Welke videokaart op KT7 + Athlon 950??

Pagina: 1
Acties:

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik zit nu met een TNT2u kaart en haal met UT zo'n 80avg met een potje Rocketarena tegen de comp, en met een UTbench Demo zo'n 47avg.
Alles in 800x600x16 en medium detail, lightsourcing uit.

Ik ben nu op zoek naar een leuke videokaart die een lekkere boost geeft in me FPS zowel in UT als Q3, tevens moet ie ook wel probleemloos kunnen werken met mijn KT7 mobo.

Dus welke kaart??? :)

Verwijderd

sorry maar waarvoor patsen we hier allemaal met onze systeempjes je weet dat je voor games een geforce 2 moet kopen

Verwijderd

Natuurlijk moet je geen GF2 kopen als je UT speelt.
Een goede allround is de Radeon DDR.
Speel je naast Q3 en UT ook veel race games dan zou je eens aan een V5 kunnen denken.

Heb zelf een V5 op een MSI K7Tpro draaien en dat gaat als een zonnetje.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik heb een abit siluro en die draait ook okee op mijn kt7 ik hebmet mijn 900 MHZ een 3dMark score van 7316 op 1024X768

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 15:19 schreef Stoned het volgende:
Natuurlijk moet je geen GF2 kopen als je UT speelt.
Een goede allround is de Radeon DDR.
Speel je naast Q3 en UT ook veel race games dan zou je eens aan een V5 kunnen denken.

Heb zelf een V5 op een MSI K7Tpro draaien en dat gaat als een zonnetje.[/quote]WEL

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 18:44 schreef fat-aars-sjaak het volgende:
WEL

-------------------
Begrijp je wat ik bedoel[/quote]Nou leg eens uit..............

Het is toch algemeen bekend dat de Radeon en de V5 een stuk beter presteren in UT dan dat de Geforce dat doet. Waarom moet hij dan een GF2 kopen ?? Als hij geen UT draaide kon ik er wel inkomen maar nu......

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ja gaat vooral om UT ;)

Weet iem maybe een paar links waar de kaarten worden getest met UT, de meeste die ik zie worden met Q3 of andere games getest...

Verwijderd

Het is niet echt een kwestie van meer fps. De V5 en de Radeon geven iets meer fps maar dat is te verwaarlozen. Waar het verschil ligt is in het spelverloop. Op een V5
edit:
en een Radeon
loopt unreal als een zonnetje terwijl deze op de geforce grafische onvolkomenheden vertoond.
Waar dat nu aan ligt weet ik ook niet. Niet aan de fps in elk geval want die is hoog genoeg.
Bedenk wel dat de 16bits op een Radeon ver achterblijft bij de Geforce en de V5. De V5 heeft een 22bit filter waardoor ie 16bits kleur weergeeft alsof het bijna 32bits is. Dit is vooral belangrijk om 4xFSAA te kunnen gebruiken.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www2.anandtech.com/reviews/video/ati/radeon64/utathlon750_files/1280x1024.gif

UT 1280x1024 Athlon 750MHz

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

dus de ati komt er mooi vanaf met 32 bit en ja wie gaat er nou nog in 16 bit spelen met zo'n kaart?

Click hier niet

Verwijderd

NOU, wat een verschil zeg.. NOT jzs, ik zou G2 kopen, voor die paar extra fps minder in UT, krijg je er toch wel ff héél wat meer voor terug in Q3, aangezien je daarvoor ook je video wilt kopen...

Verwijderd

je hebt nu ook al een geforce2 ultra met 64 mb.
zal die niet wat beter zijn als een v5? :-)

Verwijderd

Het heeft niets met fps te maken. Zoals je ziet is die hoog genoeg.
Probleem zit in de Unreal engine die gewoon niet zo lekker draait op een GF kaart als op een 3dfx of ATI.
Pagina: 1