Toon posts:

Amd of Intel voor notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
welke is hiervoor het beste geschikt kwa warmte en verbruik?

Is de tualatin een nieuwe versie van de celly.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 22:25
intel mobile processor... deze hebben een speedstep technologie die ervoor zorgt dat ie makkelijk op een lagere snelheid kan werken wanneer nodig, zodat de batterij langer meegaat.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En AMD heeft PowerNow! II dat geavanceerder is dan de Speedstep technologie in de mobile PIII's.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 11:36 schreef jpvk007 het volgende:
intel mobile processor... deze hebben een speedstep technologie die ervoor zorgt dat ie makkelijk op een lagere snelheid kan werken wanneer nodig, zodat de batterij langer meegaat.
AMD heeft powernow. IS ongeveer vergelijkbaar

<edit>
Shit weet ik ook eens wat ben ik te laat damn
</edit>

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15

Smarron

The bend

Een vriend van mij heeft een AMD in z'n laptop. Ik een Pentium.

Wat mij opviel is dat die koeler van hem constant aan het draaien is. Die van mij eigenlijk nooit, alleen met films kijken! Die koeler maakt dus herrie.

Ik zou in het geval van een laptop toch voor een Pentium gaan.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

welke is hiervoor het beste geschikt kwa warmte en verbruik?
Ik denk dat de CPU niet zoveel uitmaakt op het totale verbruik.

(LaptopMini)Mobo / Videochip / Chipset / Geheugen / Harddisk / DVD-speler / Beeldscherm / Randapparaten zullen meer verstoken bijelkaar - en hoe sneller die componenten (dus niet alleen de CPU) hoe hoger het verbruik.

Bovendien ligt het er maar aan hoe je hem gaat gebruiken.

Voorbeeld: ga je DVD films kijken/rippen in de trein, of zit je voor je uit te staren naar je Word venster terwijl energiebeheer het systeem in standby schakeld.

De belangrijkste vraag lijkt mij eerder hoeveel geld jij extra wilt uitgeven aan hogere capaciteits accu's (of extra accu's voor onderweg...).

Bovendien wordt bij laptops vaak het TOTAAL verbruik aangegeven, inclusief de gebruiksduur op diverse accusoorten. Lijkt mij dan simpel vergelijken.
PowerNow!
Yup, dat zit er al in vanaf K6-II+ / III+ (zoals ik in mijn Tower heb zitten -> 25'C passief gekoeld) Ik geloof niet eens dat je lager kan gaan in Wattage van CPU als een II+. Natuurlijk niet de performance van een P3, maar ik betwijfel of je dat wel nodig hebt in een laptop.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:12

JWO

jah idd intel is koeler dus stiller vooral in een laptop..

dus minder stroom verbruik volgens mij :)

ik heb zelf een amd in me workstation maar in me laptop een intel gewoon om de reden dat ie minder warm word en minder stroom verbruikt

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15

Smarron

The bend

Op zaterdag 04 mei 2002 12:09 schreef Tweaker-Willem het volgende:
jah idd intel is koeler dus stiller vooral in een laptop..

dus minder stroom verbruik volgens mij :)

ik heb zelf een amd in me workstation maar in me laptop een intel gewoon om de reden dat ie minder warm word en minder stroom verbruikt
Zelfde reden !! AMD voor PC, Pentium voor laptop :)

Zoals boven aangegeven, wat ga je ermee doen. Ik denk inderdaad met Office applicaties, gewoon een Pentium, maar voor films, rippen etc. maybe een AMD.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Tycho2
  • Niet online
Amd powernow is geavanceerder dan intel speedstep. Met beide technologien gaat de processor langzamer draaien als niet het volle vermogen gebruikt wordt. Maar de amd kan langzamer, dus dat scheelt stroom.

Let vooral goed op dat je niet een laptop met een gewone desktopprocessor koopt. Deze zijn vaak stukken goedkoper maar worden warmer, vebruiken meer stroom, en hebben dus geen speedstep/powernow! Het gevolg is dat je met een laptop zit die op een accu minder dan 2 uur draaid

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:58

YellowCube

Wait...what?

Op zaterdag 04 mei 2002 11:42 schreef Smarron het volgende:
Een vriend van mij heeft een AMD in z'n laptop. Ik een Pentium.

Wat mij opviel is dat die koeler van hem constant aan het draaien is. Die van mij eigenlijk nooit, alleen met films kijken! Die koeler maakt dus herrie.

Ik zou in het geval van een laptop toch voor een Pentium gaan.
// ff OT
Mijn koeler stond ook constant door te jekkeren, maar naderhand bleek het dat je in de bios in kunt stellen of de koeler op energiebesparende stand draait of niet....Zo ja, dan springt ie alleen aan als het te warm wordt.

//

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• JWO
  • Laatst online: 19:12

JWO

Op zaterdag 04 mei 2002 12:13 schreef Tycho2 het volgende:
Amd powernow is geavanceerder dan intel speedstep. Met beide technologien gaat de processor langzamer draaien als niet het volle vermogen gebruikt wordt. Maar de amd kan langzamer, dus dat scheelt stroom.

Let vooral goed op dat je niet een laptop met een gewone desktopprocessor koopt. Deze zijn vaak stukken goedkoper maar worden warmer, vebruiken meer stroom, en hebben dus geen speedstep/powernow! Het gevolg is dat je met een laptop zit die op een accu minder dan 2 uur draaid
tegen woordig ook al niet meer :) heb zelf een desktop 1,2 ghz celeron tualatin (1,43v) er in zitten constante belasting (divx bijvoorbeeld) gaat ie zo'n 2 uur en een kwartier mee, zit je gewoon wat te officen en te internetten ga je al snel naar de 3 uur toe en dat alles op een simpele li-ion accu :) ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Van AMD alleen de K6/II+ en K6/III+ nemen, die hebben PowerNow en worden amper warm. De oudere K6/2 mobile stond idd als een gek te blazen, aangezien die geen enkele vorm van energiebesparing had (alleen APM in feite is het gewoon een desktopCPU op lager voltage)

PowerNow is ongeveer vergelijkbaar met SpeedStep, maar PowerNow is iets geavanceerder: voltagewisseling tussen 1.4 en 2.0V, multiplierwisseling tussen 2x en 5.5x, en evt je moederbord z'n klokgenerator opnieuw programmeren zodat ie op een lagere FSB komt.
Intel had met speedstep maar 2 standen: contactdoos of accu, waarbij de tweede gewoon op halve snelheid liep tov de eerste, verder ook niets met stapjes of voltages in stapjes verlagen.
Met de Pentium IV-M zit Intel op gelijk niveau met AMDs PowerNow technologie.
Als je een laptop koopt, kan je dus het beste voor de AMD K6/II+, K6/III+ of een Intel Pentium IV-M gaan. Let er wel op dat je mobile CPUs krijgt bij Intel, aangezien een heleboel fabrikanten gewoon een stroomvretende desktopversie in een laptop stoppen om de prijs laag te houden.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Kan die speedstep nie uit? Das best irritant tijdens spellen enzo, gaat ie om de minuut haperen.

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1