Plotseling ICS probleem

Pagina: 1
Acties:

• wkunee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit bericht is gepost na lange SEARCH acties:

Ik had een mooi netwerk, boven op mijn server WindowsXP pro
met 2 netwerk kaarten, NIC 1 internet delen....beneden Client( met statisch ip,dns,gateway)verbinding via NIC 2, werkte prima.
Totdat ik WindowsXP opnieuw installeerde.

Het volgende gebeurt:

Ik schakel ICS gewoon aan op NIC 1 en Client kan internetten en bestanden delen, maar als ik de Server opnieuw opstart kan de Client wel bestanden delen en de Server zien, maar niet internetten.
Dus wil ik kijken bij eigenschappen van NIC 1 van de server, is WMI ofzo beschadigt (internet staat trouwens niet meer op delen), maar kijk ik nog een keer, staat internet delen weer aan, CLient kan wel bestanden delen en server zien, maar nog steeds niet internetten totdat ik ICS uitschakel en weer inschakel.
Dit is heel vervelend om steeds weer te doen, vooral als ik er niet ben en mijn ouders niet bij mijn computer kunnen
als mijn pc automatisch aanschakelt.

Hoe krijg ik dat ICS altijd aanstaat?!?!
Kan dit liggen aan MTU speedpatches etcetera?
Ik ben degene zeer dankbaar die mij kan helpen!

Dit zijn mijn gegevens:

Server
NIC 1: RTL8029 10MBIT Statisch ip,dns,gateway,subnetmask
NIC 2: RTL8139 10/100MBIT ip: 192.168.0.1 Sub:255.etc
Standaard ICS functie Windowsxp
UTP

Client
NIC : RTL8139 10/100MBIT ip:192.168.0.2 gate:192.168.0.1 dns: idem gateway sub:255.etc

• wkunee
  • Niet online
niemand?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Kijk eens op de ICS service wel automatisch start bij opstarten (bij services dus).

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• wkunee
  • Niet online
ja, hij wordt wel automatisch opgestart staat er bij services, namelijk als lokaal systeem account.
Helpt het als ik alle services die erbij betrokken zijn automatisch ipv handmatig laat opstarten?

• wkunee
  • Niet online
nee, dat hielp niet, misschien iets anders bij services?