Toon posts:

pc in elkaar zetten???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar ik een soort handleiding of uitleg kan vinden over hoe ik een pc van start af aan in elkaar zet. ik weet er wel iets vanaf maar wil er graag wel wat extra uitleg bij voordat ik ga beginnen.

alvast bedankt

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meestal staat het wel in de handleiding van alle onderdelen hoe je het erin moet zetten, tís eigenlijk heel simpel. Ik heb gisteren nog een systeempje gebouwd dat heb je binnen een uur klaar.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de links. dit was precies wat ik zocht. ik zal ook de boekjes erbij houden.

hier heb ik echt wat aan.

SUPER!!!!!!!!!!!!!

thanx

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
@ your service >:)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Tis echt niet moeilijk. Als je nog een andere pc hebt kun je die opendoen en even checken hoe alles daar zit. Meestal komt het wel redelijk overeen.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 12:03 schreef Erik1 het volgende:
meestal staat het wel in de handleiding van alle onderdelen hoe je het erin moet zetten, tís eigenlijk heel simpel. Ik heb gisteren nog een systeempje gebouwd dat heb je binnen een uur klaar.
you're slow :+
doe er een 40 minuten over ongeveer
misschien ideetje voor een wedstrijd ;)

[ontopic] het enige waar je je eigelijk in mijn ervaring mee kan vergissen zijn de ledjes die je verkeerd om zou kunnen plaatsen, de rest is gewoon plaatsen waar het past :)
al die kabeltjes passen meestal toch maar op 1 connector dus en bij elke connector staat ook bijgeschreven waarvoor ie dient
enjoy the modding :+

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik zou eens rond kijken of je niet een vriend of kennis heb die het eerder heeft gedaan. vooral het installeren van een cooler op een athlon kan nog wel eens problemen geven.

laatst kwam ik er ook weer zo 1 tegen.
iemand had een athlonxp 1500 in een ouwe rammel kast gebouwd met 250wat voeding en dat bord hing met 3 schroeven vast |:(
en hij vond het gek dat ie crashte :D

zorg dus dat je eerst goed onderzoek heb gedaan en dat je weet wat je doet.

Verwijderd

Nog maar een linkje: [topic=152092] :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zaterdag 04 mei 2002 12:50 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

[ontopic] het enige waar je je eigelijk in mijn ervaring mee kan vergissen zijn de ledjes die je verkeerd om zou kunnen plaatsen, de rest is gewoon plaatsen waar het past :)
al die kabeltjes passen meestal toch maar op 1 connector dus en bij elke connector staat ook bijgeschreven waarvoor ie dient
Mmm doe er ook rond de 40 minuten over.
Maar ja tis m'n werk.

Verwijderd

en succes toegewenst namens joey :)

zorg dat het moederbord GOED vast op de kast zit geschroefd (nee, niet rechtstreeks :D), de rest is prikken en schroeven, kind kan de was doen :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 04 mei 2002 13:54 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:

[..]

Mmm doe er ook rond de 40 minuten over.
Maar ja tis m'n werk.
ikke bij jullie vandaag gesolliciteerd :Y)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

http://www.hardware.info/artikelen.php?id=36

mischien ook wel handig voor je

Verwijderd

Alles staat in het handboek van je moederbord, thats it!!
Het enigste linke is idd. de cooler plaatsen, voor de rest eitje!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

mijn rekoor is 25 min maar dan wel een PIII :) in een fulbigtower die enigsinds ge mod was op snel syteem bouwen en testen :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Erik1
  • Niet online

[..]

Meestal doe ik er ook iets minder lang over (Ik bouw wel eens systemen voor anderen) maar bij deze moest ik nog wat onderdelen uit mijn oude PC halen, enz... en ik moest nog ergens een toetsenbord vandaan halen wat mijn batterijen van toetsenbord waren leeg |:( De eerste PC die ik bouwde heb ik wel een paar uur over gedaan, 3x weer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, bleek de AGP kaar een klein beetje los te zitten :D

Verwijderd

Probeer het niet te snel te doen he!

En die led pinnetjes zijn idd zwaar irritant ook al heb ik ze in een keer goed :D gewoon FF secuur kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat ik echt de enige ben die het nog nooit heeft gedaan. (begrijp me niet verkeerd, ik bedoel een systeem in elkaar schroeven, met die andere "systemen" gat het makkelijker *D

ik heb echt heel veel aan die linkjes. dan maar eens de goede componenten bij elkaar scharen en beginnen. ben beniuewd

BEDANKT ALLEMAAL

• Shunt

Shunt

Boe

die led pinnetjes zijn bij alle asus mobos tot nu toe het zelfde dus ik zet altijd pc's in elkaar met een ASUS mobo :+
ik kan die settins nu al droomen binnen een minut gedaan :P

Game PC

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 14:18 schreef degged het volgende:
ik geloof dat ik echt de enige ben die het nog nooit heeft gedaan. (begrijp me niet verkeerd, ik bedoel een systeem in elkaar schroeven, met die andere "systemen" gat het makkelijker *D

ik heb echt heel veel aan die linkjes. dan maar eens de goede componenten bij elkaar scharen en beginnen. ben beniuewd

BEDANKT ALLEMAAL
We horen vanmiddag wel hoe het gegaan is...... :)??

• Termi
  • Laatst online: 08:52
Hmzz, die ledjes en zo :), zie ik altijd in een oogblijk :+, maar ik heb eens een 486 met alles der op en der aan in 1 uurtje in elkaar gezet :(. EN ik vind het zo leuk :P...

Verwijderd

Een systeem zet je in 2 minuten in elkaar ;) al die schroefjes zijn toch maar onzin.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Let er ook ff op dat je de FDD kabel en de IDE kabel(s) goedom hebt aangesloten. Sjek ook de master/slave zooi. Suc6! :)

T.net gallery | V&A ads

• Shunt

Shunt

Boe

Op zaterdag 04 mei 2002 14:57 schreef RobinVR het volgende:
Een systeem zet je in 2 minuten in elkaar ;) al die schroefjes zijn toch maar onzin.
zo heb ik een keer een klacht van iemand gehad voor wie ik hardware in had gekocht en ja hij stond er op dat hij alles zelf deed zonder mij er bij }:O en ra ra wat vergat de Knuppel de spacers tussen mobo dus hij zet het syteem aan en BOOM mobo en kast dood cpu dood video dood en mem dood :+ ik lag dubbel echt het was zielig maar tog hij zij dus tegen mij dat ik kapotte spullen had geleverd
nu heb ik hem tog kunnen overtuigen dat hij het verkeerd had gedaan maar wat was die vend een }:O hij bleef maar zijken over dat het niet aan hem lag maar dat het allemaal voor geen meeter kloptje ;)

Game PC

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op zaterdag 04 mei 2002 12:51 schreef weareborg het volgende:
laatst kwam ik er ook weer zo 1 tegen.
iemand had een athlonxp 1500 in een ouwe rammel kast gebouwd met 250wat voeding en dat bord hing met 3 schroeven vast |:(
en hij vond het gek dat ie crashte :D
pfff ... schroefjes ?
Dan wil je me servertje niet zien >:)

Daar zit alles los, NIKS geen schroefjes ...
Zelfs de koeler op de CPU zit "los" (vast geplakt met AS Thermal Compound ;))

En die heeft al weer een uptime van 16 dagen.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30

[..]

de rest is gewoon plaatsen waar het past :)
* Steven vermoedt dat jij van NA het AT-tijdperk bent...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 04 mei 2002 16:05 schreef TheDarkLord666 het volgende:

[..]

pfff ... schroefjes ?
Dan wil je me servertje niet zien >:)

Daar zit alles los, NIKS geen schroefjes ...
Zelfs de koeler op de CPU zit "los" (vast geplakt met AS Thermal Compound ;))

En die heeft al weer een uptime van 16 dagen.
een los bord in staande tower? knap :D
en die proc is vast geen athlon kachel.
je zit nmlk je bord nogal ver door te buigen als je geen afstand houders eronder heb. kan nog wel eens tot een dood bord lijden.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 15:12 schreef Shunt het volgende:

[..]

zo heb ik een keer een klacht van iemand gehad voor wie ik hardware in had gekocht en ja hij stond er op dat hij alles zelf deed zonder mij er bij }:O en ra ra wat vergat de Knuppel de spacers tussen mobo dus hij zet het syteem aan en BOOM mobo en kast dood cpu dood video dood en mem dood :+ ik lag dubbel echt het was zielig maar tog hij zij dus tegen mij dat ik kapotte spullen had geleverd
nu heb ik hem tog kunnen overtuigen dat hij het verkeerd had gedaan maar wat was die vend een }:O hij bleef maar zijken over dat het niet aan hem lag maar dat het allemaal voor geen meeter kloptje ;)
Dat ligt eraan wat voor computer kast je gebruikt...
Ik gebruik helemaal nooit geen spacers terwijl ik al wel 4 computers heb gebouwd...is nog nooit iets mig gegaan :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 16:11 schreef Steven het volgende:

[..]

* Steven vermoedt dat jij van NA het AT-tijdperk bent...
denk niet dat ie nu nog een AT gaat maken hoor ;)
en btw m'n eerste pc was een C64 dus toch niet :P

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zaterdag 04 mei 2002 13:56 schreef chucky666 het volgende:

[..]

ikke bij jullie vandaag gesolliciteerd :Y)
En?? Aangenomen of niet?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 05 mei 2002 15:45 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:

[..]

En?? Aangenomen of niet?
weet ik nog niet :(
ze zouden nog bellen of het doorging en evt. een aanbod :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zondag 05 mei 2002 15:49 schreef chucky666 het volgende:

[..]

weet ik nog niet :(
ze zouden nog bellen of het doorging en evt. een aanbod :)
Welke functie eigenlijk?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 05 mei 2002 15:51 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:

[..]

Welke functie eigenlijk?
medewerker TD :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gezellig :)

Ik merk t vanzelf wel hehe

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 15:12 schreef Shunt het volgende:

[..]

Ok, nou nog een keer... :? :z

PC bouwen is kewl :) Moet alleen nog een winkel vinden die mij aanneemt om dat te doen. (15 jr :( ) Iemand een suggestie? :P

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 05 mei 2002 15:54 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
Gezellig :)

Ik merk t vanzelf wel hehe
ik hoop het :)
kan ik eindelijk van me hoby me beroep maken :P

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zondag 05 mei 2002 15:55 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

PC bouwen is kewl :) Moet alleen nog een winkel vinden die mij aanneemt om dat te doen. (15 jr :( ) Iemand een suggestie? :P
Wachten tot je 16 bent :P

Ehm tsja ligt eraan waar je woont denk ik.
Gewoon een winkel zoeken die assembleert.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zondag 05 mei 2002 15:57 schreef chucky666 het volgende:

[..]

ik hoop het :)
kan ik eindelijk van me hoby me beroep maken :P
Dat is altijd fijn ja

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 15:55 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

zal niet meevallen... je bent pas net 15, en je hebt dus "te weinig ervaring"...
heb je geen familie ofzo, die je mee kan helpen voor wat centjes per uur?? :)

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 16:00 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

zal niet meevallen... je bent pas net 15, en je hebt dus "te weinig ervaring"...
heb je geen familie ofzo, die je mee kan helpen voor wat centjes per uur?? :)
Ja, doe ik al af en toe :) Maar ik werk liever bijv. een zaterdag en een vrijdagavond ofzo.. Werk nu al een tijd bij AH, maar begin ook genoeg te krijgen. Het assembleren is geen probleem, het uitleggen dat ik genoeg ervaring heb wel :(
Pagina: 1