Toon posts:

Hoeveel ccfl aansluiten op 1 molex ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep vandaag me eerst ccfl in me pctje gepropt :D.
Er zit nu 1 ccfl blacklight in. Ik wil er nog 1 a` 2 bij kopen.

Mijn vraag is hoeveel ccfl lampies kan ik op een molex aansluiten ?

(kep search al gebruikt)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:38

Alaksandus

Vae puto deus fio

Ligt eraan wat voor voeding je hebt, hoeveel stroom hij kan geven aan zo'n molex... maar je zou er denk ik nog wel 2 bij kunnen zetten

Als een god in Nijmegen.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

je kan bijna 12 ampere trekken uit 1 molex (12v), maar ik denk dat als je kan blijven aansluiten todat je voeding niet meer opstart.....of er rook uikomt..... >:)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 00:31 schreef Thug_powah het volgende:
Kep vandaag me eerst ccfl in me pctje gepropt :D.
Er zit nu 1 ccfl blacklight in. Ik wil er nog 1 a` 2 bij kopen.

Mijn vraag is hoeveel ccfl lampies kan ik op een molex aansluiten ?

(kep search al gebruikt)
meer als zat in ieder geval.
ik heb 4 blacklight ccfl's op 1 molex.
het mooiste is om bij bijv. www.conrad.nl een paar molex stekkers te kopen zodat je zo'n 4 ccfl's kunt aansluiten op 1 molex stekker.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je moet ff kijken hoeveel stroom je over hebt op je voeding, heb je een 300 watt voeding, een pentium II proc, en 1 hd, geen cdrom, dan zou het moeten lukken, je moet gewoon zorgen dat je je voeding niet overbelast...

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
kep em al overbelast :'(.
Ik had alle 3 ccfl geinstalled, ik dee me aan, hij brande perfect. Ik doe me beeldscherm aan, en ik denk WTF geen beeld. Me pc was al open en me cooler draaide dus ik denk huh nix mis, dus ik keek kabel na van de beeldscherm, nix mis mee, dus ik hmm misschien iets mis met de voeding. Ik druk zo op het knopje van me cd-rom en van
me cd-r ==> N I X. Toen wist ik gelijk dat ik te weinig stroom toevoer van de voeding had, dus ik rot gelijk die ccfl eruit zodat ik mee voeding had, reset .... nee hoor, dus ik d8 me voeding is naar ze moer, want de cd-rom gaat niet eens open en op je cdrom kan je altijd open krijgen mits er stroom toevoer is.

Dus ik d8 ik ga er maar lekker mee klooten, toen kwam dat schuuf knoppie in mun vizier aan de achterkant van de voeding, dus ik d8 ik schakel em wel over naar 115 "wat ken er nou gebeure" LOL dee em aan en PATS (H A R D) + vonkie, schrok me de tering van de knal, voeding eruit gerot en open gemaakt en zag een kleine brand plekkie.

Kep/H A D 300 watt, AMD 1.1 ghz, cdrom , cd brander 24×12×48 + 46 gig @7200 rpm

Wat voor nieuwe voeding kwa WaTT adviseren jullie me ?

Ik denk rond de 350 watt ?

Verwijderd

zo zwaar als je kan krijgen ?

Verwijderd

ey thug powa cs jij soms op xs4all?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 00:31 schreef koala het volgende:
ey thug powa cs jij soms op xs4all?
jij wel, ik ken jouw >:)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zondag 05 mei 2002 00:19 schreef Thug_powah het volgende:
kep em al overbelast :'(.
Ik had alle 3 ccfl geinstalled, ik dee me aan, hij brande perfect. Ik doe me beeldscherm aan, en ik denk WTF geen beeld. Me pc was al open en me cooler draaide dus ik denk huh nix mis, dus ik keek kabel na van de beeldscherm, nix mis mee, dus ik hmm misschien iets mis met de voeding. Ik druk zo op het knopje van me cd-rom en van
me cd-r ==> N I X. Toen wist ik gelijk dat ik te weinig stroom toevoer van de voeding had, dus ik rot gelijk die ccfl eruit zodat ik mee voeding had, reset .... nee hoor, dus ik d8 me voeding is naar ze moer, want de cd-rom gaat niet eens open en op je cdrom kan je altijd open krijgen mits er stroom toevoer is.

Dus ik d8 ik ga er maar lekker mee klooten, toen kwam dat schuuf knoppie in mun vizier aan de achterkant van de voeding, dus ik d8 ik schakel em wel over naar 115 "wat ken er nou gebeure" LOL dee em aan en PATS (H A R D) + vonkie, schrok me de tering van de knal, voeding eruit gerot en open gemaakt en zag een kleine brand plekkie.

Kep/H A D 300 watt, AMD 1.1 ghz, cdrom , cd brander 24×12×48 + 46 gig @7200 rpm

Wat voor nieuwe voeding kwa WaTT adviseren jullie me ?

Ik denk rond de 350 watt ?
oei, hoe stom kan je zijn |:( (sorry, maar echt, zoeits doms heb k nog nooit gelezen)
naja, als k jou was zou k voor een 350-400 watt gaan, kijken hoe je met je budget zit, en koop dan direct een GOEIE want, dat is de reden dat ie het ff niet meer deed, k denk dat als je de stekker er ff had uit getrokken en weer aan gezet zou hebben zonder die ccfl's dan zou ie gerust weer gedaan hebben...

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Ik zou gewoon een beetje fatsoenlijke voeding kopen. 350 als je hem gewoon gebruikt zonder al teveel poespas als 10 CCFL's of andere dingen die gewoon veel ampere trekken.
Maar als ik jou was zou ik nu gewoon in een keer een flinke voeding kopen, voor het geval dat je later nog meer eraan wil hangen, dus een 400+ watt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 17:50 schreef Cooliez het volgende:

[..]

oei, hoe stom kan je zijn |:( (sorry, maar echt, zoeits doms heb k nog nooit gelezen)
naja, als k jou was zou k voor een 350-400 watt gaan, kijken hoe je met je budget zit, en koop dan direct een GOEIE want, dat is de reden dat ie het ff niet meer deed, k denk dat als je de stekker er ff had uit getrokken en weer aan gezet zou hebben zonder die ccfl's dan zou ie gerust weer gedaan hebben...
jah ik d8 scheit, wat ken er nou gebeure, en ik had ut nooit getest, en nu weet ik wwat er ken gebeure :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 17:45 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

jij wel, ik ken jouw >:)
Ps. Ik ben Mojo Jojo

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
ok, k zag dat je voeding topic was gesloten, nou doe dit, voor je eigen bestwil :P
ga naar 1to0.nl
zoek naar de voedingen, koop daar 2 voedingen, een 300w ATX voeding met merknaam en een 200w AT voeding, die staat daar ook ergenst tussen

aan die AT voeding hang je alle koeling, lichtjes ect
aan de ATX hang je de rest, mobo, hd, ect

die 2 voedingen steek je ergenst in je kast en nu kan je zoveel er aan hangen dat je wilt en je comp blijft draaien :P
oja, als ie nog us niet wilt opstarten, ccfl er uit, stekker er uit, ff wachten, stekker dur in en draaien maar...

als je korstluiting maakt slaat ie ook af, en zo krijg je um snel weer aan de praat
easy toch? :P

Check mijn knowledge base!

Pagina: 1