Toon posts:

ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat het hier niet thuishoort hoor, maar kan je je isdn lijn die vanaf je modem naar je pc loopt ook gebruiken voor kabel?

Want volgens mij zijn het gewoon dezelfde soort draden...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kabel a la TV kabel? Nee dat kan niet..
Is een heel ander type kabel. TV gebruikt een COAX kabel, terwijl ISDN een kabeltje met 4 aderen is.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 23:21 schreef blackd het volgende:
Is een heel ander type kabel. TV gebruikt een COAX kabel, terwijl ISDN een kabeltje met 4 aderen is.
Sorry ik bedoel dus kabel-internet.

Verwijderd

Ja hoor, gaat prima.. Het is danwel geen UTP, maar het werkt prima hoor...
En ga nou niet zeggen dat het niet wil, want het WIL 100% zeker wel.. Heb het zelf ook zo opgelost :)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

van je modem naar je PC? Dat is een USB of seriele kabel, en dat gaat niet werken natuurlijk :)..

Maar ik neem aan dat je de draad tussen je ISDN aansluiting (wandcontactdoos/NT1) en je ISDN kaart/adapter bedoelt. Dat kan in principe ook niet, als er gewone ISDN draad gebruikt is.

Je kunt wèl CAT5 netwerkdraad voor ISDN aansluitingen gebruiken (heb ik hier ook), maar geen ISDN-draad voor netwerk/kabelaansluitingen. Daarin zijn volgensmij niet alle draden doorverbonden, of anders getwist oid. Tenzij je natuurlijk al (volwaardige) CAT5 gebruikt als ISDN-bedrading. De stekkertjes zijn inderdaad hetzelfde..
En al zou het wel werken, dan gaat het hoogstwaarschijnlijk ten koste van de verbindingssnelheid/kwaliteit (packetloss e.d.)

#

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 23:21 schreef blackd het volgende:
Van Kabelmodem naar PC is UTP kabel officieel :) Geen Coax :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 23:27 schreef Zap het volgende:
van je modem naar je PC? Dat is een USB of seriele kabel, en dat gaat niet werken natuurlijk :)..

Maar ik neem aan dat je de draad tussen je ISDN aansluiting (wandcontactdoos/NT1) en je ISDN kaart/adapter bedoelt. Dat kan in principe ook niet, als er gewone ISDN draad gebruikt is.

Je kunt wèl CAT5 netwerkdraad voor ISDN aansluitingen gebruiken (heb ik hier ook), maar geen ISDN-draad voor netwerk/kabelaansluitingen. Daarin zijn volgensmij niet alle draden doorverbonden, of anders getwist oid. Tenzij je natuurlijk al (volwaardige) CAT5 gebruikt als ISDN-bedrading. De stekkertjes zijn inderdaad hetzelfde..
Onzin, ISND kabel is gewoon 1op1.. Je moet idd wel ff kijken of je geen goedkope ISDN kabel heb. Die hebben minder aders idd.

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op vrijdag 03 mei 2002 23:30 schreef MagicMagicM het volgende:

[..]

Onzin, ISND kabel is gewoon 1op1.. Je moet idd wel ff kijken of je geen goedkope ISDN kabel heb. Die hebben minder aders idd.
Ja, hij is inderdaad 1 op 1, maar bij UTP-bedrading komt het vaak nogal precies hoe de draden gedraait zitten ivm interferentie e.d. En ik bedoelde idd de goedkope ISDN kabels, de dure zijn in feite gewoon CAT5.. :)

#

• blackd
  • Niet online
Aha, kijk.. Je hebt nu een ISDN aansluiting liggen, deze is of UTP Cat5 (8 aderig) of 4 aderig (standaard telefoonkabelachtig). Deze eerste kun je wel voor kabel gebruiken, alleen ik had een andere kabel in mijn hoofd.
Je kabels gaan als het goed is zo liggen:

Internet ---COAX--> Modem --UTP-->PC

Als je ISDN aansluiting toevallig een 8 aderige aansluiting is, dan kan 't vrij simpel

Als je ISDN aansluiting 4 aderig is, kan je er ook wel een verbinding van je modem naar PC mee aanleggen, maar dan moet je even opzoeken welke pinnen van een RJ45 stekkertje niet worden gebruikt bij een standaard netwerkkabel. Een netwerkkabel gebruikt in feite maar 4 aderen namelijk. 't kan zijn dat je dan wel maar max 10mbit voor elkaar krijgt. Gelukkig zijn de meeste kabelmodems maar max 10mbit.

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 23:34 schreef blackd het volgende:
Aha, kijk.. Je hebt nu een ISDN aansluiting liggen, deze is of UTP Cat5 (8 aderig) of 4 aderig (standaard telefoonkabelachtig). Deze eerste kun je wel voor kabel gebruiken, alleen ik had een andere kabel in mijn hoofd.
Je kabels gaan als het goed is zo liggen:

Internet ---COAX--> Modem --UTP-->PC

Als je ISDN aansluiting toevallig een 8 aderige aansluiting is, dan kan 't vrij simpel

Als je ISDN aansluiting 4 aderig is, kan je er ook wel een verbinding van je modem naar PC mee aanleggen, maar dan moet je even opzoeken welke pinnen van een RJ45 stekkertje niet worden gebruikt bij een standaard netwerkkabel. Een netwerkkabel gebruikt in feite maar 4 aderen namelijk. 't kan zijn dat je dan wel maar max 10mbit voor elkaar krijgt. Gelukkig zijn de meeste kabelmodems maar max 10mbit.
Mmm, ik heb toch echt 8 aderige ISDN bekabeling hoor.. En das geen UTP.. :7

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 23:45 schreef MagicMagicM het volgende:

[..]

Mmm, ik heb toch echt 8 aderige ISDN bekabeling hoor.. En das geen UTP.. :7
Oke oke, dat kan ook :P maargoed, daar kan ook wel Ethernet op, maar niet sneller dan 10mbit denk ik.

Als Chukie ff post wat voor kabel ie heeft, kunnen we 'm advies geven wat ie er mee moet doen.

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Het is misschien mogelijk, maar er is geen garantie dat het werkt met ISDN-draad ('echte' ISDN draad, dat dus niet volwaardig CAT5 is). Het valt natuurlijk altijd te proberen, als het niet werkt kun je altijd nog een UTP kabel leggen. Hangt inderdaad ook van de kabel af.

#

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 23:46 schreef blackd het volgende:

[..]

Oke oke, dat kan ook :P maargoed, daar kan ook wel Ethernet op, maar niet sneller dan 10mbit denk ik.

Als Chukie ff post wat voor kabel ie heeft, kunnen we 'm advies geven wat ie er mee moet doen.
Ik heb zo'n kabel met 4 draadjes die je in 8 "vakjes" moet verdelen. Ik zou mijn god niet weten wat voor soort kabel het moet zijn, maar iemand vertelde mij dat het precies dezelfde kabel is als hij heeft voor Kabel-internet.

Ik hoop dat ik niet te onduidelijk ben.
Pagina: 1