Toon posts:

Mozilla/Klipper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister Mozilla 1.0RC1 eens geinstalleerd maar ik zit met een klein probleempje. Klipper (de clipboard manager van KDE) komt echter met een irritant iets. Klipper komt in het scherm met haar actions als je een URL selecteerd (en dat gebeurd nogal eens in een Browser ;) ) ...

Gelukkig heeft Klipper een optie waarbij je bepaalde programma's kunt uitsluiten hierbij. Het probleem hierbij is dat je een "WM_CLASS" (whatever that is) moet opgeven. Ik dacht dat ik hier wel achter kon komen met 'xwininfo', but no dice...

Iemand een idee hoe ik de juiste WM_CLASS van Mozilla kan achterhalen?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Volgens mij is dat 'mozilla-bin', maar ik ben er niet helemaal zeker van. Ik heb nog even in de code gekeken van klipper, maar daar wordt ik ook niet direct wijs uit hoe hij aan die WM_CLASS komt, dat is allemaal code om informatie met de Xserver uit te wisselen waar ik te weinig van weet.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
*sgop*

mozilla-bin stond er al bij :{
Mozilla-1.0rc1 didn't work either ... :(

Verwijderd

Als je KDE2 hebt weet ik de oorzaak wel - KDE2 hield/houdt zich niet aan de klembord specs van de standaard specs. Hoe je dat moet oplossen: geen idee, probeer KDE3 eens, die is wel standaard compliant...

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 05 mei 2002 15:52 schreef beelzebubu het volgende:
Als je KDE2 hebt weet ik de oorzaak wel - KDE2 hield/houdt zich niet aan de klembord specs van de standaard specs. Hoe je dat moet oplossen: geen idee, probeer KDE3 eens, die is wel standaard compliant...
Dat is hier niet het probleem. Hij registreert prima dat er tekst geselecteerd moet worden en weet ook welke tekst, maar hij koppelt er een actie aan. Ook dit is een - vaak handige - functie van Klipper. Je wilt alleen niet dat er elke keer als je een URL in Konqueror of Mozilla selecteert dat er zo'n focus-storend schermpje naar boven komt en daarom kun je dat voor voor bepaalde programma's uitzetten. Daarbij moet je de WM_CLASS opgeven, het probleem is alleen: wat is de WM_CLASS van een Mozilla-scherm?

* odysseus notes dat hij ook problemen heeft met Klipper (in KDE3), soms komt dat schermpje plotseling weer omhoog terwijl het al een hele tijd geleden is dat ik iets selecteerde...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
En vraag 2, what the heck is WM_CLASS :?

(k'wil graag de achterliggende gedachte kennen ;) )

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ok, ik heb wat gevonden. Probeer eens het volgende: open een console, draai 'xprop | grep WM_CLASS' en klik op het venster waarvan je de WM_CLASS wilt hebben. Het eerste stuk na de '=' zou de WM_CLASS moeten zijn.

* odysseus notes dat dat vraagtekentje bovenaan schermen vaak toch wel nuttig is...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 21:17 schreef odysseus het volgende:
Ok, ik heb wat gevonden. Probeer eens het volgende: open een console, draai 'xprop | grep WM_CLASS' en klik op het venster waarvan je de WM_CLASS wilt hebben. Het eerste stuk na de '=' zou de WM_CLASS moeten zijn.
Hm, flauw zeg. Dat geeft twee waarden, te weten: 'mozilla-bin' en jaja, 'Mozilla-bin'. Door deze 2e (met hoofdletter) toe te voegen lijkt het probleem opgelost te zijn .. Bedankt.
Pagina: 1