Toon posts:

2 ECS Mobo's , welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een 3e systeempje zit ik te dubben tussen de volgende 2 mobo's.. Ik wil gewoon een cheap mobo..

Welke van de 2 :
MAINBOARD ECS K7S5A SIS735 AMD DDR
MAINBOARD ECS K7VTA3A VIA KT266A AMD DDR

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

neem dan de ecs k7s6a (ipv de 5a) die is net ietsje duurder (10 euro of zo), maar kan veel meer mbt overklokken dan zijn broertje

bij salland automatisering (pricewatch) zijn ze slechts 70 euro

Negeren is vooruitzien

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

K7S5A of K7S6A, in ieder geval geen VIA :r

Je zou ook een PC Chips M841LR kunnen halen met on-board vga :)

webOS all the way!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Op zaterdag 04 mei 2002 11:14 schreef Bzzje het volgende:
neem dan de ecs k7s6a (ipv de 5a) die is net ietsje duurder (10 euro of zo), maar kan veel meer mbt overklokken dan zijn broertje

voor zover ik weet kun je de K7S5A VEEL beter overklokken dan de K7S6A hoor...

En de K7S5A is ooknog goedkoper, heeft meer fucties etc etc
(onboard 100mbit lan bijvoorbeeld :9 )

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Op zaterdag 04 mei 2002 11:20 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

voor zover ik weet kun je de K7S5A VEEL beter overklokken dan de K7S6A hoor...

En de K7S5A is ooknog goedkoper, heeft meer fucties etc etc
(onboard 100mbit lan bijvoorbeeld :9 )
ik heb de ecs k7s5a gehad en heb nu de k7s6a
en standaard kan je de k7s5a helemaal niet overklokken!
moet je eerst een oc bios voor downen
de k7s6a kan je dmv van jumpers bewerken

ik zou persoonlijk die k7s5a skippen en voor de 6a gaan (hij ondersteund geen sdram alleen ddr (pc333))

en ik ben zelf voor die sis chipset gegaan omdat ik via niet meer wou.. (ga ik verder niet onderbouwen)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Topicstarter
Jongens.. het gaat mij niet om overclocken ofzow.. daar is mn eigen bak voor.. de vraag is heel simpel.. Welke van de 2:

Ik kan ze voor 50€ krijgen dus kom pleaz niet aan met andere mobo's. Het wordt 1 van deze 2

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Ik ben super tevreden met mijn k7s5a.
Hij is stabiel, hij is alleen een beetje kieskeurig met
ddr geheugen. Onbord sound is ook veel okee.

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Op zaterdag 04 mei 2002 11:31 schreef NFA-DK het volgende:
Jongens.. het gaat mij niet om overclocken ofzow.. daar is mn eigen bak voor.. de vraag is heel simpel.. Welke van de 2:
okee als je het echt over alleen die 2 wilt
dan kan ik alleen nog toevoegen dat sommige k7s5a borde heel selectief is met zn geheugen. (daarom heb ik den mijne voor een 6a omgeruild)
hij gaf dus errors in memtest86 aan terwijl die reepjes gewoon goed zijn.
En het is niet een incident het komt wel vaker voor en tis bekend dus de winkels doen er niet moeilijk over om em te ruilen.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik heb juist een een K7S5a aangeschaft omdat ik van de VIA chipset af wou ivm professionele geluidskaarten die niet met VIA chipsets werken en de eis dat ik wel mijn SDRAM geheugen kon recyclen.

Conclusie: Uitstekende vervanging van mijn Abit KT7a RAID. RAID gebruik ik niet in mijn workstation (server wel) en overklokken is met huidige prijs/prestatie van processoren voor mijn passee. Het kan wel met OCbiossen, maar waag me er niet meer aan. Ik streef nu naar een stabielsysteem en dat heb ik gekregen met de combo ECS K7S5a. Een aanrader dus.

update: die 'geheugenbug' is inderdaad bekend en heeft te maken met boardrevisie ... check ocworkbench.com's forum meer info. Een winkel weet alleen dat er een probleem is ... maar er zijn ook oplossingen voor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 11:35 schreef JaWa het volgende:

[..]

okee als je het echt over alleen die 2 wilt
dan kan ik alleen nog toevoegen dat sommige k7s5a borde heel selectief is met zn geheugen. (daarom heb ik den mijne voor een 6a omgeruild)
hij gaf dus errors in memtest86 aan terwijl die reepjes gewoon goed zijn.
En het is niet een incident het komt wel vaker voor en tis bekend dus de winkels doen er niet moeilijk over om em te ruilen.
Tja het gaat om een 3e systeempje en 50€ vind ik dan nog wel leuk om uit te geven..maar kwil er gewoon niet al te veel an uit geven... Maaruh er komt een reepje 256mb van Kingston in dus dat zit wel oke ;)

T valt me wel erg op dat niemand voor de K7VTA3A terwijl de chipset etc wel sneller is... denk dat ik het dan al weet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 11:16 schreef Hermanvh het volgende:
K7S5A of K7S6A, in ieder geval geen VIA :r

Je zou ook een PC Chips M841LR kunnen halen met on-board vga :)
Nee dank je, ik heb nog een GF 2 Ti liggen die erin gaat..

• Erik1
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 11:39 schreef NFA-DK het volgende:

[..]

Tja het gaat om een 3e systeempje en 50€ vind ik dan nog wel leuk om uit te geven..maar kwil er gewoon niet al te veel an uit geven... Maaruh er komt een reepje 256mb van Kingston in dus dat zit wel oke ;)

T valt me wel erg op dat niemand voor de K7VTA3A terwijl de chipset etc wel sneller is... denk dat ik het dan al weet ;)
Ik weet niet zo zeker of de VIA KT266A wel sneller is dan de SiS 735, maar ik heb voor de K7S5A gekozen omdat ik erg veel problemen heb gehad met mijn vorige mobo (Met VIA Apollo Pro 133 :r ) En je kunt er best mee overklokken, maar dan moet je wel weten hoe, want standaard kan het idd niet.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57

M_V

Op zaterdag 04 mei 2002 11:31 schreef NFA-DK het volgende:

Ik kan ze voor 50€ krijgen dus kom pleaz niet aan met andere mobo's. Het wordt 1 van deze 2
Waar koop jij een K7s5a voor 50 euro? Adresje???? :)

BTW, 100% zeker de K7s5a, topbord!!! (heb er 4)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 14:21 schreef Erik1 het volgende:

[..]

Ik weet niet zo zeker of de VIA KT266A wel sneller is dan de SiS 735, maar ik heb voor de K7S5A gekozen omdat ik erg veel problemen heb gehad met mijn vorige mobo (Met VIA Apollo Pro 133 :r ) En je kunt er best mee overklokken, maar dan moet je wel weten hoe, want standaard kan het idd niet.
Tnx! :) Maar oc-en zit er niet in voor dit tv kijk systeempie en dvd systeempie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 14:44 schreef Rudy_V het volgende:

[..]

Waar koop jij een K7s5a voor 50 euro? Adresje???? :)

BTW, 100% zeker de K7s5a, topbord!!! (heb er 4)
Haha ik werk in een compu shop, zegt denk ik dan al wel genoeg ;) maaruh het is duz idd de K7S5A geworden... hij is duidelijk wel langzamer dan kt266a, maar kvind het wel flex boardje hoor! Beetje geneuk toenet gehad met windows XP , maar was snel verholpen ;) Gastuh bedankt! Ik heb een leuk dvd/tv/radio bakkie erbij in een mooi kastje... :)

Verwijderd

tja met een overklok bios
kan je geheugen sneller laten lopen (beter timing)
en dan fiets hij heel die via kt266a er uit

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 11:14 schreef Bzzje het volgende:

ik heb ook zo'n ding, actually, ik zit er nu op de typen. in combinatie met een axp 1800+ en 512 meg ddr een geweldig apparaat. vooral patience draait er goed op dat is wat er vooral op gedaan wordt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb zelf ook een K7S5A, bevalt me goed met 2x256MB PC133 M-Tek SDRAM en een Duron 900 @ 9x107 (wat 1GHz is volgens het BIOS... nouja)
Binnenkort wil ik voor een bedrijf een Linux server bouwen, en dat wordt zeker een ECS K7S5A met 2x512MB DDR + Athlon XP 1800+ en een S3 Trio64V2 kaartje. Supersnel bord, weinig tot geen problemen met Linux (ja, Trio64V2 kaartje omdat het een X-applicatieserver wordt)

Verwijderd

ik heb 3 van die krengen Bloody stable :D

xp 2000 @ xp2200
Xp 1600 @ xp 1900
duron 800 @ 855 :(
Pagina: 1