Toon posts:

Asus a7v266 vragen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ellow iedereen,

ik ben een nieuwe tweaker :P

ff wat vraagjes over mn bordje
a7v 266
xp1700

ik heb keurig in mn bios een vcore staan van 1.75

nu zegt sisoft en speedfan dat ik een vcore heb van 1.84
welke moet ik geloven?

verder heb voor mijn thermal sensor twee settings

1) athlon/duron (default)
2) "reserved"

moet ik reserved kiezen voor mn xp processor?

als ik dat doe dan is mijn processor idle ineens 50 graden ipv 52 graden

en stressed is het 52 graden ipv 57 graden?

btw ik heb een zalman cooler met twee grooote fans erop en krijg dat kolere ding niet cooler dan dit

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Die temp is niet zo'n probleem hoor. Het is niet TE warm , maar ook niet koud...

Je Vcore. Je moet niet alles geloven wat je sensors / proggies zeggen... Mijn Vcore is ook niet helemaal 1,75 , maar is ook 1,8 of zow... Maar je kunt natuurlijk je Vcore 0,05 omhoog zetten en kijken wat er in de meting gebeurt... Je settings voor de Thermal Sensor zou ik gewoon op Athlon/Duron zetten , want je hebt immers een Athlon (XP).

Raku

Verwijderd

Topicstarter
mij is ook verteld dat reserved voor "overige" zijn dus een xp en een mp processor

werden de athlons en durons heter dan de huidige xp processoren?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31
Athlons worden inderdaad heter dan de XP's

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00
Op zaterdag 04 mei 2002 00:17 schreef Eth3r3al het volgende:
Je settings voor de Thermal Sensor zou ik gewoon op Athlon/Duron zetten , want je hebt immers een Athlon (XP).
die redenering is niet helemaal juist... je jumper voor de temperatuur moet voor een athlon XP op reserved staan. dit omdat de temperatuur van de athlon XP dan bij de core wordt gemeten. dit scheelt een aantal graden (positief dus). De normale athlon/duron (Thunderbird en lager) kunnen niet op die manier gemeten worden, dus daarom dat dan de jumper om moet worden gezet.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo zijn er meer mensen met hetzelfde probleem.. ga maar van het bios uit ..
bij mij: 1.75 in bios .. 1.84 in mbm ..
[topic=481833]

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 11:20 schreef jpvk007 het volgende:

[..]

die redenering is niet helemaal juist... je jumper voor de temperatuur moet voor een athlon XP op reserved staan. dit omdat de temperatuur van de athlon XP dan bij de core wordt gemeten. dit scheelt een aantal graden (positief dus). De normale athlon/duron (Thunderbird en lager) kunnen niet op die manier gemeten worden, dus daarom dat dan de jumper om moet worden gezet.
Volgens mij is het precies andersom om dezelfde reden die jij al aangeeft.
Als hij zijn setting op *RESERVED* zet vallen de temps lager uit.
Ik denk daarom dat het mobo bij *RESERVED* de temps uit de processor zelf haalt.
Ik zou daarom de instelling op *RESERVED* zetten.
Tevens kun je je VCore volgens mij wel wat lager instellen (1.7 of zelfs 1.65) en daarmee de processor ook wat koeler houden.

Verwijderd

Topicstarter
wat is eht nou jongens, is reserved de juiste setting of niet :P

klopt het ook dat de schoomeling bij een xp processor kleiner is tussen stressed en idle t.o.v. een athlon?

Verwijderd

Topicstarter
bumped :)

:7

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 12:25 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Volgens mij is het precies andersom om dezelfde reden die jij al aangeeft.
Als hij zijn setting op *RESERVED* zet vallen de temps lager uit.
Ik denk daarom dat het mobo bij *RESERVED* de temps uit de processor zelf haalt.
Ik zou daarom de instelling op *RESERVED* zetten.
Tevens kun je je VCore volgens mij wel wat lager instellen (1.7 of zelfs 1.65) en daarmee de processor ook wat koeler houden.
Van die reserved temperatuur klopt niks.. haal je cooler stekkertje maar ff van je mobo af .. en laat je cpu een tijdje op 100 % lopen , de temperatuur gaat slechts 1 graad vooruit...
Voor iedereen met dit mobo laat lekker op athlon/duron staan waren vorig jaar ook al discussies over...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende gedaan....

ik heb de jumper op het mobo naar 1.7 gezet

nieuwe dunnere thermal paste op de processor gekwakt, helaas geen as maar goed..

ik heb de cdrom en dvd bovenin tegenelkaar aangezet

ik hbe de kabel geordend

resultaat 4 graden koeler :D

oh ja en dit is met de jumper weer op de athlon duron stand

>:)

Verwijderd

bios flashen...
Pagina: 1