Toon posts:

Netwerkje......

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort krijg ik kabel van Essent@Home (komt goed uit nu SW ermee gaat kappen :( ). Mijn pa wil de helft van het abogeld betalen indien hij er ook gebruik van kan maken. Tuurlijk kan dat via een netwerkje. Ik heb inmiddels begrepen dat je geen netwerkje eraan mag hangen, maareuh so what? :)
Ik wil het modem aansluiten om mijn computer, er een tweede netwerkkaart induwen en via Sygate / Wingate internet doorlussen naar de computer van mijn pa.
1. Gaat dit werken?
2. Is dit niet te achterhalen door Essent?

Dan iets over het netwerk zelf. Ik heb van beneden (daar staat mijn vaders pc)naar boven (waar de mijne staat) een UTP kabel getrokken, echter zonder stekkers. Omdat we wat hebben verhuis is deze kabel echter tekort geworden om bij de PC's te komen. Aangezien er geen stekkers aanzitten wil ik de kabel eerst gaan verlengen (kabels aanelkaar maken door soldeerverbindingen) en dan de pluggen eraan maken door een doorgeknipte UTP kabel te gebruiken. Gaat dit werken of kan UTP niet zo goed overweg met aanelkaar gesoldeerde kabels??

Thnx!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Fijn voor je, dat je op de kabel mag! :)

Wat de sygate oid aangaat, dat kan allemaal probleemloos werken.
Het solderen van de UTP kabels lijkt me niet zo een geweldig idee. Zeker niet als je netwerkje over 100Mbit/s gaat draaien.

Het is verstandiger om de kabels gewoon van stekkers te voorzien en deze met een verlengstukje of hub aan een volgende kabel te koppelen.
UTP kabels (zowel Cat-3 als Cat-5) voldoen aan specifieke eisen (aantal twists per meter). Soldeerkoppelingen zijn niet meegenomen met deze eisen! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik heb het zo geregeld: een "server" met 2 netwerk kaarten en windows ME, een kaart voor kabel andere voor netwerk(naar hub toe waar 2 comp aan hangen). @Home, dus ook essent denk ik, merkt dit niet(waarom weet ik ook) wel als je een proxy erop zet, hangt essent na een uur of 2 aan de phone of je je proxy uit wil zetten

Met Me kun je makkelijk thuisnetwerk installeren (wel erg makkelijk) en ook op de andere. ik weet niet of je hier iets aan hebt maar bij mij loopt het als een tiet.

Tip: installeer Zonealarm (firewall) pro op de host en op de clients

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi ..

lekker kabellen .. hmm!! :)

Over de UTP kan ik weinig zinvol zeggen.
Iedereen is altijd vol lof over Sygate/Wingate enzo..
Ik gebruik zelf Proxy+ (http://www.proxyplus.net) en werkt geweldig. Standaard issie gratis met 3 users en 1 Mb cache.
Uiteraard is het een kwestie can astalvista voor de regcrack om ongelimiteerde users en cache te behalen.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Die UTP kabel die ik momenteel heb liggen (CAT5) is een metertje of 10 lang, daar zou dan nog eens een metertje of 5 worden aangesoldeerd...... zou dat wel/niet kunnen dan? Ik heb geen zin om kapitalen voor zulk een kabel en nog erger een tang uit te geven!!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hmm solderen kan... maar dan moet je het wel heeel netjes doen! het is nl HF(FM radio is ook ca 100MHz) en niet alle solderingen op dezelfe afstand!
Ook kan je dan een minder lange afstand afleggen met je kabel!
Verder over de kabel 'k krijg zelf die van multikabel en die zeggen dus ook max 1PC maw beste kabelklant wij willen niet dat u 'veilig' achter een firewall gaat ziten DUH.
Met de TV geldt eigenlijk hetzelfde, je bent officieel verplicht voor iedere extra TV een paar gulden meer in de maand te betalen!
Dus echt totale bogus en larie :)

Powered bij meergranenbrood.

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Je kan het beste er een stekkertje aan knijpen een verloop stukje ertussen en dan weer vijf meter kabel.
Die tangen kan je vaak wel ergens (bv computerwinkel)huren voor een 10 per dag ofzo.

• jms
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Dubbelpost :(

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Hey, hoe kan je kabelprovider zien of je meerdere pc's aan je kabel hebt hangen?

• Cowboy Henk
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Ja, dat vroeg ik me dus ook al af. Heb hier nu 2 werk-pc's staan en een printerserver, aan elkaar geknoopt met een hubje en als ik straks kabelaansluiting heb, zet ik er een 4e kabel/internetserver naast die gewoon 24/7 aanstaat voor meel etc.
Hoe kunnen ze dan zien dat ik meer dan 1 pc heb staan?

Blaat

• The Legend
  • Laatst online: 22:30

The Legend

*Plop*

Dat kunnen ze niet zien tenzij ze echt gespitst op alleen jou verbinding gaan kijken naar het dataverkeer. Dan zien ze het maar doen waarschijnlijk nix. Als je gewoon ff alle verbindingen globaal langs loopt zie je dat niet. De meeste kabelmaatschappijen laten het gewoon toe.

Ik ben toch malle pietje niet!

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Dan nog snap ik niet hoe ze kunnen zien of er 1 pc of meerdere op die kabel zitten. Hoe kunnen ze het verschil zien tussen 1 pc waarbij je zeg maar 30 songs met napster aan het downen bent, en tegelijkertijd zit te switchen tussen 3 topics in GoT, of meerdere pc's waarmee je ditzelfde aan het doen bent..

Verwijderd

Het gaat zeker werken.. en Essent kan er niet achter komen. Wij hebben zelf ook 3 pc's aan een netwerk op 1 connectie van UPC en trekken 15 gyg per 4 dagen binnen .. en klagen ho maar ! :) :) :)

Van UTP weet ik helaas niks anders had ik het je graag vertelt.

Ohja, Als je een keuze maakt tussen Wingate en Sygate, zou ik toch voor Sygate gaan.

Barracuda

• Vm1heA
  • Laatst online: 17-08 17:58
Neem sygate want die is invisible voor het buitennetwerk want die werkt met NAT

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Wingate en al die andere programma's werken ook met NAT hoor.

Over die kabel: Ik zou gewoon een voorgeknepen kabel van 15 meter kopen, maar als dat niet mogelijk is:
koop een goedkope tang van 20 piek en een paar stekkertjes en een nieuwe kabel van 15 meter. Zo heel duur is dat niet.
Solderen aan de kabel zou ik niet doen, en kan veel problemen geven, het is echter het proberen waard.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 02:32 schreef Cowboy Henk het volgende:
Ja, dat vroeg ik me dus ook al af. Heb hier nu 2 werk-pc's staan en een printerserver, aan elkaar geknoopt met een hubje en als ik straks kabelaansluiting heb, zet ik er een 4e kabel/internetserver naast die gewoon 24/7 aanstaat voor meel etc.
Hoe kunnen ze dan zien dat ik meer dan 1 pc heb staan?[/quote]Dat kunnen ze niet direct zien als je NAT gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor alle reacties!

Nog ff iets: is een PC-netwerk met UTP gevoeliger voor solderingen dan een ISDN installatie? Mijn ISDN installatie (met best wel heel erg veel meters kabels) hangt ook van de solderingen aanelkaar en werkt als een tiet. Ik heb hem op 5 plaatsen over een afstand van 40 meter gesoldeerd en dat loopt egg goed....!

Verwijderd

Ik heb m'n pc netwerk voor een deel ook met isdn kabels aan elkaar hangen, en dat werkt ook goed. Je kan het dus proberen om je utp-kabels te solderen. Als het niet wil, kan je er altijd nog stekkers aan knopen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 13:32
Je netwerk werkt misschien wel met ISDN-kabels, maar heb je daaraan ook gesoldeerd?
Aan isdn kun je veel sleutelen (ik heb +/- 30 meter met 6 soldeerverbindingen, werkt pefect), dat gaat toch maar (bri) op 144 Kbit/s max. Ethernet gaat echter op 10, of zelfs 100 Mbit, 70 á 700 keer zo snel... Daar kun je dus veel minder aan klooien, omdat je dan eerder errors etc krijgt.
Uit het verhaal maak ik op dat je geen hub gebruikt? Dan moet je er wel aan denken dat je een cross-cable moet maken (duh!!)Zie http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13394.
Om te routeren vindt ik Winroute Pro wel een goed programma. NAT, e-mailserver, firewall... En nog simpel te configureren ook. Heb je wel astalavista voor nodig, want het kost geloof ik (please don't coorect me if I'm wrong, it's not that important :)) een dikke 200 dollar...

(offtopic)
Waarom staat er geen UTP in de pricewatch :( Kan het nergens vinden (op rol dan)...
(/offtopic)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1