Toon posts:

geforce 3 slecht beeld in windows???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus geforce 3 classic deluxe. ik ben erg tevreden over deze kaart in 3d, maar in 2d minder. ik weet dat dat bij de geforce kaarten altijd zo is(behalve geforce4) ik heb dus een 19" iiyama 902ut monitor met aanbevolen 1280 bij 1024 bij 85hrz. nu geeft dit heel wazig beeld. op 60 hrz geeft dit wel een scherp beeld, maar knippert het heel erg.

weet iemand of ik hier iets aan kan doen en hoe? de kabel van mijn monitor is zeker weten goed.

alvast bedankt

Verwijderd

Lijkt me sterk dat dit aan die GF ligt. Asus heeft over het algemeen wel goede 2d filters bij de wat nieuwere kaarten. Al 75Hz ofzo geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
ook al gedaan, maar dan is hij ook onscherp. vind het een beetje vreemd. waar zou het allemaal aan kunnen liggen. minitor is goed

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ligt niet aan de GF3 denk ik. Ik ken iemand met dezelfde kaart, maar dan met een Philips 109P. Het beeld op 1280x960@100hz is dan kraakhelder.

Verwijderd

Topicstarter
helaas maakt dat mijn beeld niet beter. is er iets anders dat ervoor kan zoregn dat het beeld slechter is? moederboord, geheugen of wat dan ook?

Verwijderd

Topicstarter
heeft er echt niemand meer een idee?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk eigenlijk dat het wel aan de kaart ligt. nVidia is 2D nooit echt scherp geweest (mijn ervaring). 3D valt dat niet zo op eigenlijk. Verder is het zo dat hoe hoger de refreshrate hoe waziger het beeld wordt. Zie hier met een GF2MX al verschil tussen 72Hz en 75Hz, de laatste is beduidend waziger.

Geen idee waar het door komt eigenlijk.

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad (ook een asus gf3 en een iiyama monitor, bij 60Hz ook geen problemen); het werd bij mij veroorzaakt door storing van de voedingskabel van de monitor op de video kabel, kijk even na of de kabel met het videosignaal helemaal vrij ligt zodat er geen interferentie meer kan optreden.

Verwijderd

Ik denk ook dat het aan de kaart ligt, maar meer in de zin dat je gewoon een slecht exmeplaar hebt... wellicht heb je nog garantie ? Want dit is niet echt normaal te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
hij ligt wel vrij, maar wel vrij op een plek waar in de buurt mijn andere kabels lopen van de pc.

zou ik al beter beeld moeten krijgen als ik de kabel beweeg of moet ik er nog iets anders voor doen.

wel bedank voor de replys

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 12:48 schreef blender het volgende:
Ik denk eigenlijk dat het wel aan de kaart ligt. nVidia is 2D nooit echt scherp geweest (mijn ervaring). 3D valt dat niet zo op eigenlijk. Verder is het zo dat hoe hoger de refreshrate hoe waziger het beeld wordt. Zie hier met een GF2MX al verschil tussen 72Hz en 75Hz, de laatste is beduidend waziger.

Geen idee waar het door komt eigenlijk.
Met GF3 is dat redelijk opgelost hoor en vooral Asus gebruikt goede 2d filters.

• MNeMoNiCS
Ja probeer eens met de kabel te bewegen om te zien of er verbetering optreedt (bij mij was dat inderdaad het geval). Misschien kun je nog mogelijke oplossingen vinden op deze pagina:

http://www.geforcefaq.com/faq.cgi#hw:gef:troub:2d:ghost

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

vermits em 60Hz scherp heeft en 100Hz troebel ligt da toch 100% aan de monitor???

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

• MNeMoNiCS
Ik denk dat een hogere frequentie gevoeliger is voor storingen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb ook een Asus V8200 Ti200 (alleen de Deluxe versie).

Mijn monitor is een Philips 107S en op 1280x1024 heb ik zowel op 60 als op 75 Hz perfect scherp beeld.
ALS het aan je videokaart ligt, komt het doordat 'ie stuk is.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 18:00 schreef MNeMoNiCS het volgende:
Ik denk dat een hogere frequentie gevoeliger is voor storingen.
Hoezo dat dan? :z

Probeer je monitor eens op een andere PC of andere videokaart. Als ie dan wel goed beeld geeft ligt het gewoon aan je videokaart. Misschien heb je een maandagochtend model. Ik zou dan iig even naar de winkel teruggaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een deluxe versie. erg vreemd, maar op 60 hrz perfect en 75 al niet meer. maar tussen 65 hrz en 85 hrz zit wel iets verschil. 75 hrz is dan wel iets beter. lijkt mij dat dit aan mijn kaart moet liggen.

heeft iemand nog een tip??

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58
Ikzelf heb een Asus V8200 classic deluxe, en zelfs op 106 hz (powerstrip eh ;)) 'scherp' beeld op 1280x1024 (zover je van scherp kan spreken tenminste op een Geforce 3). In ieder geval niet minder scherp dan op 60 hz. Niet dat ik vaak op 60 hz draai, ik wordt van dat getril al gek na 3 seconden.
Denk dus dat het aan je monitor ligt. Heb hiervoor een low-budget 17" monitor gehad, daar was het beeld op 100 hz wel veel waziger dan op 85 hz.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die iiyama 902ut. dit is geen dure monitor. eigenlijk een simpel huis tuin en keuken monitortke, maar die heb ik toen gekocht omdat hij bij computertotaal zo goed uit de bus kwam en juist op scherpte heel goed scoorde.

begin zo langzamerhand een beetje gek te worden van die monitor!!! (8>

geld voor weer een nieuwe heb ik niet haha. nog geen geldboom gevonden. misschien heeft het iets met mijn moederboord te maken. die heeft een via kt 266 chip en is van het merk... Jetway |:(

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op zaterdag 04 mei 2002 17:44 schreef misterpro het volgende:
vermits em 60Hz scherp heeft en 100Hz troebel ligt da toch 100% aan de monitor???
hm... belg :?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 20:14 schreef bloasfist het volgende:

[..]

hm... belg :?
hm... simpele ziel :?

Verwijderd

Topicstarter
weten de belg en de simpele ziel misschien een oplossing voor het probleem????

• h.hoepel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
Op zondag 05 mei 2002 20:35 schreef degged het volgende:
weten de belg en de simpele ziel misschien een oplossing voor het probleem????
Ik ben dan wel geen van bijde :D maar probeer je monitor en je geforce eens op een andere computer. Dan ben je er snel genoeg achter. Ik heb zelf ook de Asus v8200 en heb dit nog nooit gemerkt. Net ff getest op m'n iiyama vision master pro 512 en daar doet ie het op alle resoluties en frequenties goed.
Pagina: 1