Toon posts:

[DVD] scart of die andere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die DVD player dan heb, moet ik 'm op m'n tv aansluiten met een kabel. duh

Maar ik heb de originele afstandsbediening voor m'n tv niet meer, ik heb zo'n zapper. Dus ik kan ook geen zenders instellen, rtl5 is een poos geleden van golflengte veranderd en deze kan ik dus niet meer ontvangen.

Moet je zo'n dvd player nou op je scart aansluiting of via een andere aansluiting verbinden?

Ik heb dus geen zenderzoek systeem meer. m'n videorecorder zit op een coax kabel dus als er bij een DVD speler persee met coax aangesloten moet worden kan ik 'm dus niet aansluiten.

Wat is nou beter:

Coax als dat al bij een DVD speler zit
of
SCART

dan bedoel ik beter qua kwaliteit van beeld, geluid etc,

Verwijderd

scart.. makkelijker en beter

en als coax bij dvd speler zit laat me dan weten welk type en waar ze die verkopen

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wist ook niet of coax op een DVD speler zit, niet dus.

Maar goed dat SCART beter is, dan kan ik gewoon m'n AV kanaal gebruiken

hoe hebben jullie tweakers jullie dvd spelertje aangesloten? STANDALONE

Verwijderd

bij ons is het scart kanaal EXT1 ( we hebben nog 2e scart aansluiting op tv zitten das EXT2 )

Als ik de dvd speler aan doe ontvangt de tv iets door EXT1 en gaat hij automatisch naar EXT1 kanaal toe...

Ik weet niet wat voor TV je hebt, maar als je scart erop hebt zitten is daar al een zendertje voor vrij gemaakt.

Het knopje op de afstandbediening die je niet hebt is dat zon tv tje met een pijltje

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:25
Volgens mij haal je nu ff twee dingen door mekaar heen, namelijk:

1. videosignaal aansluiten;
2. geluidssignaal aansluiten.

ad 1. videosignaal aansluiten
Dat kan op 3 manieren, te weten: scart (RGB-scart), s-video of composiet-video.
De beste manier is de scart. Die levert het minste kwaliteitsverlies op en de composiet-video het meeste.

ad 2. geluidssignaal aansluiten
Dat kan ook op verschillende manieren, namelijk optisch, coaxiaal of via de bekende tulp-stekkers. Optisch of coaxiaal aansluiten is nagenoeg gelijk aanmekaar. De een zegt optisch is beter, de ander zegt coaxiaal is beter. Ik zeg het maakt voor normaal huis, tuin en keukengebruik weinig aan. De laatste mogelijkheid moet je nemen als je versterker geen digitale decoder heeft.

Zover dat... Nu hoe ik het heb aangesloten:

mijn DVD heb ik via scart (full-pin; rgb-scart) rechtstreeks op de tv aangesloten. En via een optisch kabeltje is mijn DVD aangesloten op mijn DTS versterker.

PS
het zou maar zo kunnen dat er iets fouts is.. maar vast niet veel :+

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk als ik op een speciaal knopje drukte ging ie naar een speciaal kanaal, dat kan ik via deze afstandsbediening ook nog bereiken

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil die versterker pas later gaan kopen, ik zit met m'n budget he!

maar heb ik dan nog wel geluid?

Verwijderd

Topicstarter
?toch wel geluid?

Verwijderd

Je hebt wel geluid, scart zend uiteraard ook geluid mee, maar een film maakt even wat meer indruk als je het door een stel leuke boxen hoort...

Verwijderd

Ik heb een CyberHomeAD-L528 daar zitten zowel SCART/S-VIDEO/
R-G-B/OPICAL Out/AUDIO OUT CINCH op, dus dat is veel keuze,
in mijn geval he ik de Videorecorder Antenne In/en doorlus naar TV, 2e VideoRc/Play m. SCART, Analoge Satteliet Ontvanger m. SCART, en de DVD-player wordt aan de voorkant met S-VIDEO(Hosiden) en Cinch(RCApluggen)L+R voor het geluid.
Ik heb geluk dat ik een Sony TV heb met zoveel aansluitingen
anders had ik ook moeten ritselen.

Nu is het toeval dat S-VIDEO voor DVDplayer out naar TV ook nog het beste beeld geeft.(Maar die ingang moet natuurlijk wel op je TV ziten)

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:25
Op vrijdag 03 mei 2002 23:59 schreef tommyguy het volgende:
Ik wil die versterker pas later gaan kopen, ik zit met m'n budget he!

maar heb ik dan nog wel geluid?
Jazekers wel! Met scart wordt het geluid ook meegezonden naar je TV toe, dit in tegenstelling tot s-video en composiet-video. Als je die 2 wilt gaan gebruiken dan zul je met een audio-kabeltje (een rode en witte tulpstekker) je DVD op je TV moeten aansluiten. Maar net als illem zegt, met een goede versterker en dito speakers klinkt alles gewoon zo veel meer beter :D

En wat harry zei klopt imo toch niet helemaal. s-video is niet het beste, maar rgb-scart (de full-pin scart) levert de beste kwaliteit. Daarna komt de s-video. Het scheelt niet echt veel, maar als je er op gaat letten (vooral met in hoeken v/d tv) dan zie je toch degelijk wel een verschil (met s-video vaak nog "trillend beeld" en met rgb-scart niet).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 07:53
Op zaterdag 04 mei 2002 07:42 schreef Leuty het volgende:
En wat harry zei klopt imo toch niet helemaal. s-video is niet het beste, maar rgb-scart (de full-pin scart) levert de beste kwaliteit. Daarna komt de s-video. Het scheelt niet echt veel, maar als je er op gaat letten (vooral met in hoeken v/d tv) dan zie je toch degelijk wel een verschil (met s-video vaak nog "trillend beeld" en met rgb-scart niet).
Je hebt op zich gelijk, maar scart is niet altijd rgb-scart. Zeker bij goedkopere spelers is stuurt de SCART aansluiting vaak gewoon een composietsignaal. In zo'n geval kan de S-video aansluiting vaak een net iets beter beeld geven.

O ja, TV's hebben meestal ook geen rgb-scart support op alle scartaansluitingen. Meestal is dat maar bij 1 aansluiting het geval.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 03 mei 2002 23:58 schreef tommyguy het volgende:
ja je hebt gelijk [...]
Op vrijdag 03 mei 2002 23:59 schreef tommyguy het volgende:
Ik wil die versterker [...]
Op zaterdag 04 mei 2002 01:43 schreef tommyguy het volgende:
?toch wel geluid?
Zoek eens uit waar dit knopje rechtsboven voor staat: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

:)

Verwijderd

Topicstarter
owh sorry!!!!

[verdere bercihten verschijnen hieronder]

Maar het ligt toch niet alleen aan de soort verbinding die je hebt, dus RGB scart geeft de beste beeldkwaliteit, maar wat voor specificaties moet dat apparaatje hebben om goede beeldkwaliteit te hebben??? Ik ga er straks namelijk eentje kopen, dus dan wil ik wel zeker van m'n zaak zijn.

En bij onze HIFI winkel (it's) staan al die DVD spelers onaangesloten in een rek dus ze kunnen waarschijnlijk niet aangesloten worden voor een DEMO!!!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Op vrijdag 03 mei 2002 23:38 schreef tommyguy het volgende:
Ik heb dus geen zenderzoek systeem meer. m'n videorecorder zit op een coax kabel dus als er bij een DVD speler persee met coax aangesloten moet worden kan ik 'm dus niet aansluiten.
je kan natuurlijk ook TV kijken via je video!
als je daar de zenders inzet, en je zet je TV op het video kanaal, kan je de hele HMG mik weer zien!

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
heeey bedankt man!!!!!!!

maar ff terug naar die vraag hierboven, wat zijn de specificaties die een DVD speler moet hebben om echt goed DVD beeld te geven?????????

Verwijderd

ga naar je tv dealer en zeg welke tv je hebt en je hier voor een afstandbedienign wil

heb ik ook al 3 keer gehad met mijn akai tv-tje mol elke keer mijn remote

kost geloof ik mar iets van 40 tot 60 GULDEN

(fok de pleuro)
Pagina: 1