Hoe oude firmware op liteon brander flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep mijn lite-on 24-10-40 een tijdje geleden geflashed met de firmware van de 32-12-40. Werkte perfect. Ook de nieuwere firmware: XS0R werkte perfect. Nu heb ik de nieuwste erop gezet:xs0f en nu werkt mijn brander niet meer goed. Nu wil ik graag XS0R er weer opzetten maar die geeft aan dat ik de nieuwste firmware er al op heb zitten. Hoe kan ik XS0R nu alsnog terug zetten ?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Staat hier geen onfo over op de site dan???? Heb je de oude firmware nog op floppy oid dan? Anders valt er weinig te flashen natuurlijk. Misschien kun je hem gewoon flashen op dezelfde manier , maar gebruik je nu andere firmware.. :?

Raku

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

volgens mij kon dat in windows niet maar in dos wel :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 00:10 schreef chucky666 het volgende:
volgens mij kon dat in windows niet maar in dos wel :?
Dat heb ik ook ergens gelezen ofwel:

ff googlen op doshflash en lite-on enz enz. suc6!

• jhead22
  • Niet online
Wanneer je het flash progie gebruikt is er geen mogelijkheid om de oude firmware te backuppen. Maar kep gelukkig de oude firmware nog bewaard. Maar zodra ik die wil flashen zegt ie dat de bardner al de nieuwste firmware bevat.

Ik ga de dos versie eens proberen en zal dadelijk melden of het al dan niet gelukt is.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk een beveiliging denk ik

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=42502

daar kun je nog meer firmwares downloaden, misschien heb je er nog wat aan

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• jhead22
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 00:16 schreef Snikker het volgende:
Waarschijnlijk een beveiliging denk ik

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=42502

daar kun je nog meer firmwares downloaden, misschien heb je er nog wat aan
Helaas.. Hier staat alleen de firmware die ik al heb.

Ik kan geen dos versies vinden van de firmware. De windows versie werkt niet onder dos :'(

Ook de Patched windows version to flash back from LTR-32123S to LTR-24103S geeft de zelfde error als een oude firmware terug zetten...

• jhead22
  • Niet online
Op de site van liteon hebben ze ook een forum. kep daar ook mijn probleem geplaatst: http://www.liteonit.com/e-services-f.asp?show=6

• jhead22
  • Niet online
Helaas... De brander werkt nog steeds niet. Ik ben aan het klooien met het dos flash programma mtkflash.

Een kennis van mij heeft met mtkflash zijn 24 speed brander (zelfde model) uitgelezen en de firmware van deze brander in .bin files gezet (2 bestanden: Bide00.bin Bide01.bin. Nu probeer ik deze firmware in mijn brander te zetten met het commando:

mtkflash 4 w /a0 /b Bide00.bin
(4 = secondairy slave, w = write, /a0 = default geheugen adres, kep a1 ook geprobeerd, /b = binairy file.

Nu krijg ik de volgende errors: Unknow flash memory, Err input file mismatched.

Ook het bestand upgrade.bat werkt niet zoals het hoord. Ik heb de namen van de .bin bestanden natuurlijk even aangepast. Maar zodra ik het programma uitvoer geeft hij aan dat ie een .inf bestand mist. Dit klopt, deze bestaad ook niet. Wanneer ik het programma weer aanpas zodat hij niet zoekt naar .inf bestanden gaat het programma verder maar krijg ik weer de zelfde errors als wanneer ik het met de hand doe.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet wat ik fout doe ?

leuk detail: Sinds ik deze foute firmware heb mislukt bijna iedere cd en soms is het mogelijk om een volle cd nogmaals te bakken omdat ie gezien wordt als lege cd :P

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 09:12

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Waarom pak je niet de firmware die je wilt hebben(XS0R)van de lite-on site en verander je met een hexeditor de firmware versie?

Je verandert dus de eerste XS0R in XS0Z

Let op, alleen de eerste keer veranderen, hij staat er nog 2x in!

Hierna denkt het flashprogramma/firmware dat hij je brander
van versie XS0U naar XS0Z gaat flashen

Dit werkt prima

Hierna heb je dus gewoon weer versie XS0R in je brander staan

Ik heb het zelf al een paar keer gedaan om een 24x speed (ltn 24103S) naar een 32x speed op te waarderen

Sukses

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 15:23 schreef ovhees het volgende:
Waarom pak je niet de firmware die je wilt hebben(XS0R)van de lite-on site en verander je met een hexeditor de firmware versie?

Dit werkt prima

Ik heb het zelf al een paar keer gedaan om een 24x speed (ltn 24103S) naar een 32x speed op te waarderen

Sukses
Heeh das een goed idee.. Heb ik alleen een probleem wanneer firmware XS0Z uitkomt :) Maar dan veranderen we die naam gewoon weer in XS1A (neem ik aan).

Tis een tijde geleden dat ik met hex edit gewerkt heb (dos tijdperk) :)

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 15:23 schreef ovhees het volgende:

Dit werkt prima

Sukses
Yezzz... thx,, Tis gelukt ! Kep nu weer XS0R in me brander. Ik gaat nu eens ff een cdtje bakken om te kijken of alles weer werkt zoals het hoord.

Nogmaals THX !

• jhead22
  • Niet online
Brander werkt weer ! Thx allemaal !
Pagina: 1