Hoe flikken jullie dat ????

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Dag audioverslaafde tweakers, een hele tijd geleden, toen ik nog niet wist hoe je bass schreef heb ik eens een aantal luidsprekers gebouwd, waar ik erg tevreden over was en eigelijk nog steeds ben. Ze zijn gewoon op een ingeving gebouwd en zijn dan ook niet berekend qua maat of vermogen.

gewoon, hup wat oude speakers in een leuke behuizing en klaar.

maar mijn ouders hebben er nogal problemen mee... en dan vooral met de bass :( Dus kwam gister het idee om eens te kijken of ik niet mijn installatie in de kelder/grot kwijt kon. Dat heb ik dus zonet ff geprobeerd, ik denk, je wil het testen op tienerkamergeluidbestendigheid, dus ff klubheads op de mp3 speler en de versterker + sub naar de kelder. Nadat ik mijn moeder gewaarschuwd had wegens mijn vermoeden dat het niet zou gaan werken heb ik maar eens voorzichtig de versterker tot 50% gedraaid en omdat t wel lekker ramde maar ff op 100% 8-)

na een paar seconden toch maar uitgezet en es eventjes naar de bevindingen gaan peilen.
* Moeder: geef t maar op, koop maar een goede hoofdtelefoon
* Pa(op dat moment in de werkplaats, dat is hemelsbreed zo'n 20meter vanaf de kelder en er zitten verscheidenen muren tussen): ik hoorde dat je flink aan het testen was...
* Zusje(in de kamer boven de sub): de vloer ging helemaal zó(en begon te springen)

maw: het was geen succes. en dan te bedenken dat ons huis van ergens begin vorrige eeuw stamd, en de buitenmuren zo'n meter dik zijn :D maar de binnenmuren zijn dus bestwel sjrot en de isolatie dus ook :(

mijn eigelijke vraag aan de hand van deze gebeurtenissen: HOE FLIKKEN JULLIE DAT ???
er lopen hier verscheidene tweakers en tweaksters rond met een veel dikkere sub dan ik heb, staat dat ding soms nooit aan bij jullie ???

ik snap het echt niet, vertel me jullie geheim, want ik krijg een ernstig basstekort :(

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Met meer van dat soort debielen op een flat gaan wonen...
(Studentenflat :D)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hehe, ik woon in een flatje en kreeg meteen ruzie met de onderburen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

aanzetten als je ouders en overige familieleden niet thuis zijn (werkt hier :))

Verwijderd

Je muur behangen met loodbitumen :P

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14

tomic

Smexylittlebabe!

* tomic zit er ook erg meej.

* tomic denkt aan een kleine ruimte een nieuwe isolatie-laag geven..

Toch maar een weblog?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 12:04 schreef dameija het volgende:
aanzetten als je ouders en overige familieleden niet thuis zijn (werkt hier :))
voor mij zit er anders ook niks op ja, maar hoe doe je dat als je eens ff een DIVXje wil kijken waarbij je een leger ook daadwerkelijk wilt voelen aanstormen ???

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 12:08 schreef Atgast het volgende:

[..]

voor mij zit er anders ook niks op ja, maar hoe doe je dat als je eens ff een DIVXje wil kijken waarbij je een leger ook daadwerkelijk wilt voelen aanstormen ???
Gisteren Fast And The Furious zitten kijken op DVD (vooral die 900 pk sterke auto klinkt lekker dan :9), heb ze gewoon ff gewaarschuwd, als het maar niet te vaak gebeurd zeggen ze dan ;)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde hier in amsterdam in een blokwoning van 4 hoog,
en ik zit tussen 4 buren in totaal,
en ze zitten allemaal wel een keer te miepen....

Tja, sjit happens :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 12:10 schreef dameija het volgende:

[..]

Gisteren Fast And The Furious zitten kijken op DVD, heb ze gewoon ff gewaarschuwd, als het maar niet te vaak gebeurd zeggen ze dan ;)
dat gaat bij mij alleen als ik wat vrienden uitnodig, maar dan nog kijkt mijn pa me pissig aan :(

mijn pa is zon'n typ wat zeurt vanwege de fan uit mijn computer die een heeeeele zachte ruistoom geeft in de kamer eronder (*echt waar!!*)

Verwijderd

Ik mag mijn versterker zo hard als ik wil aanzetten als ik mn ramen maar dicht houd, ik woon in een vrijstaand huis . het slaapkamerraam van mn buren ligt ongeveer 3 meter van mijn raam af..

Anders moet je gewoon gaan isoleren met dat spul dat drummers ook altijd gebruiken.. puntige isolatie matriaal...

Verwijderd

Heb je al geprobeerd de speakers op "spikes" te zetten zodat de lage tonen niet direct de muren in trekken. Misschien dat dit help. Bij mij in ieder geval wel. Maar dan draai ik ook maar heel weinig "harde" muziek.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 12:13 schreef Atgast het volgende:

[..]

dat gaat bij mij alleen als ik wat vrienden uitnodig, maar dan nog kijkt mijn pa me pissig aan :(

mijn pa is zon'n typ wat zeurt vanwege de fan uit mijn computer die een heeeeele zachte ruistoom geeft in de kamer eronder (*echt waar!!*)
tja, mijn kamer zit boven de huiskamer, en mijn computer geeft een irritante dreun door (volgens hen dan, ik hoor niets ;)) en dat geluid horen ze heel veel :P

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55
1x in de maand gaat ie hier wat harder... nog nooit klachten gehad...

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

In een gewapend betonnen huis gaan wonen ;)
alle buitenmuren zijn van beton | isolatie | baksteen
en de vloeren zijn erhm 30 a 40 cm dik enzow
kan je een hoop geluid in maken zonder dat iemand er last van heb;)
alleen als ik me raam open ze dan kan de buurt meegenieten (ik leef op zonder met een schuin dak en een kantelraam)

Je kent het misschien wel, almere met van de prefab huizen zegmaar. (nee niet vinex) Komen ze op de vrachtwagen aanrijden met je huis en zetten hem zo in elkaar. Btw dis wel een "oud" huis van bijna 22 jaar :+

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Trek zes stoeptegels uit de stoep of liever ga naar een steen houwer koop een plaat graniet. dan ga je naar een beetje een audiozaak en je haalt 8 spikes op.

graniet plaat neerleggen op de plek waar je je boxen wil hebben. spikes onder de box plaatsen en dreunen maar

dit moet 50 procent schelen.

Verwijderd

Ik woon in een studentenflat (Uilenstede), ik loop regelmatig herrie te maken met films en heb nog maar zelden commentaar gehad.
Voorheen zat ik in de (verbouwd tot kamer) schuur van mijn ouders, toen kon ik hem toch ook vrij hard zetten.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 12:13 schreef Atgast het volgende:

:)

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik heb onder mijn pc en onder mijn subwoofer gewoon een stuk rubberen mat liggen, scheelt ook heel erg wat trillingen betreft via de grond.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 12:15 schreef KingRichje het volgende:
Trek zes stoeptegels uit de stoep of liever ga naar een steen houwer koop een plaat graniet. dan ga je naar een beetje een audiozaak en je haalt 8 spikes op.

graniet plaat neerleggen op de plek waar je je boxen wil hebben. spikes onder de box plaatsen en dreunen maar

is er een manier hoe ik dit effect kan testen alvorens er geld + tijd in te steken ? bijvoorbeeld op duimspijkertjes zetten ? (die stoeptegels trek ik wel bij het bejaardetehuis weg, lache man met die rollators 8-))

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 23:33
Vrijstaand huid en een moeder die ook wel van een vette beat houdt :P :D

• Exirion
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Heel simpel: Speakers bouwen is geen kwestie van een kastje maken en er wat luidsprekers in flikkeren :{

Dat ding van jou staat gewoon gigantisch te resoneren. Daar is toch niks moois aan? Ik vermoed dat je een gigantische piek hebt zitten die dichtbij de resonantie frequentie van muren, vloeren, plafonds en deuren zit.

Dus het beste advies: neem een bestaand ontwerp over, of laat iemand anders iets voor je ontwerpen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 04 mei 2002 12:15 schreef KingRichje het volgende:

Mijn home made speakers staan op 4 cm dikke natuusteen platen (pics: [topic=398767/22/25] )
Zandsteen geloof ik. Kostte 200 piek per stuk. Graniet was 800 piek per stuk :(
Zijn wel zwaar (20 kilo, of zow)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op zaterdag 04 mei 2002 12:20 schreef Atgast het volgende:

[..]

is er een manier hoe ik dit effect kan testen alvorens er geld + tijd in te steken ? bijvoorbeeld op duimspijkertjes zetten ? (die stoeptegels trek ik wel bij het bejaardetehuis weg, lache man met die rollators 8-))
tssss... sadist })

• Exirion
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 04 mei 2002 12:20 schreef Atgast het volgende:
(die stoeptegels trek ik wel bij het bejaardetehuis weg, lache man met die rollators 8-))
Ja, lache man. Lach je ook zo hard als je oma d'r heup breekt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 22:53

SilentSimon

Have you been hopped?

nergens last van, de buren wonen zon 100 meter verder, en mn ouders/zusje, och die hebben er niet zoveel last van

• Matthijs
  • Laatst online: 14-08 14:54
Op zaterdag 04 mei 2002 12:31 schreef Exirion het volgende:

[..]

idd.. dan piep je wel anders..

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Zoek gewoon een vrijstaande woning en ga daar in je eentje wonen. ( doet me aan iemand denken *D )

Verwijderd

koop oordopjes voor de hele familie

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Gewoon geluk hebben. Ik woon midden in de stad met buren naast mij aan beide kanten en boven en beneden. Maar toch best wel eens DivXje kijken tot 01:00 in de nacht enzo en dan niet echt zacht geluid, maar nog nooit klachten gehad. :)

Gewoon niet te vaak doen en als je buren eens lawaai maken dat ook accepteren. Werkt perfect.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zaterdag 04 mei 2002 12:25 schreef Exirion het volgende:
Heel simpel: Speakers bouwen is geen kwestie van een kastje maken en er wat luidsprekers in flikkeren :{

Dat ding van jou staat gewoon gigantisch te resoneren. Daar is toch niks moois aan? Ik vermoed dat je een gigantische piek hebt zitten die dichtbij de resonantie frequentie van muren, vloeren, plafonds en deuren zit.

Dus het beste advies: neem een bestaand ontwerp over, of laat iemand anders iets voor je ontwerpen.
Amen, die speakers zijn waarschijnlijk dus gewoon bagger van de bovenste plank, koop nieuwe speakers en koop een paar tegels en zet ze op spikes.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 12:17 schreef Gerwen het volgende:
Ik woon in een studentenflat (Uilenstede), ik loop regelmatig herrie te maken met films en heb nog maar zelden commentaar gehad.
Voorheen zat ik in de (verbouwd tot kamer) schuur van mijn ouders, toen kon ik hem toch ook vrij hard zetten.
Nu noem je natuurlijk ook wel wat op. Heb zelf 7 jaar in
Uilenstede gewoond. Het was (tot 2 jaar terug in ieder
geval) een groot feest. De tollerantie, mijn ervaring dan,
is daar vrij hoog. Woonde daar in een 2 kamer woning,
vlakbij de sportschool. Heb het wel gepresteerd om op een
gegeven moment een overbuurman (zit 100m tussen) aan de
deur te krijgen. Of de muziek wat zachter mocht. Maar goed
het was dan ook wel 3 uur 's nachts met de deuren open >:)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 12:31 schreef Exirion het volgende:

[..]

tss, man dat was als grapje bedoeld
grap (de ~)

1 geestig gezegde of dartele daad => aardigheid, geintje
2 iets vermakelijks
en ja soms zijn grapjes best hard, ik wilde niemand voor het hoofd stoten ofso
Ik neem aan dat jij ook wel beseft dat ik dat niet serieus meende, en zoniet, dan wens ik je veel sterkte met de rest van je leven.

maargoed:
Op zaterdag 04 mei 2002 12:25 schreef Exirion het volgende:

dat weet ik NU ja, maar dat wist ik nog niet toen ik ze heb gebouwd, ik ben nu dan ook van plan 2 mooie zuiltjes te gaan ontwerpen. het probleem is dat ik weinig verstand heb van resonantiefrequenties ed. en dus weinig behoefte heb om dure zuiltjes te bouwen als ik van te voren weet dat ik ze maar 2x per jaar een beetje kan laten werken, comprendre ?

je zegt trouwens dat je vermoed dat er een resonantiepiek zit bij de freq. van de muren, vloeren, plafonds EN deuren. Nu weet ik er niet veel vanaf, maar is het niet zo dat in praktijk deze objecten meestal elk hun eigen resonantie freq. hebben ??

verder lijkt het me niet dé oplossing, gezien het feit dat alle lagen tonen doorklinken en dus niet allen de eventuele res. freq. van de vloer.

ik ga nu even 2 stoeptegels VAN DE STAPEL IN DE TUIN WAAR GEEN MENSEN MET EEN HANDYCAP VAN AFHANKELIJK ZIJN halen en er dus ook niet de dupe van kunnen worden :)

ik post zometeen wel mijn bevindingen

Verwijderd

tja ik heb het beter bekeken heb gewoon schijt een me ouders en de buren en beuk zo hard als ik wil ;)

• JvS
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 04 mei 2002 13:33 schreef subgrafix3d het volgende:
tja ik heb het beter bekeken heb gewoon schijt een me ouders en de buren en beuk zo hard als ik wil ;)
nou nou nou en poe poe poe, ik zou oprecht willen dat ik ZO een dapper man als jij was!

Jeetje wat ben jij stoer.

En wat gaat dit topic helaas helemaal nergens over. Vloeren geven trouwens wel alleen de resonantiefrequenties VEEL beter door, dat onderwerp is wel interessant. ik heb er hier ook last van, onderbuurman met irritant minisetje met een piek bij 150Hz geeft mij veel meer overlast dan mijn set met een piek bij 40-50Hz bij hem doet...

er kan het best een (serieus) topic over resonantiefrequenties worden geopend, want hier kunnen mensen blijkbaar niet mee omgaan

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.