Toon posts:

[VB6] Klein probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet alle checkboxen in bepaalde form enabled zetten, het zijn er ongeloofelijk veel dus ik wil het niet volledig uittypen. Ik herriner me vaag nog iets als dit maar het werkt niet en ik vind het niet op msdn, kan iemand me ff hlepen?

Dim Cbox As CheckBox

For Each Cbox In Dalgemeen
Cbox.Enabled = True
Next Cbox

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Zoek eens naar de controls-collectie van je form, die kun je mooi in een loopje door-uh-loopen (:P), en per control checken of de type een checkbox is, en zo ja, enablen/disablen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Het meest handig is om al je checkboxes in een control array te zetten (vraagt ie om als je copy/paste doet van een control). Op die manier kan je met een eenvoudige for-next ze allemaal in 1x instellen.

Verwijderd

dim lCnt as long

for lCnt = 1 to form.controls.count

< testcode voor de objecten >

next lcnt

??? :

iedere form heeft een property <Controls>. deze property is een collection van alle objecten op je form. als je dus met een loopje zoals hieroven door deze collectie heenloopt kom je alle componenten tegen. .. ook jou checkboxes...

wat ik zelf altijd doe met dit soort loopjes is dat ik in de tag een id-string zet.. . en als ik dan door die collectie heenloop check ik op de tag .. en dan weet ik via die id-string dat het een object is wat ik zoek ..