Toon posts:

Frame Ellende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nou zit ik met een probleem en wil vragen of dit nou kan,

Stel je heb een Webpagina opgebouwd in frame's bijvoorbeeld als dit:

Een rij dus de top,
Dan 2 collomen met links het menu en rechts de content,
en dan weer een rij de bottom,

Nou stel ik weet hoe ik een pagina wil laten scrollen maar ik wil dat de 2 collomen dus het Menu en de Content tegelijk laten scrollen, dus de srollbalk komt tussen de Top en de Bottom en de pagina's Menu en Content die kan ik dan zo lang maken als ik wil.

voor een voorbeeld kijk hierhttp://httpd.chello.nl/~v.a.dejong

Verwijderd

Ik ben niet zo een fan van frames, maar het moet kunnen volgesn mij.

Laad de menu en de content in dezelfde frame (frameset). Dus een frame maken en daartussen de menu en de content frame neerzetten.

De hoogte van de top en bottom geef je een vaste grootte en de frame waarin de content en menu zich bevinden geef je een '*'. Als er dan niet geneog ruimte is moeten er scrollbalken verschijnen. Misschien. :)

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Gewoon je saajt in fotosoep maken !
Veel mooier en geen gezeiks

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Hmm, heb ff naar gekeken, maar kan toch niet denk ik.

Je wilt twee frames als 1 geheel laten bewegen. je moet ze dan in dezelfde frameset gooien, maar een frameset ondersteund gewoon geen scrollen, alleen de frames zelf.

Dat is eigenlijk juist de essentie van frames, dat ze opzichzelf staan. Als je die twee frames toch samen wilt laten bewegen, waarom zet je de menu en de content niet gewoon in een tabel en die tabel zet je in 1 frame tussen de top en bottm frame. Dan moet je alleen scrollbalken hebben tussen de top en bottom frame.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kan niet. maar waarom wil je het menu laten scrollen?

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Hoewel ik mij geenszins in kan denken wat hier in hemelsnaam ooit het nut van kan zijn, wil het mij er toch niet van weerhouden je een reply te schenken waar je misschien wel wat aan hebt:

window.scroll

window.onScroll

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op vrijdag 03 mei 2002 23:21 schreef likkepot het volgende:
Gewoon je saajt in fotosoep maken !
Veel mooier en geen gezeiks
Was dit nu weer voor onzin?

Enfin, het kan alleen met JavaScript door de onScroll event af te vangen in je content-frame, en je menu-frame daarmee met dezelfde mate te laten meescrollen.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Nou mij bedoeling is gewoon van:

In het menu moeten ook sponsors komen en een flash player met muziek waar verder geen ruimte meer voor is dus vroeg me af of ik het ook zo kon doen want als ik alles in een tabel maak en je naar een andere pagina gaat dan stop die flash player met spelen, en een popup dat willen ze niet vandaar,

dus dacht misschien kan het zo ???
Pagina: 1