Toon posts:

[CCFL]inverter anders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 10 cm CCFL en een 30 CCFL en 2 inverters die hetzelfde zijn.

Heb je voor verschillende lengtes een verschillende inverter nodig??

Verwijderd

Nee

Verwijderd

o

Je kunt toch makkelijk 2 van die CCFL op 1 inverter zetten!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Op zaterdag 04 mei 2002 11:41 schreef Lomu het volgende:
Nee
FOUT, het antwoord moet zijn ja, want het vermogen van een korte ccfl (10 cm) is minder dan die van een langere, en de inverter is daar op afgestemd, want als je een lange ccfl op de inverter van een korten zet is er en kans dat je de inverter of de ccfl omzeep helpt.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Op zaterdag 04 mei 2002 11:49 schreef Freezy het volgende:
o

Je kunt toch makkelijk 2 van die CCFL op 1 inverter zetten!
fout, kijk maar naar het verhaal uit me vorrige post in dit topic, verhaal komt op hetzelvde neer.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Volgens mij kan dat inderdaad niet!

En twee buisjes op één lijkt me helemaal slecht, zoniet, onwerkbaar.

Ik heb zelf al eens een inverter vernield, gaat sneller dan je denkt!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22

Felyrion

goodgoan!

inderdaad, je moet verschillende invertors hebben

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• TDLofCC
  • Laatst online: 23-06 09:27
woei ...

Gelukkig zag ik dit Topic. Heb nl ook een 10cm en 2x 30cm ccfls, maar daar stond dus niet op welke nou voor de 10cm is en voor de 30cm ...

Is dat ergens af te lezen op die invertors ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 04 mei 2002 12:57 schreef TheDarkLord666 het volgende:
woei ...

Gelukkig zag ik dit Topic. Heb nl ook een 10cm en 2x 30cm ccfls, maar daar stond dus niet op welke nou voor de 10cm is en voor de 30cm ...

Volgens mij zijn die voor 10cm tog echt precies hetzelfde als die voor 30cm. Het gaat om de spanning die tussen de anode en de kathode moet staan. Het amperage scheelt zo weinig dat het voor de invertor niets uitmaakt of er een 10cm of 30cm ccf aan zit.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

- Je moet wel een andere inverter hebben
- 2 ccfl`s op 1 inverter ?? ben je gek, liever ff 6,50 euro meer betalen en zeker zijn dat ik mijn inverter niet opblaas...

• TDLofCC
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op zaterdag 04 mei 2002 15:07 schreef ThaQuick het volgende:
- Je moet wel een andere inverter hebben
Onderbouw ?
Vond het antwoord van Devil wel logisch klinken ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Op zaterdag 04 mei 2002 12:57 schreef TheDarkLord666 het volgende:
woei ...

Inderdaad woei...

Heb net vanmorgen een zending van Stuut en Bruin ontvangen en gelijk even testen natuurlijk, ik had 2x30 CM en 1x 10 CM besteld, ik heb ze alledrie op dezelfde inverter getest (wel een voor een natuurlijk) en die van 10 CM werd anders wel F****N' heet!!! :(

Maar na verdere bestudering kan ik ook niet echt een verschil vinden in die inverters hoor.... ben wel benieuwd eigenlijk hoe dit nu precies zit.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Om maar even een zwaar oud topic uit de zoot te halen hiero, er zit dus wel degelijk verschil in. De inverter van 10 cm hebben andere weerstandjes op het plankje zitten (weet zo niet de kleurcode, maar er zit groen in, en in die van 30 cm niet).

Maar nu heb ik een 10cm CCFL die op die 10cm CCFL inverter alleen maar de uiteinden heeft branden. Zo ff op 'n 30cm inverter proberen, want dit duidt op 'n te laag voltage / amperage (weet zo niet). In ieder geval iets te weinig...

Dat heet worden hoort bij een CCFL, COLD CATHODE is niet koud -> beide CCFL's van mij worden gewoon enorm warm -> kan nog aanraken BTW...

EDIT: (HMMZ is nog niet zo zwaar oud 8-))

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1