Ik zou graag mijn ietwat verouderde laptop-scherm gebruiken om de schaarse ruimte op mijn beeldscherm te verruimen. Bijvoorbeeld: Wat monitoring tools die draaien op de high-end PC (de laptop kan die software niet aan) hebben een window dat ik wil kunnnen zien, maar niet op mijn PC scherm. Maar als ik iets moet aanpassen wil ik gewoon met ALT+TAB naar die applicatie kunnen switchen op mijn PC voor besturing.
Ik heb gedacht over de volgende oplossingen
1) remote management installeren op de PC en een client daarvoor op de laptop; dat toont het beeldscherm van de PC op de laptop. Maar dan geeft het hetzelfde weer als ik al kan zien op mijn PC scherm! - Tenzij misschien een tweede desktop kan worden getoond ofzo? - Niet dat ik weet..
2) Win2Kserver installeren op de PC en dan remote inloggen vanaf de laptop en wat programma's monitoren en starten op de PC. Maar ik weet niet of dat kan met Win2Kserver. Maar hoe kan ik ze dan besturen vanaf de PC, kan ik daar zomaar op inbreken - zonder zelf uit te loggen ofzo?
kortom: een leuk probleem!
iemand een slim idee?
Ik heb gedacht over de volgende oplossingen
1) remote management installeren op de PC en een client daarvoor op de laptop; dat toont het beeldscherm van de PC op de laptop. Maar dan geeft het hetzelfde weer als ik al kan zien op mijn PC scherm! - Tenzij misschien een tweede desktop kan worden getoond ofzo? - Niet dat ik weet..
2) Win2Kserver installeren op de PC en dan remote inloggen vanaf de laptop en wat programma's monitoren en starten op de PC. Maar ik weet niet of dat kan met Win2Kserver. Maar hoe kan ik ze dan besturen vanaf de PC, kan ik daar zomaar op inbreken - zonder zelf uit te loggen ofzo?
kortom: een leuk probleem!
iemand een slim idee?