Inet verbinding delen met win xp en win me

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Evincar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 08:52
Ik heb twee pc verbonden via tcp/ip bestanden delen gaat perfect, alleen de internet verbinding delen lukt niet. De host pc op win xp is verbonden met de isp (Hccnet) en er draait geen firewall. De laptop gaat via utp en tcp/ip naar de host, en bestanden delen lukt, maar de verbinding delen niet. Ik heb op de laptop (win me)als gateway het ip adres van de winxp pc gegeven, moet daar ook een dns bij? en welke dan. Ik wil het graag proberen zonder de wizards van winxp/winme

Als instellingen heb ik nu:
Host (Win xp pro)
ip 192.168.0.1
subnetmasker 255.255.255.0

Client (win me)
ip 192.168.0.2
sub 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

Wat is er fout/ ontbreekt er?

Paul

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:10
Kijken of op de host pc de internet connectie geshared is (je weet wel zo'n handje eronder).
De dns server kan je op de host vinden door status van je internetconnectie te bekijken.
Die type je dan eventjes over en het zou moeten werken.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welk programma gebruik je om 't internet te delen? Als je nog geen dergelijk programma hebt, kun je hier ff kijken welke er zijn, en hoe je ze gebruikt: [topic=367939]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 07:36
effe de inetverbinding delen op xp bak --> gewoon effe eigenschappen nemen van de verbinding en dan delen aanvinken

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:21

edgar108

www.dune.de

Misschien helpt t als je bij die win ME comp. als DNS het IP van je server invult...

inderdaad AAD

Verwijderd

neuj helpt niet...

je moet gewoon de wizard gebruiken, geen gezeik en zou dit al helemaal overbodig zijn...
winroute kan je ook gebruiken en klaar...

waarom zou je moeilijk doen als je in XP al een wizard heb die kan sharen?

Verwijderd

ik heb de wizard gebruikt en daarmee kon ik een installatie diskette maken en toen kreeg ik het interne netwerk wel aan de praat, maar het internetten vanaf de windows me pc wou niet lukken.

had m'n ADSL verbinding al wel gedeeld, maar kan van die windows me pc ook niet internetten. en heb instellingen precies zo zoals hierboven al staat, ook de DNS oplossing blijkt niet te werken.

iemand verder nog een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Mja, een topic uit 2002 kicken en zeggen dat je het precies zo hebt gedaan is in dit geval niet genoeg.

Open gaarne even een nieuw topic met deze informatie erin: FAQ Network Troubleshooting
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.