[Router] doe ik iets fout of is die dood?

Pagina: 1
Acties:

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
Ik heb een E-tech router gekocht maar die werkt niet helemaal. de router krijgt wel verbinding met de kabelmodem, maar niet met mijn pc.
Het is alsof de router en pc niet met elkaar verbonden zijn.

ateriaal:
3com 10Mb kaart die van @home afkomt
2X utp cable cat5 straight (allebij werken zonder router ertussen)
E-tech dsl/cable router.

ik heb in eerste instantie maar wat instellingen op de pc gedaan waarvan ik vind dat die moeten werken, daarna heb ik de handleiding erbij gepakt en die stap voor stap doorlopen maar het werkt nogsteeds niet, ik kan ook niet op de router inloggen op de omschreven manier (niet gek want er is geen verbinding)

Heeft iemand dit toevallig al eens gehad of weet iemand zo al een oplossing?
of is de router gewoon kapot en moet ik morgen (vandaag) dus even bij de winkel langs fietsen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Brand het link lampje van je netwerkkaart en op de switch ?
Werk je met DHCP ?
Zoja krijg je een ip ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
geen idee of de dhcp van de router werkt, maar ik heb het ook geprobeerd door het ipadres gateway enz inte stellen op de pc, wat er ingesteld moet worden bij het tcp/ip protocol staat in de handleiding van de router. Op deze manier is de DHCP dus niet nodig.

maar op de netwerkkaart zit volgens mij geen lampje, die op de router doet hetzelfde als wanneer er geen pc op is aangesloten, de handleiding zou over deze led combinatie zeggen: 100Mbps, half duplex, geen dataverkeer, maar dat is dus ook zo op de poorten waar geen pc op zit dus lijkt me een standaard lampjes combo.

de utp kabel is zekerweten goed want die werkt wel als ik hem gebruik tussen de pc en de kabelmodem, dus zonder router.

instellingen (even voor wie het interesseerd :) )
met DHCP
ip -> automatisch
WINS -> uit
Gateway -> leeg
DNS -> uit

zonder DHCP:
ip -> 192.168.1.2
WINS -> uit (staat niets over in de handleiding dus uitgelaten
gateway -> 192.168.1.1
DNS -> 192.168.1.1

iemand enig idee wat hier fout gaat? heb gewoon de handleiding gevolgd dus eigelijk zou ik verwachten dat het zo werkt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Als je DHCP gebruikt krijg je dan daadwerkelijk de juiste instellingen ?

en als je zelf een ip instelde, heb je dan ook eens proberen pingen naar 192.168.1.1 ?
Lukte dat ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Is IP 192.168.1.1 wel het ip van je router?

Verder kan je een andere netwerk kaart proberen.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
Als ik DHCP gebruik krijg ik geen instellingen ==> het lijkt erop dat er geen kabl tussen zit.

192.168.1.1 staat als ip van de router in de handleiding.

ik vermoed dus eigelijk dat de switch kant van de router dood is :( want zoals ik al zij is het alsof er geen utp tussen ligt en dat is wel het geval, en zonder router werkt het wel met hetzelfde materiaal.

warom zou de netwerk kaart er niet mee werken? lijkt me sterk, op de doos van de router staat aangegeven switch 4ports 10/100Mbps, dat sluit dus ook uit dat het niet met een 10Mbps kaart werkt maar alleen met een 100.

ik heb trouwens alle 4 de poorten geprobeert voor als er toevallig 1 niet goed is.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
De nic die jij waarschijnlijk gebruikt is afkomstig van je kabel provider. Dat Mac adres is dan bij de provider bekent, aan dat Mac adres wordt je DHCP ip gekoppeld. Wanneer je nu een router er tussenhangt, gaat er wat mis....

Maar als je zegt, het lijkt of er geen computer is aan gesloten, lijkt het me ook een defect van het materiaal, wanneer de kabel en de nic werken, zou het inderdaad de switch moeten zijn. Wanneer er nog garantie op zit: Terug naar de winkel!

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 20:38 schreef TsiisSkaaf het volgende:
De nic die jij waarschijnlijk gebruikt is afkomstig van je kabel provider. Dat Mac adres is dan bij de provider bekent, aan dat Mac adres wordt je DHCP ip gekoppeld. Wanneer je nu een router er tussenhangt, gaat er wat mis....

Maar als je zegt, het lijkt of er geen computer is aan gesloten, lijkt het me ook een defect van het materiaal, wanneer de kabel en de nic werken, zou het inderdaad de switch moeten zijn. Wanneer er nog garantie op zit: Terug naar de winkel!
Bij @Home en MXStream is het MAC adres van het kabel of ADSL modem bekent NIET dat van de netwerk kaart.
Kweet niet hoe chello en die anderen het doen...

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
dat van het mac adres is (nog) geen probleem aangezien het hier puur om de verbinding tussen router en pc gaat, zodra ik bij de instellingen van de router kan is het dan ook mogelijk om alle instellingen zo in orde te maken dat er ook toegang moet zijn tot het internet. Sterker nog de instellingen voor @home zijn zelfs in de handleiding beschreven :)

ik denk dus dat ik maar eens voor garantie moet gaan :)
gelukkig is morgen weer eens een maandag die ook nog eens niet een feestdag is dus zijn de winkels open :)

thnx voor alle replies in ieder geval, nu weet ik iets zekerder dat er niet iets anders is wat ik over het hoofd heb gezien :P
Pagina: 1