Aarding PC slecht geregeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 22:05
OK, ik ben in de search een paar 100 topics over aarding tegen gekomen maar kon eigenlijk niet vinden wat ik zocht:

Mijn PC zit dus op een niet geaard stopcontact.
Sinds ik nu een TV kaart erin heb aard hij via de coax kabel.

Mijn vraag is nu: is dit ook een goeie manier van aadring of blaas ik zo bijv. m'n TV tuner op of geeft het storing op het signaal???

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Aarding is alleen maar een beveiliging voor als er een draadje contact maakt met de kast en de kast 230V heeft.
Het helpt ook tegen de opbouw van statische electriciteit.
Het is niet de beste methode, ik kan de aarding van de kabel niet aanraken als de radio aanstaat, dat is een teken dat er bij mij geen goede aarding via de kabel is.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

ik zou het toch niet wille
geaard via coax.....
ik zou gewoon draadje van PC naar Verwarming hanguh
is je pc gewoon geaard
dit is btw in de seaarch te vinde :)

Verwijderd

Een goede aarde op de pc is belangrijk voor de levensduur van de pc en voor de stabiliteit. Ik had mijn pc eerder ook altijd op een niet geaard stopcontact en ik had ook een tv kaart. Maar af en toe kreeg ik harde schokken als ik de coax kabel aanraakte, en de pc ging raar doen. Ook werd het tv signaal in het hele huis een stuk minder, allemaal ruis op de tv.

Ik raad je aan om gewoon een echt geaard stopcontact aan te leggen, dat is beter dan de coax kabel of een radiator. Die aarde is maar beperkt.

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01

Cr3ator

1 bar is geen bar

Of het volgens het KEMA keur goedgekeurd is weet ik niet, maar via de radiator werkt prima. De radiatoren hier in huis zitten direct aangesloten op dezelfde aardingsaansluiting als de rest van het huis in de meterkast. (Meten = weten as always) Naar mijn idee kan je de radiator dan ook prima gebruiken als aarding.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Je Radiator/CV zit toch op de centrale aarding aan geslote?
gewoon een stukkie verf van je radiator af schrapen en een draaitje naar je pc eraan hanguh klaar

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb ook mijn PC in een ongeaardstopkontakt gehad met TV kaart. Moet jij vervolgens eens in de meterkast de coax-stekker eruit trekken, door een spanningsfilter van iedere computervoeding krijg je vervolgens 110 volt door je poten. Niet gevaarlijk maar erg onprettig! Opgelost door gewoon mn stopkontakten te aarden. En doe het nou niet via de verwarming, das helemaal niet goed.

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

ik heb gewoon ook me pc op een niet geaard stopcontact en niks geen draadjes aan de verwarming en nog NOOIT problemen gehad...

My life for hire!

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 11:27 schreef navyseal44 het volgende:
OK, ik ben in de search een paar 100 topics over aarding tegen gekomen maar kon eigenlijk niet vinden wat ik zocht:

Mijn PC zit dus op een niet geaard stopcontact.
Sinds ik nu een TV kaart erin heb aard hij via de coax kabel.

Mijn vraag is nu: is dit ook een goeie manier van aadring of blaas ik zo bijv. m'n TV tuner op of geeft het storing op het signaal???
Het zou kunnen zijn als je je elektra aard op je COAX kabel van je tv, dat je EINDversterker (in de straat) er voor jou nog wel eens kan uitknallen :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Ik heb ook een tv-kaart, had een keer m'n computer en de verwarming tegelijk aangeraakt, eerst niks, en na 2 sec...AUW

Comp werkt verder wel goed... Ik heb geen mogelijkheden tot echte aarding (en van die verwarming blijf ik maar af...)

Wat die coax dan precies doet weet ik niet. Wel leuk : hou die coax kabel vast en pak de verwarming. Lachen!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Zegato
  • Niet online
Hier is wel alles geaard, geen problemen :) Vroeger ook geaard en wel problemen. :| Zorg eerst maar eens dat je pc goed loopt, en een sterk genoege voeding hebt! ;) :)

T.net gallery | V&A ads

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:33

justifire

Shut up and squat !!

Weet de reden niet meer, maar heb dus gelezen dat je je pc nooit mag aarden op je verwarming !!! Kan je je pc'tje kosten als het fout gaat :(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44

DinX

Motormuis

Voor die mensen die zeggen dat aarden aan de verwarming slecht is, dat is niet zo.
Je verwarming + waterleiding hangt normaalgezien ook aan de aarding van je huis.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 04 mei 2002 19:01 schreef justifire het volgende:
Weet de reden niet meer, maar heb dus gelezen dat je je pc nooit mag aarden op je verwarming !!! Kan je je pc'tje kosten als het fout gaat :(
OCen kan je ook je pctje kosten als het fout gaat. 20 liter water drinken kan je je leven kosten als et fout gaat. Zelf je computer bouwen kan je ook je pctje kosten als et fout gaat.

Zo kennen we er nog wel een paar :O

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 04 mei 2002 19:24 schreef DinX het volgende:
Voor die mensen die zeggen dat aarden aan de verwarming slecht is, dat is niet zo.
Je verwarming + waterleiding hangt normaalgezien ook aan de aarding van je huis.
Er stond hier laatst een link over het goed aarden van je pc naar aanleiding van een aardings topic.
Het kwam er op neer dat de verwarming niet goed was om op te aarden, net als waterleidingsbuizen enzo. Voor goede aarding moet de aardleiding uitkomen in het grondwater en dat is bij een verwarming niet het geval.

Hoe het wel goed moest ben ik even vergeten.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
Op zaterdag 04 mei 2002 19:34 schreef Devil het volgende:

[..]

Er stond hier laatst een link over het goed aarden van je pc naar aanleiding van een aardings topic.
Het kwam er op neer dat de verwarming niet goed was om op te aarden, net als waterleidingsbuizen enzo. Voor goede aarding moet de aardleiding uitkomen in het grondwater en dat is bij een verwarming niet het geval.

Hoe het wel goed moest ben ik even vergeten.
de verwarming is hiero geaard aan t aardgebeuren van t huis, dus wat je zegt klopt niet

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:34 schreef Devil het volgende:

[..]

Het kwam er op neer dat de verwarming WEL goed was om op te aarden
Je verwarming zit op centrale aarding
anders zou je schokjes krijgen als je je verwarming aanraakt |:(

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 04 mei 2002 19:57 schreef DeAd_MeTaL het volgende:

[..]

Je verwarming zit op centrale aarding
anders zou je schokjes krijgen als je je verwarming aanraakt |:(
Nee, want ik krijg ook geen schokjes van mijn niet geaarde kast.

Maar als de verwarming inderdaad op de 'aarde' aangesloten is, dan kun je hem perfect gebruiken om je pc mee te aarden.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Hier in huis zit de aarde op de gasleiding, geen id waarom maar zal wel veilig zijn denk ik?

Ik denk niet dat je zomaar een ontploffing kan krijgen, tenzij je een gaslek hebt en er een broodrooster in het bad valt ofzo.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Hopla, site gevonden:

http://home.hccnet.nl/e.van.der.weele/aarding.html
Aarden op de gasleiding of TV-kabelinstallatie (CAI) is volstrekt uit den boze.

Aarden op de cv-, water-, CAI- of gasleiding is terecht verboden, omdat het tot zeer gevaarlijke situaties kan leiden.

en:

De centrale verwarmingsleiding is -in de badkamer- geaard, maar is geen aarde.

De ijzeren gasleiding heeft als enige met aarde dit gemeen dat hij vanuit het woonhuis onder de grond verdwijnt. In onze verstedelijkte gebieden is die grond voornamelijk droog zand. En droog zand geleidt elektriciteit bijzonder slecht.
De schroefkoppelingen van de gasleiding worden gasdicht gemaakt met teflontape (vroeger met hennep). Een uitstekende elektrische isolator.
Wat gebeurt er als een elektrisch toestel stroom afleidt naar een min of meer geleidende ijzeren buis en die ene buis komt in aanraking met iets dat een ander elektrisch potentiaal heeft? Er ontstaat een vonk.

• bobo1on1
Hier zit de aarde toch echt op de gasleiding en de waterleiding, alleen wel in de meterkast waar ze dus het huis binnenkomen, verder dus niet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Verwijderd

Ik heb sindskort na het verplaatsen van mijn pc geen echt geaard stopcontact meer. Maar nu kom ik deze topic tegen en ik wist eigenlijk niet dat dat ook werkt via tv-kaart.

Maar kan iemand mij vertellen of het genoeg is als je er een tv-kaart in hebt zitten die op coax is aangesloten om je pc zo te aarden of moet je dan nog wat aanpassen.

Ik weet nog wel dat ik een keer een schok kreeg toen ik de coax aan het metaal eruit trok terwijl ie aan stond |:(

• bobo1on1
Klopt idd wel dat je tv signaal ontzettend gaat storen als je je pc gaat aarden via de coax, de mantel is bedoeld om storing op te vangen, als je daar stroom overheen gaat pompen werkt dit niet echt bevorderend.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 04 mei 2002 20:36 schreef Carlo_666 het volgende:
Ik heb sindskort na het verplaatsen van mijn pc geen echt geaard stopcontact meer. Maar nu kom ik deze topic tegen en ik wist eigenlijk niet dat dat ook werkt via tv-kaart.

Maar kan iemand mij vertellen of het genoeg is als je er een tv-kaart in hebt zitten die op coax is aangesloten om je pc zo te aarden of moet je dan nog wat aanpassen.

Ik weet nog wel dat ik een keer een schok kreeg toen ik de coax aan het metaal eruit trok terwijl ie aan stond |:(
Aarden op de coax is dus gevaarlijk, volgens mij aard een tv-kaart dan helemaal niet. Ik zou die van mij eens goed moeten onderzoeken daarvoor maar volgens mij raakt de coax kabel die de tv-kaart in gaat de rest van de kast helemaal niet (niet elektrisch).

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Het blijft nog altijd het beste om te aarden via de 'gewone' aarde uit het stopcontact. Dus als je die mogelijkheid hebt: altijd doen.

Waar mijn computers staan was voorheen ook geen geaard stopcontact, maar 'k heb er ongeveer een jaar geleden speciaal een aangelegd voor de PC's. Het is veiliger, beter voor je hardware en het voorkomt wat probleempjes (zoals een brom in het geluid, statische spanning op de kast etc.)

#

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Kheb et hier via verwarming geaard... en ook tv-kaartje...

tijd geleden pc beneje neergezet aan een ongeaard stopcontact, zonder kabel derin ofzo, en voelde gewoon datter stroom op alle kabels stond die erin of eruit gingen, kabeltje gepakt, aan verwarming gemaakt, sloeg gewoon een dikke vonk over toen ik in de buurt van mijn pc kwam ermee!

Toch maar keer me vader overhalen om ook hier de stopcontacten te laten aarden, zeker als er dadelijk meerdere pc's komen!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 04 mei 2002 20:48 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Time Team Rules !!

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 11:30 schreef Resistor het volgende:
Aarding is alleen maar een beveiliging voor als er een draadje contact maakt met de kast en de kast 230V heeft.
Het helpt ook tegen de opbouw van statische electriciteit.
Het is niet de beste methode, ik kan de aarding van de kabel niet aanraken als de radio aanstaat, dat is een teken dat er bij mij geen goede aarding via de kabel is.
mee eens.

mijn comp. is ook niet geaard en ik heb nix geen probs.
nooit gehad ook.
ik heb ook een tv-kaart en heb geen probs met slecht signaal ofzo.
als je pc in orde is en geen sluiting maakt is er niks aan de hand.en als er dan per ongeluk kortsluiting ontstaat is er altijd nog de zekering in de voeding.
en trek geen aardedraad naar een verwarmingsbuis!
als er stroom gaat lopen over die aardedraad staan ALLE buizen in heel het huis onder stroom,en mochten er andere apparaten in contact staan met die buis is dat niet zo fijn.mocht je in een flat wonen met gezamenlijke CV-ketel(de buizen lopen van onder naar de bovenste verdieping)dan staat 'heel de flat' onder stroom.
kortom : zonder randaarde is er niks aan de hand mits je pc in orde is en je voeding gezekerd is(dat zijn de meeste wel geloof ik)
sorted.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik woon in een studentenhuis, en bij ons is de antenneversterker(aarde) rechtstreeks verbonden met de aardpen die naast de meterkast de grond in gaat. Ik heb al maanden mijn PC dus geaard via de coax kabel (omdat ik geen zin had een aardedraad te trekken van 20 meter) en dat gaat eigenlijk best goed. Zonder coax kabel erin kun je een spanningsschroevendraaier laten branden op alles wat van metaal is, met coax kabel erin niet meer.
Ik zou niet weten hoe "slecht" dit is, metaal is metaal en volgens mij zit de aarding van de TVkaart gewoon verbonden met de systeemkast.

Hier stond achterhaalde informatie…

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 04 mei 2002 20:09 schreef bobo1on1 het volgende:
Hier in huis zit de aarde op de gasleiding, geen id waarom maar zal wel veilig zijn denk ik?
Gasleiding is natuurlijk erg dom en tegenwoordig worden er ook plastic koppelstukken voor gebruikt, is dus geen betrouwbare aarde. En mocht dat wel zo zijn, stel je voor dat er een gasbuis knapt, dan krijg je ook direct een vonkje door jou geaard en gas + vonkje = :'(
Waterleiding is ook niet fijn, je zal maar net een aardlek hebben als iemand staat te douchen en de stroom vind het de kortste route via je moeder te gaan. Stroom + Water + Moeder = :'(

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zaterdag 04 mei 2002 23:06 schreef DiGiSTORM_ het volgende:
Ik woon in een studentenhuis, en bij ons is de antenneversterker(aarde) rechtstreeks verbonden met de aardpen die naast de meterkast de grond in gaat. Ik heb al maanden mijn PC dus geaard via de coax kabel (omdat ik geen zin had een aardedraad te trekken van 20 meter) en dat gaat eigenlijk best goed. Zonder coax kabel erin kun je een spanningsschroevendraaier laten branden op alles wat van metaal is, met coax kabel erin niet meer.
Ik zou niet weten hoe "slecht" dit is, metaal is metaal en volgens mij zit de aarding van de TVkaart gewoon verbonden met de systeemkast.
en wat voor een studentenhuis, al die alfa-idioten! TO-ers en zo >:)

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1