PC zet zichzelf aan @ random

Pagina: 1
Acties:

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb een Chieftac DA 01 BD met een 350W Enermax voeding,
een MSI 6330 en een Athlon 1400.
Met mijn AOpen case heb ik het nooit voorgehad(daar zat een AOpen voeding in) en met de Enermax minstens een maand ook niet. Mijn stopcontacten zijn niet geaard. PC werkt 100% perfect, enige mankement is het HD ledje, dat heb ik omgedraaid op het mobo zitten (moet ik nog veranderen).

Het probleem is dus dat als ik de pc uitzet, hij soms na een half uur, een uur, een dag, vanzelf terug aanspringt. Als ik de voeding niet uitzet kan dit dus op elke moment gebeuren.

(Echt heel creepy om wakker te worden door het geluid van 5 fans :)).

Wat veroorzaakt dit ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het echt random is, trek eens je netwerkkabel uit. Indien dit de oplossing is, dan heb je WOL enabled staan in de BIOS :)

Een andere oplossing zou ik zo snel nog niet kunnen bedenken, aangezien het random is :?

Verwijderd

ik heb wel eens eerder een topic gelezen dat iemand een WOL (wake-on-lan) kaartje had waar z'n kabelmodem aan zat en dat er op de 1 of andere manier een signaal meegezonden werd, waardoor de pc steeds aan ging

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb 2 NIC's maar geen van beide is verbonden met een WOL kabel.

Verwijderd

Dezelfde truc kan ook komen door een modem. Staat ook in het bios. In tegenstelling tot bij wol, is hier ook niet een speciaal "wake up :P " pakketje nodig, maar alleen al het overgaan v/d telefoon.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 09:54 schreef X-terior het volgende:
Dezelfde truc kan ook komen door een modem. Staat ook in het bios. In tegenstelling tot bij wol, is hier ook niet een speciaal "wake up :P " pakketje nodig, maar alleen al het overgaan v/d telefoon.
kan dat echt
beter kan ik duz zo ff belen als ik naar huis fiets en als ik dan thuis ben dat de pc dan al klaar en aan staat.
hmmmmmm. ook maar eens kijken naar een modempje

Verwijderd

Kan echt, zoek in de bios maar eens op wake on modem ring oid.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
[lijkt niet zo maar is serieus bedoeld mode]

Ik kan m'n PC aanzetten met een muisklik of druk op het toetsenbord, maar als m'n kat eroverheen loopt betekent dat dus ook dat m'n bak aangaat.

[/lijkt niet zo maar is serieus bedoeld mode]

En ik zou FF kijken in m'n bios naar iets als 'state after power failure', misschien geeft je voeding een raar impuls af waardoor je bak denkt dat ie een power failure heeft gehad en dan aanspringt. In dat geval op always off zetten.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 01:30

Pogostokje

* twiet *

Ik kan m'n PC aanzetten met een muisklik of druk op het toetsenbord, maar als m'n kat eroverheen loopt betekent dat dus ook dat m'n bak aangaat.
JA! HAD IK OOK! :)

Heeft lang geduurd voor ik dat doorhad. Kennelijk was de pootafstand van dat beessie precies de afstand tussen CRL en F1. :)
Ik heb dat veranderd naar CTRL+F6 en daarmee was het probleem opgelost.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Misschien is je powerschakelaar verrot of je jumpertjes omgebogen?

tvw

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:58
Het zou natuurlijk kunnen dat er zo af en toe sluiting wordt gemaakt tussen het snoertje van je kast naar je mamaplank (snoertje kappot). Dit gebeurt er in feite ook als je de powerknop van je PC indrukt. Wel vreemd natuurlijk dat het gewoon spontaan gebeurt.

Als dit inderdaad het probleem is betekend dat dat je computer ook spontaan uit kan gaan... Gebeurt dat ook weleens?

Suc6!

Originele startpagina - Stadindex.nl

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
In somige biosen kan je ook instellen dat je PC aangaat op een bepaalt uur, bijv:
2:30
5:00
6:00
20:00
enz

Bij mij is dit mogelijk, mischien heeft iemand met je BIOS zitten speelen? ;)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Mijn vader zn pc stond ook altijd aan. Hij heeft een ISDN ISA kaart. Ieder gesprek wat binnen kwam floepte dat ding aan :)

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Man, je hebt gewoon spoken in je huis ;) :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Vroeger toen ik nog een modem had floepte mijn PC ook midden in de nacht aan omdta niemand de telefoon oppakte. Ik heb het pas ook nog een keer gehad midden in d enacht, die PC had p het moment niet eens een processor maar begon toch midden in de nacht te draaien...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je er niet uit komt, probeer de ene dag de ene stekker los, de volgende dag weer een andere, etc :)

dan kom je er vanzelf achter waar het aan ligt, als het de powerstekker is die het veroorzaakt, zal je misschien een schakeldoos moeten pakken :?

heb ik hier sowieso, alle stroom gaat overal af, dan staat me monitorledje ook niet irritant te knipperen enzo. :)

ik kan ook m'n monitor uitzetten natuurlijk, maar een schakelaar voor alles is imo makkelijker, en wel zo fijn :)
Pagina: 1