Toon posts:

Hoe linke spam te stoppen in Outlook?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds een week iedere dag ongeveer 5 mailtjes met .exe en .jpg files van onbekende afzenders in mijn mailbox die automatisch openen, maar uit ervaring weet ik dat men ze niet moet opslaan maar moet annuleren vanwege virussen, trojans etc..
Maar wat willen die lui van me en hoe kom ik ervanaf?!
Hebben jullie een suggestie, want vandaag of morgen gaat het een keer fout en dan druk ik per ongeluk op opslaan.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
installeer een virusscanner, kijk naar de ip adressen in de headers, knoop er een hostname aanvast en ga een abuse mailtje sturen naar de provider waar de mail vandaan komt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 12:29 schreef veldmuis het volgende:
installeer een virusscanner, kijk naar de ip adressen in de headers, knoop er een hostname aanvast en ga een abuse mailtje sturen naar de provider waar de mail vandaan komt :)
? ff nader verklaren ? headers, hostname, abuse mail?
help me out!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 12:41 schreef Rory34 het volgende:

[..]

? ff nader verklaren ? headers, hostname, abuse mail?
help me out!
nofi hoor, maar ga http://gathering.tweakers.net/forum/find maar eens gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik heb dit in de header van een spammer gevonden. En dan!???
Return-Path: <landroel@multiweb.nl>
Message-Id: <20020504080452Z25333-15031+200370@quicknet.nl>
Date: Sat, 4 May 2002 10:04:46 +0200

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 04 mei 2002 12:48 schreef Rory34 het volgende:
Okay ik heb dit in de header van een spammer gevonden. En dan!???
En daar kun je dus helemaal niets mee, post de hele headers eens. En bovendien, je wordt niet gespamd, maar iemand is besmet met een virus en probeert -onbewust- jou ook te besmetten.

Of installeer Mailwasher, dat werkt ook prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, hier de hele header...

Delivered-To: ldap-popstore2.casema.net-6965182-1@popstore2.casema.net
Received: (qmail 11774 invoked by uid 0); 4 May 2002 08:05:18 -0000
Received: from unknown (HELO smtpg.casema.net) (195.96.96.160)
by smtpb.casema.net with SMTP; 4 May 2002 08:05:18 -0000
Received: (qmail 4939 invoked by alias); 4 May 2002 08:05:15 -0000
Delivered-To: casnet-ronbers@casema.net
Received: (qmail 4926 invoked by uid 0); 4 May 2002 08:05:15 -0000
Received: from unknown (HELO amsqnmx01.chello.com) (212.83.64.166)
by smtpg.casema.net with SMTP; 4 May 2002 08:05:15 -0000
Received: from qn-213-73-206-60.quicknet.nl ([213.73.206.60]:1388 "HELO
Swgwfrow") by quicknet.nl with SMTP id <S25333AbSEDIEq>;
Sat, 4 May 2002 10:04:46 +0200
From: mchesr <mchesr@ioe.l>
To: ronbers@casema.net
Subject: How are you
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary=I22z564x356bHthh22xog62304YOa525SJ3z

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik 'vriend' virusbesmetter ff verras met een anoniem mailtje via shitzooi.nl

Verwijderd

Doe dat maar niet. Als je je zo gaat verlagen is het wel erg met je. Anoniem mailen is immers triester. Als je diegene wat te zeggen heb doe het dan via je eigen mail kan je nog een discussie voeren ook. NOFI

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 14:34 schreef Tuxus het volgende:
Doe dat maar niet. Als je je zo gaat verlagen is het wel erg met je. Anoniem mailen is immers triester. Als je diegene wat te zeggen heb doe het dan via je eigen mail kan je nog een discussie voeren ook. NOFI
Het probleem is dat verschillende personen de laatste tijd bij mij proberen 'binnen' te komen via mail of internet, hetzij met spyware, trojans e.a. virussen. Zie het ook aan de aantal alerts op ZoneAlarm. Kortom, zulke personen houden zich wel schuil en zorgen dat ze anoniem blijven. Dus heeft het sowieso geen zin dat ik reply geef, het enige wat ze willen is je computer afspyen of besmetten.
Wel zou ik graag willen weten hoe ik achter hun gegegevens kan komen en ze op een 'betere' manier aan te pakken.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 04 mei 2002 14:59 schreef Rory34 het volgende:

[..]

Het probleem is dat verschillende personen de laatste tijd bij mij proberen 'binnen' te komen via mail of internet, hetzij met spyware, trojans e.a. virussen. Zie het ook aan de aantal alerts op ZoneAlarm. Kortom, zulke personen houden zich wel schuil en zorgen dat ze anoniem blijven. Dus heeft het sowieso geen zin dat ik reply geef, het enige wat ze willen is je computer afspyen of besmetten.
Wel zou ik graag willen weten hoe ik achter hun gegegevens kan komen en ze op een 'betere' manier aan te pakken.
Gewoon negeren. Da's de beste methode.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 15:11 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Gewoon negeren. Da's de beste methode.
Ik zie rug toekeren niet als de beste oplossing (hoop dat je nooit premier wordt:) Nederland zit al veel te vol met criminaliteit.
Zie het nu liever als kwaad moet met kwaad bestreden worden.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 04 mei 2002 15:18 schreef Rory34 het volgende:

[..]

Ik zie rug toekeren niet als de beste oplossing (hoop dat je nooit premier wordt:) Nederland zit al veel te vol met criminaliteit.
Zie het nu liever als kwaad moet met kwaad bestreden worden.
Ehm, overdrijf je nu niet een beetje? De dingen waar jij mee te maken hebt zijn nou niet echt zware criminaliteit. Als je niet met dat soort dingen te maken wil hebben moet je je modem maar verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Kzie het ook niet als ZWARE crimi maar toch wordt er hier een serieuze poging gedaan om iemands z'n privacy te schenden en zo ook virussen te verspreiden en data te vernielen en in het ergste geval de computer te slopen. Ik zal niet de eerste zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 15:34 schreef Rory34 het volgende:
Kzie het ook niet als ZWARE crimi maar toch wordt er hier een serieuze poging gedaan om iemands z'n privacy te schenden en zo ook virussen te verspreiden en data te vernielen en in het ergste geval de computer te slopen. Ik zal niet de eerste zijn.
Ik zit hier niet op te wachten....wie wel??!!

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 15:36 schreef Rory34 het volgende:

[..]

Ik zit hier niet op te wachten....wie wel??!!
Je kunt je berichten ook editen hoor.

Maar je kunt ze beter even een mailtje sturen dat ze een virus hebben, want bewust zullen ze het niet doen. Als ze het wél bewust doen moet je mailtje sturen naar provider + bewijsmateriaal (headers/mailtjes etc) en dan hebben ze kans om afgesloten te worden. Daar heb je ze veel harder mee dan gewoon een 'anoniem' mailtje terug te sturen. En als je een anoniem mailtje wilt sturen ben je wel erg triest, want dan sta je dus niet open voor een weerwoord :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 16:22 schreef tjetta het volgende:

[..]

Je kunt je berichten ook editen hoor.

Maar je kunt ze beter even een mailtje sturen dat ze een virus hebben, want bewust zullen ze het niet doen. Als ze het wél bewust doen moet je mailtje sturen naar provider + bewijsmateriaal (headers/mailtjes etc) en dan hebben ze kans om afgesloten te worden. Daar heb je ze veel harder mee dan gewoon een 'anoniem' mailtje terug te sturen. En als je een anoniem mailtje wilt sturen ben je wel erg triest, want dan sta je dus niet open voor een weerwoord :)
Zoals ik al eerder zei heb ik geen (weer)woorden voor personen die virussen willen verspreiden en/of computers proberen binnen te dringen. Vandaar dat ik ze gelijk hard wil aanpakken.
Maar wat is editen en wat kan ik ermee doen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 04 mei 2002 13:32 schreef Rory34 het volgende:
Misschien dat ik 'vriend' virusbesmetter ff verras met een anoniem mailtje via shitzooi.nl
Dan ben je slim bezig :z

Die gast WEET niet eens dat gestuurd heeft.
Je staat alleen bij hem in het adressenboek, en doordat hij de email heeft geopend wordt het automatisch naar iedereen in zijn adresboek gestuurd

|:(

Die mail is al bij honderden, zo niet duizendeen mensen geweest die hem hebben geopend...

Voordat je er iets aan wilt doen is het misschien verstandiger om eerst te zorgen dat je weet waar je mee bezig bent }:O

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 17:23 schreef dreeke het volgende:

[..]

Dan ben je slim bezig :z

Je staat alleen bij hem in het adressenboek, en doordat hij de email heeft geopend wordt het automatisch naar iedereen in zijn adresboek gestuurd

|:(

Die mail is al bij honderden, zo niet duizendeen mensen geweest die hem hebben geopend...

Voordat je er iets aan wilt doen is het misschien verstandiger om eerst te zorgen dat je weet waar je mee bezig bent }:O
Gaat lekker hier, in plaats van dat er hier zinnig geadviseerd wordt krijg ik nogmaals commentaar op iets wat reeds is uitgekauwd, he wake up, that's not the issue...
Lees ff verder voordat je commentaar leverd, bedankt!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 04 mei 2002 17:46 schreef Rory34 het volgende:

[..]

Gaat lekker hier, in plaats van dat er hier zinnig geadviseerd wordt krijg ik nogmaals commentaar op iets wat reeds is uitgekauwd, he wake up, that's not the issue...
Lees ff verder voordat je commentaar leverd, bedankt!
Als je spam, virussen en trojans wilt stoppen is het wel handig om te weten hoe je dat moet doen? Niet?

Wat voor advies wil je nou horen, dat je aan de hand van het IP alle gegevens van iemand kan achterhalen?

Het beste wat je er voorlopig tegen kan doen is je mail filteren, virusmail negeren, een virusscanner installeren en een goede firewall gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 17:51 schreef dreeke het volgende:

[..]

Als je spam, virussen en trojans wilt stoppen is het wel handig om te weten hoe je dat moet doen? Niet?

Wat voor advies wil je nou horen, dat je aan de hand van het IP alle gegevens van iemand kan achterhalen?

Het beste wat je er voorlopig tegen kan doen is je mail filteren, virusmail negeren, een virusscanner installeren en een goede firewall gebruiken.
Firewall en virusscanner, zo ver was ik al, maar wat ik al eerder zei, ongewilde mail negeren is natuurlijk niet de oplossing van het probleem. Ik denk dat je zo iemand alleen kan bestrijden door 'm flink te laten schrikken door inderdaad via een IP-adres zijn gegevens boven water te halen. En die kennis heb ik nog niet vandaar dat ik het vraag aan iemand die het wel wil/kan vertellen. Ik wil n.l. niet nog een keer m'n computer formateren door zo'n figuur.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Dit is al gezegd, maar kennelijk is het nog niet helemaal duidelijk:
En bovendien, je wordt niet gespamd, maar iemand is besmet met een virus en probeert -onbewust- jou ook te besmetten.
DUS: Met de virussen van tegenwoordig weten de afzenders geeneens dat ze besmet zijn !

Er is een groot verschil tussen iemand die onbewust virussen (door)stuurt of bewust trojans stuurt.

Het lijkt nu alsof je beiden 'hard wil aanpakken' terwijl de eerste zich werkelijk van geen kwaad bewust is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:23 schreef Eegee het volgende:
Dit is al gezegd, maar kennelijk is het nog niet helemaal duidelijk:
[..]

[..]

DUS: Met de virussen van tegenwoordig weten de afzenders geeneens dat ze besmet zijn !

Er is een groot verschil tussen iemand die onbewust virussen (door)stuurt of bewust trojans stuurt.

Het lijkt nu alsof je beiden 'hard wil aanpakken' terwijl de eerste zich werkelijk van geen kwaad bewust is.
Dat het onschuldig of onbewust zou zijn, zijn niet mijn woorden. De afzenders (soms 5 stuks per dag) met .exe en .jpg bestanden als attachment ken ik niet en ze hebben zich ook nooit voorgesteld...Mijn firewall heeft nu al 52 alerts met personen die via een port naar binnen willen.
Dus laten we 'onschuldig voorlopig ff weglaten.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 14:59 schreef Rory34 het volgende:

[..]

je doet wel ERG kortzichtig, ik kan je verzekeren dat 99.9% van de mailtjes met virussen niet expres naar je verzonden zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 19:06 schreef Kertje het volgende:

[..]

je doet wel ERG kortzichtig, ik kan je verzekeren dat 99.9% van de mailtjes met virussen niet expres naar je verzonden zijn
Het gaat er ook niet om of het wel of niet express naar mij toegestuurd wordt, maar het laatste wat ik wil is een besmette computer of erger. En ik dacht hier wel wat wijzer te worden.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:18 schreef Rory34 het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of het wel of niet express naar mij toegestuurd wordt, maar het laatste wat ik wil is een besmette computer of erger. En ik dacht hier wel wat wijzer te worden.
shift-delete doe ik altijd, je kunt op dit moment nog niet besmet raken door een mailtje binnen te krijgen, pas als je de bijlage gaat uitvoeren, dus zolang je dat niet doet is er niks aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
Okay, en dan heb ik alles weer netjes weggehaald (als alles goed gaat), maar daar los ik het probleem toch niet mee op. Zo loop ik toch constant achter de feiten aan.

Verwijderd

Weet je wel zeker dat ze je echt proberen te 'hacken', aangezien Zone Alarm heel veel alerts geeft waarvan 99% gewoon nutteloos network traffic is

• dreeke

dreeke

outdated icon

Het heeft geen nut om de afzender te blocken/terugpakken want die kan er zelf net zo weinig aan doen als jij

Je weet de oorspronkelijke bron van het virus/mailtje niet waar het ooit vandaan is gekomen, de afzender weet dit ook niet want het verspreid zich steeds op dezelfde manier

Zoals werd gezegd vangt je firewall heel veel dingen op die heel onschuldig zijn, ik krijg ook continu dingetjes binnen hier met BlackICE.

Als iemand bijvoorbeeld probeert te connecten met jouw IP op poort 21, en je FTP server staat uit of je hebt er geen, dan geeft BlackICE hier aan "FTP Port Probe Attack"

je hebt ook van die scriptkiddies die een hele reeks IP's afscannen met Sub7, dan zie je in je firewall "Sub 7 Port Probe Attack"

Lijkt dus heel wat, maar stelt niks voor. En je firewall is er toch per slot van rekening voor om zulke dingen te weren.

Verwijderd

Ik denk dat veldmuis in zijn 1e post genoeg gezegd heeft, dit had je verder ook gewoon met de search kunnen zoeken. :)
Deze gaat dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.