelopen en de boel restart om verder te gaan met de instalatie word er eerst om de tijd zone gevraagd, daarna of ik md5 paswoorden wil gebruiken dan de shadow paswoorden, waarna ik de root en een gebruiker moet aanmaken. Oke naar dat alles gedaan tehebben en mijn wensen kenbaar zijn emaakt druk ik dusop enter om verder te gaan.
De opzet gaat dan of wil dan iets van /etc/console/boottime.kmap.gz inladen, maar dat schiet binnen een seconde voorbij en daarna sta ik weer bij het begein en word weer de tijdzone gevraagt en gaan we het rijje zoals bovenstaat nog een keer af, en nog een keer verder kom ik niet :'(

Iemand die weet waar dit aan kan liggen?

[edit]al meerdere diskettes geprobeerd om foutieve diskettes uit te sluiten[edit]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit had ik gister inderdaad ook. Ik heb toen even potato installdisks gepakt en toen distupgrade naar sid gedaan vanaf potato ipv woody (wat ik sowieso al van plan was). Op de ftp mirrors zie ik dat de images die er staan vrij nieuw zijn (en dus blijkbaar een bug bevatten). Wachten tot er nieuwe images zijn of potato installeren en dan dist-upgraden is de oplossing denk ik.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

[niet echt behulpzaam]
Hmm...dat probleem had _JGC_ ook al.
[/niet echt behulpzaam]

Misschien heeft het iets te maken met die keymap die hij niet kan vinden?
Probeer eens andere instellingen voor die vragen die hij je stelt. Geef desnoods aan dat je gewoon in amerika woont. Mischien werkt het dan wel.

[edit]
Op de debian bugzilla site:
Package: boot-floppies
Version: 3.0.22; reported 2002-05-02 <-- eergisteren dus.
Severity: normal
#145469: [woody] installer went into infinite loop after rebooted
Bug closed

Het pakket wat de fout veroorzaakt is base-config. Dat zal hem zijn. Even de nieuwste binnen hengelen (1.33.18 bevat de fix).

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 06:47

Blaasvis

Cidora \o/

ik heb er ook last van je kunt er door komen door base-config te killen en dan te rebooten en handmatig je systeem te configureren.
of zoals valium zegt als nog de goeie base config op te halen en dan base-config te herstarten.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 12:20 schreef Valium het volgende:
[niet echt behulpzaam]
Hmm...dat probleem had _JGC_ ook al.
[/niet echt behulpzaam]

Misschien heeft het iets te maken met die keymap die hij niet kan vinden?
Probeer eens andere instellingen voor die vragen die hij je stelt. Geef desnoods aan dat je gewoon in amerika woont. Mischien werkt het dan wel.

[edit]
Bug closed

Het pakket wat de fout veroorzaakt is base-config. Dat zal hem zijn. Even de nieuwste binnen hengelen (1.33.18 bevat de fix).
Mhh eergisteren staat er :?

Ik heb de diskettes afgelopen nacht opgehaald zouden dus de gefixte moeten zijn, maar probeer het nog wel een keer.

hoop alleen dat ik rawrite heb op de XP bak om de diskettes te maken

edit:
niet us :'(

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 12:38 schreef blowfish het volgende:
ik heb er ook last van je kunt er door komen door base-config te killen en dan te rebooten en handmatig je systeem te configureren.
of zoals valium zegt als nog de goeie base config op te halen en dan base-config te herstarten.
Sorry, maar zo erg goed ben ik nog niet met linux. Hoe bedoel je base config killen?

• blaataaps
  • Niet online
Op ftp.nl.uu.net staan de install images current van 3 mei (das gister). Kan dus zijn dat de mirror iets achterliep. En er is gewoon rawrite voor NT.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik had geloof ik floppen van 1 April, zegt misschien genoeg (1 April stonden gisteren nog op ftp.nl.debian.org)

• blaataaps
  • Niet online
ftp.nl.debian.org is stiekum trouwens ftp.nl.uu.net trouwens, dus op ftp.nl.debian.org staan nu ook de nieuwe, maar dit terzijde : )

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 13:31 schreef _JGC_ het volgende:
Ik had geloof ik floppen van 1 April, zegt misschien genoeg (1 April stonden gisteren nog op ftp.nl.debian.org)
Idd nu ik erover nadenk waren het idd de floppen van 1 april.
Ga nu ff de nieuwe neerhalen en de instalatie weer proberen :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Mhh zie troch echt alleen die van 1 april staan op de ftp :'(

/pub/linux/debian/dists/woody/main/disks-i386/3.0.22-2002-04-03/images-1.44/compact

daar heb ik o.a. gezocht en dat is dus die van april, als iemand de jiuste link heeft :) :)

Graag .

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:22
Ahaaaaa, ik denk het licht aan mijn comp ofzo |:( Ik zal ook maar eens naar nieuwe flop images zoeken dan.

To be, or not to be...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Het maakt niet veel uit welke floppen je gebruikt. Waar het om gaat: die dingen halen de base-image van die FTP, daar zit die buggy base-config in, kijk dus ff van welke datum die dir base-image is die op de FTP staat.

• Ansenyi
[b]Op zaterdag 04 mei 2002 12:20 schreef Valium het
http://packages.debian.org/testing/base/base-config.html die zit in testing en http://packages.debian.org/unstable/base/base-config.html in unstable.

Dus je moet die van unstable downen en vervangen voor die ene uit testing? Je kan het downloaden als base-config_1.33.18_all.deb op die unstable gedeelte.

To be, or not to be...

Verwijderd

ik had gister ook dat probleem...is er al een bugreport van?
waarom is de goede versie nog niet in testing?

• Ansenyi
Op zaterdag 04 mei 2002 12:20 schreef Valium het volgende:
Bug closed
Ik zit het ook te zoeken maar heb geen id waar het te vinden.
Op zaterdag 04 mei 2002 23:20 schreef compukid het volgende:
waarom is de goede versie nog niet in testing?
Geen idee... Hier zit ik eigelijk wel op te wachten :P

To be, or not to be...

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 23:35 schreef Ansenyi het volgende:

[..]

Ik zit het ook te zoeken maar heb geen id waar het te vinden.
Ben ook al enige tijd aan het zoeken, maar kan geen flops vinden die na 1 april zijn gemaakt en voor woody word overal nogtoe automatisch de 1.33.17 base-config binnen gesleept waar dus die bug inzit :(

Heb na lang zoeken gelukkig nog een oude iso van woody in de kast gevondenen daar alles maar ff vanaf gehaald (moet toch wat he :) ), maar echt ideaal vind iki dat niet echt :'(

• Ansenyi
Maar het ligt toch niet aan de flops, want met mijn flop ging een eerdere installatie wel goed. Hij download die base files tijdens installatie en daar zit dan die bug file ook bij.

Ik denk dus dat er een bugloze versie in die testing dir moet komen zodat die bij installatie gedownload wordt.

To be, or not to be...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op zondag 05 mei 2002 00:09 schreef Ansenyi het volgende:
Maar het ligt toch niet aan de flops, want met mijn flop ging een eerdere installatie wel goed. Hij download die base files tijdens installatie en daar zit dan die bug file ook bij.

Ik denk dus dat er een bugloze versie in die testing dir moet komen zodat die bij installatie gedownload wordt.
Juist, maar dat duurt nog ff. Er gaat een hele procedure aan vooraf voordat een patch wordt toegelaten in woody. Die zit nu namelijk aan het einde van de freeze. Dus je mag niet zomaar dingen gaan patchen. Dan breek je de hele distro als je fouten maakt.

Je kunt toch na het booten een FTP-install doen? Dan installeer je de kernel+modules van de siskettes/ISO, en vervolgens installeer je de "base system" vanaf FTP. Vervolgens geef je als FTP de unstable/sid aan in plaats van woody/testing.

Of je wacht gewoon ff, of je gebruikt een net iets oudere woody-iso.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
hier heb je een iso voor een netinst (wat jij denk ik wilt)

http://people.debian.org/~ieure/netinst/releases/20020416/woody_netinst-20020416-i386.iso

die fik je, dan heb je hetzelfde als bootfloppy's , misschien helpt dit wel :)

Verwijderd

hier heb je een iso voor een netinst (wat jij denk ik wilt)

http://people.debian.org/~ieure/netinst/releases/20020416/woody_netinst-20020416-i386.iso
Heeft iemand een mirror ?
Deze server komt niet verder dan 5 kB/sec :(

• Ansenyi
Op zondag 05 mei 2002 15:30 schreef epauli het volgende:
Heeft iemand een mirror ?
Deze server komt niet verder dan 5 kB/sec :(
Check dit: http://www.debian.org/CD/netinst/

To be, or not to be...

• Ansenyi
Op zondag 05 mei 2002 00:06 schreef Mataraty het volgende:
Heb na lang zoeken gelukkig nog een oude iso van woody in de kast gevondenen daar alles maar ff vanaf gehaald (moet toch wat he :) ), maar echt ideaal vind iki dat niet echt :'(
Weet je toevallig nog welke netinstall iso dit was? Ik heb er ene gedownload:
This is version 7 of the ISOLINUX test image/mini-ISO. The only real
differences are:
- Updated to woody as of Wed, 17 Apr 2002 19:57:19 UTC
- Added pptp-linux
- Added a symlink "woody-i386-1.iso"
- Added a few records (Application ID, Publisher ID, Preparer ID)
De laatste die ik er zag staan was:
This is version 9 of the ISOLINUX test image/mini-ISO. The only real
difference from version 8:
- Updated to woody as of Mon, 29 Apr 2002 20:04:07 UTC

To be, or not to be...

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 04:05 schreef Ansenyi het volgende:

[..]

Weet je toevallig nog welke netinstall iso dit was? Ik heb er ene gedownload:
Nee, maar ik heb hem ergens in february gedownload.
Pagina: 1