Toon posts:

Rivatuner/Bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo overclockers!!

Ik gebruik het progje RivaTuner in Win XP Pro om mijn Geforce 3 wat te kietelen B-)
Nu kan je in RT je target adapter, overclocken door op enable --> low level overclocken te drukken!(en een waarde in te stellen!)

Maar in de (detonator) driver settings van RT kan je dus ook overclocken? (deze interface is exact hetzelfde als die van de target adapter interface)????

mijn situatie:
Ik heb mijn target adapter instellingen op default core/memory settings staan (dus voor Geforce classic geldt dan core 200Mhz / memory 466 Mhz)

En mijn driver overclocksettings heb ik ingesteld op (220 Mhz core / 500 Mhz memory) wat dus een verhoging van 10% is.

Wat is het verschil hiervan?
En wat win ik ermee als mijn adapter/videokaart op default frequencies blijft staan? :Y)

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

Bjorker

Cadillacs rule!

Als je met de low level settings overclockt, dan is het direct op kaart hardware nivo, en niet op driver nivo.
Je er dan hebt tevens geen last meer van dat je beeld even zwart wordt zodra windows opstart.

Nope

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zijn die driver overclocking mogelijkheden er dan,
aangezien mijn adapter frequencies niet hoger zullen worden! Terwijl je het wel a.h.w. aan het instellen bent???
|:(

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

Bjorker

Cadillacs rule!

Omdat op driver nivo het waarschijnlijk meer compatible is met alle kaarten (is immers hetzelfde als wat bij de normale detonater drivers ook mogelijk is)
Wat ik in elk geval gedaan heb is de overclocking in de driver settings uitschakelen, en dan alleen de low level gebruiken.
Als je bij alle 2 iets instelt, dan denk ik dat het niet helemaal werkt zoals zou moeten. Dus gewoon 1 van de 2 gebruiken. Ze werken allebij hoor, alleen ik prefereer de low level setting, omdat je dan geen last hebt dat je beeld even zwart wordt bij het opstarten van windows.

Nope

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde je even bedanken voor je antwoorden! Ik heb er veel aan ;)

Nog 1 ding:
Als ik die low level overclocking inschakel en hem bijvoorbeeld op 235 core / 540 memory zet dan loopt ie in Quake 3 Rocket Arena elke keer vast als er te veel berekent moet worden (althans dat vermoed ik!) :?

Dit gebeurt eveneens als ik de frequenties lager zet naar bijv. 215 core / 500 memory !!!

Wat kan hiervan het probleem zijn?
ps: Ik heb Vsync uit staan en antialiasing op quintex gezet!

Nog suggesties?
(8>

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
zet je fsaa eens wat lager man quintex is vet hoog man, nergens voor nodig 2x is zat! (ligt aan je reso iig, wat is die? )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1