Waar nieuwe monitorkabel monteren

Pagina: 1
Acties:

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52
Tweakers!

Ik heb een 17" iiyama monitor (vision master pro 411) die mij heel erg goed bevalt. Net nu de garantie verlopen is, zit er denk ik in de kabel ergens een breukje. De kleuren verspringen vaak van normaal naar paars. Als ik dan wat wiebel aan de kabel dan komen de normale kleuren weer terug.
Nu heb ik hier gesearcht en ik weet nu alles over hoe die kabel in elkaar zit :), maar ik ben niet zo'n held met zelf een monitor openmaken. De kabel zit dus vast van binnen, er moet gesoldeert worden.

Weet iemand een plek waar ik een beetje snel (dus niet 3 weken geen monitor) zo'n kabel kan laten vervangen???

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Kun je hem zelf niet solderen?
Zo nee, even naar de plaatselijke pcboer fietsen/rijden, zeggen dat die voor 20 euro gerepareerd moet worden en je ondertussen een andere mee terug wil, tenzij ze heel snel in reperaties zijn :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12
Ik zit met zelfde probleem...

Van een 17" IBM monitor is er een pinnetje uit de stekker afgebroken waardoor hij geen beeld meer geeft :(
Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen:

1) kabel vervangen
Is er een standaard monitor kabel en kan die zomaar vastgesoldeerd worden in de monitor?

2) Stekker vervangen.
Zijn er losse sub-d stekkers te verkrijgen? Dan kan ik die op de kabel zetten.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52
Kun je hem zelf niet solderen?
Nee, dan denk ik dat hij voorgoed naar de monitor-hemel is. :)
Zo nee, even naar de plaatselijke pcboer fietsen/rijden, zeggen dat die voor 20 euro gerepareerd moet worden en je ondertussen een andere mee terug wil, tenzij ze heel snel in reperaties zijn :)
LOL
Volgens mij stuurt zo'n plaatselijke pcboer dat ding gewoon op en berekent daar allerlei extra kosten voor waar ik niet blij van ga worden. |:(
Misschien dat iemand weet van een keten of zaak die zelf dat soort (simpele?) reparaties uitvoert....?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 12:20 schreef Pogostokje het volgende:

LOL
Volgens mij stuurt zo'n plaatselijke pcboer dat ding gewoon op en berekent daar allerlei extra kosten voor waar ik niet blij van ga worden. |:(
Misschien dat iemand weet van een keten of zaak die zelf dat soort (simpele?) reparaties uitvoert....?
Kun je toch met hem afspreken? OF spreek je geen nederlands :??

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Op zaterdag 04 mei 2002 12:13 schreef The Source het volgende:
Ik zit met zelfde probleem...

Van een 17" IBM monitor is er een pinnetje uit de stekker afgebroken waardoor hij geen beeld meer geeft :(
Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen:

1) kabel vervangen
Is er een standaard monitor kabel en kan die zomaar vastgesoldeerd worden in de monitor?

2) Stekker vervangen.
Zijn er losse sub-d stekkers te verkrijgen? Dan kan ik die op de kabel zetten.
Tuurlijk ... gewoon een nieuwe subd er aan

iedere een beetje zich zelf respecterende electronica boer heeft die wel

samen met een multimeter een soldeerbout en een half uurtje werk kom je al een heel eind

Repareren doe je zo.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Laten doen als je weinig ervaring hebt met solderen!

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heeft jouw iiyama geen BNC connectoren?
die ik heb heeft dat wel (een VMP510).
Dat kabeltje is wel prijzig voor BNC, MAAR dan weet je zeker dat het verder goed werkt, en je hoeft verder niet lopen klooien

Verwijderd

Ik heb hier ook zo'n monitor gehad. Maar ik heb gewoon het breukje gezocht, een stukje uit de kabel geknipt en de 2 uiteinden met behulp van soldeer, sleeves & tape weer aan elkaar gemaakt. Geen prob's sindsdien behalve dat de al korte kabel weer een paar centimeter korter is geworden :-)

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
gewoon bij een paar pcboeren naar binnenstappen em vragen of ze dat willen doen :)
Pagina: 1