Toon posts:

Strepen en flitsen in UT, Duron 650/Soltek SL75KV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De PC werkt perfect, digitale videobewerking etc., maar wanneer ik UT opstart krijg ik allerlei strepen en flitsen door het beeld!
Ik heb al een heleboel geprobeerd, het enige wat een beetje hielp was overclocken(FSB 110mhz en voltage 1,8V, 715 Mhz). Maar nu klapt ie zelfs uit het spel na een aantal sec.(...moved without proper hashing of critical error) Ik heb Win98se en Millenium geprobeerd(aantal keer, ghost), via 4in125a en een aantal verschillende drivers voor mijn Viper 550(TNT), waaronder NVIDIA 6.26a. Ook al een Xentor 32Mb TNT2 en S3 Virge(PCI) kaartje geprobeerd. Mijn 2 VooDoo2's krijg ik niet eens geinstalleerd, na installatie als de PC bijna is opgestart loopt ie vast. Andere spellen vertonen hetzelfde gedrag! Het ligt ook niet aan AGP 2x of 4x. Zou het aan de processor of moederbord kunnen liggen?? Slota.com testte het moederbord goed(KT133).

Ik weet het niet meer.....
BVD WobblinGoblin

Soltek SL75KV, Duron 650 std koe met pasta
128 Mb PC 125
2x IBM 20,5 Gb 7200 rpm ATA 66
Viper 550 TNT 16 Mb AGP
Sound Onboard
Dynalink 1394 PCI
Realtek 8139 100mb netwerkkaartje PCI
Acer 50 speed, floppy en kast met 2x fan

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ik weet niet hoe ut zit met die TNT kaartjes maar dat je die 2 Voodoo2's niet aan de praat krijgt is schijnbaar een bekend probleem.. lees maar us bij 3dfx->drivers->new->messageboard.... known problems met AMD processoren en Voodoo2; zijn speciale drivers voor te vinden..
Mijn systeem; duron700@1020 S3virge Voodoo2 SbLive! Realtekethernet crashte ook bij SOL en Q2 ga vanavond de nieuwe drivers eens uittesten...

Pvouput live

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Viper 550 TNT 16 Mb AGP[/quote]De videokaart zelf zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Ik had ooit eens een keer een Viper 550, maar dat leverde de grootst mogelijke verzameling aan 'artefacts' op, gewoon in Unreal. (Niet eens UT.)

Wat bleek ? de kaart kon gewoon de agressieve timing van de nieuwere drivers niet aan. Het ging allemaal prima met de drivers die op de CD werden geleverd, maar niet met de 'gelekte' drivers.

Reference Drivers 1.81 was een ramp, en ook de officiele Detonator Drivers v2.08 waren een ramp. Het vervelende was dat de prestatie van de Detonator Drivers wel een dikke 20% beter waren dan de drivers die op de Diamond CD stonden.

Ik heb toen (en nu spreken we over zomer 1999) mijn Viper 550 teruggebracht naar de winkel voor retour naar Diamond. Na een maand lang *kuch* genoten *kuch* te hebben van een Stealth 220 kaart was ik het zat en heb ik de winkel gevraagd om "een AGP TNT1 kaart met 16 MB, maakt me niet uit welke" ... Kreeg toen een Creative Blaster TNT mee, en over waren de problemen.

Mijn vermoeden ? de Detonator drivers hielden er kennelijk veel agressievere chip en geheugen timing op na, en dat trok de Viper 550 niet.

Noodoplossing ? Klus heatsinks op je RAM chips en monteer een 40x40x10 mm fan op de chip zelf (als er niet al actieve koeling op zit.) Echte oplossing ? Koop een TNT2U, Matrox G400, Voodoo 3 3000 of een GeForce 2 MX.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga meteen achter de speciale drivers aan voor amd versus voodoo2. Wat betreft de videokaart heb ik ook al een Xentor 32 Mb TNT 2 Ultra geprobeerd en een S3 Virge PCI, zonder resultaat......nog iemand een andere oplossing??