Maakt de Cache grootte van een HD uit bij RAID 1?

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Wat ik dus ff wou weten:

maakt het veel uit als je een stel HDD's met een grotere cache koopt voor gebruik in een RAID 1 config? (ik ben van plan het on-board RAID geval te gebruiken van de Epox EP-8K3A+)

en hoe zit het eigenlijk in een RAID 0 config?

ik zit er over te denken missien een paar WD 80 gig SE (8 mb cache) schijven te gebruiken als dat echt het geld waard is. anders ga ik gewoon voor de gewone 2mb cache schijven

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
* ocf81 *** BUMP ***

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

hoe sneller hoe beter natuurlijk,

8 mb cache is sneller dan 2 mb.

Raid past zich echter aan op de traagste harddisk, verder 'kijkt' hij nergens naar.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
maar is het verschil echt zo groot hat het een prijsverschil van 10 à 15% rechtvaardigd? (dus is het meer dna 10 % sneller dan een 2mb cache combo?)

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Dat verschil kan je zien op www.storagereview.com die je ook kunnen uitleggen wat cache werkelijk inhoud en doet aan performance, en zeker wanneer!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ja, die site ken ik :)
ik ga daar maar loppen leuren met deze vraag.

toch bedankt voor de link.

(evt. antwoorden op GoT zijn natuurlijk altijd welkom :) )

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1