Printers printen niet scherp en met strepen

Pagina: 1
Acties:

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 15:15
We hebben hier 2 printers. Een Canon BJC 210 en een Canon BJC 2000.
En met beiden hebben we hetzelfde probleem.

Ze printen niet scherp en er zitten strepen wit in.
De BJC 210 is al 6 jaar oud en heeft het altijd goed gedaan. Maar een
maand geleden is ie begonnen met die strepen. We hebben al van alles geprobeerd zoals andere drivers en andere instellingen maar niks werkt.

De BJC 2000 is nu zon 2 jaar oud en heeft nog nooit echt scherp afgedrukt maar
het word nu steeds slechter. Ook zijn we erachter gekomen dat de zwarte cartridge lekt. Onderin de printer zit iets dat absorberend is en die zit vol met zwarte inkt.
En de boel schoonmaken helpt niet want binnen de kortste keren zit er weer inkt in.

Heeft iemand eerder zoiets gehad, en zoja, wat is er aan te doen behalve terugbrengen naar de winkel?

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Koppen schoonmaken, met wattenstaafje en wasbenzine ofzo, en/of cartridge vervangen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• Wmm
Op vrijdag 03 mei 2002 23:36 schreef Aardbijen het volgende:
Koppen schoonmaken, met wattenstaafje en wasbenzine ofzo, en/of cartridge vervangen.
Dit hebben we dus allemaal al gedaan |:(.

• Wmm
Niemand?

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Niet alleen de kop schoonmaken, maar ook het onderstelletje waar de kop boven hangt op het moment dat hij uitgeschakeld is (geldt iig voor de BJC 210 heb ik ook nl) en zorg dat ze stofvrij gehouden worden, want dat zorgt ervoor. Echt waar!!! Ding is bij mij nu ook ongeveer 7 tot 8 jaar oud.

Used to be Down Under... Foto gallery

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb ook een BJC 210 uit '96. Ze kunnen idd erg slecht tegen stof. Ik heb het ding nu 'gedoneerd' aan m'n zusje, die print er af en toe nog tekst mee.
Ik heb hem helemaal schoongemaakt, en zolang je een zwarte cartridge gebruikt print ie redelijk. Zodra je met kleuren gaat werken print ie groene strepen in zwarte tekst en krijg je ook strepen in plaatjes.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

dit is weer het zogeheten PRINTKOP PROBLEEM

zet die koppen eens een tijdje op een vochtige doek

ook kun je die printplaatjes met een wattestaafje met wat alcohol schoonmaken

onder alcohol versta ik spiritus of zoiets

Verwijderd

Het lijkt er inderdaad op dat het een typisch printkopprobleem is. De oudere types van Canon en Epson hebben hier inderdaad meer last van.

ipv een vochtige doek kun je de printkop gerust in water zetten. De inkt zou dan langzaam los kunnen weken omdat deze op waterbasis is, met een beetje geluk kun je dan verder printen.

Zo niet, een nieuwe printkop is meestal erg duur. Maar dat moet je voor jezelf afwegen wat het jou mag kosten.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 11:33 schreef ospelgezicht het volgende:
Het lijkt er inderdaad op dat het een typisch printkopprobleem is. De oudere types van Canon en Epson hebben hier inderdaad meer last van.

ipv een vochtige doek kun je de printkop gerust in water zetten. De inkt zou dan langzaam los kunnen weken omdat deze op waterbasis is, met een beetje geluk kun je dan verder printen.

Zo niet, een nieuwe printkop is meestal erg duur. Maar dat moet je voor jezelf afwegen wat het jou mag kosten.
In het water zetten zou ik niet doen, heb ik wel eens getest maar toen deed die kop dus helemaal niks meer,
ik zou een vochtige doek doen :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

WATER?! Ik heb hem schoongemaakt met een wattenstaafje, maar is water niet een beetje té extreem :?
Ik wil de printkop niet mollen...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Gewoon ff wattenstaafje natmaken en over de kop heengaan. Werkt meestal wel aardig...

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 13:28 schreef PrinsEdje80 het volgende:
Gewoon ff wattenstaafje natmaken en over de kop heengaan. Werkt meestal wel aardig...
---->
Koppen schoonmaken, met wattenstaafje en wasbenzine ofzo, en/of cartridge vervangen heb ik allemaal al gedaan
;)
Een nieuwe kop is idd erg duur, ik zou daar niet aan gaan beginnen.

• Wmm
De printkop is toch dat ding waar je de cartridges is plaatst? Ik zal het eens proberen.

We hebben wel al de hele printer schoongemaakt met wattenstaafjes en alcohol, maar de printkop zelf hebben we er nog niet uitgehaald.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 12:59

Meneer aard

Porsche rulez!

koppen schoonmaken met gedestilleerd water en wattenstaafjes, dit kun je halen bij de drogist!

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1