Toon posts:

waar suse8.0

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
waar haal ik die nieuwe suse 8.0
hij staat niet op hun FTP
ik ben nog een beetje een n00b dus als jullie een andere distributie aan bevelen zeg dat dan ff

en wtf is live eval ofzo UITLEG plz

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op vrijdag 03 mei 2002 22:56 schreef mcolideluxe het volgende:
waar haal ik die nieuwe suse 8.0
hij staat niet op hun FTP
ik ben nog een beetje een n00b dus als jullie een andere distributie aan bevelen zeg dat dan ff
Weet niet waar je woont... maar bij Donner Rotterdam hebben ze um en je kan ook via
Linuxland
Dixons

Zo genoeg info gegeven denk ik zo... :+

My weblog

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 15:44

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Verwijderd

Topicstarter
tnx maar is suse de beste keuze voor een newbi

en wat is dat live eval nou

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

klown

geek

Suse 8.0 is niet te downloaden, Suse 8.0 moet je kopen. De live evaluation versie, is een versie die alleen van cd boot. Dat is niet echt geschikt.
Als je nog beginner bent...kun je het beste met Mandrake of RedHat beginnen.
Als je een doorzetter bent, zou je ook meteen in het diepe kunnen springen met Slackware of Debian.
En die haal je dus van http://www.linuxiso.org

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
[b]Op vrijdag 03 mei 2002 22:56 schreef mcolideluxe [...]
en wtf is live eval ofzo UITLEG plz
Liveeval is een cd waar van je boot :)

Deze CD bevat Images. Live eval staat ook wel voor Live Evaluation ;)

Hiermee kan je SuSE uitproberen zonder dat je MS Windowz hoeft te verwijderen.

Er worden een aantal bestanden weggeschreven op je harddisk (kan op FAT32/EXT2/EXT3).

Dus een leuke optie om kennis te maken met SuSE ;) Echter deze versie is wel beperkt (maar heeft wel networksupport e.d dacht ik)

My weblog

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Dat je niet de complete distributie hebt maar de bazis hiervan, wil je de volle (was het 7) aantal cd's dan zul je toch moeten betalen.

T'is duur ja, maar altijd goedkoper als Windows, en gratis als je het met minder kan doen ;).

EDIT: en capedro zegt het al, het is meer om uit te proberen maar je zou-er-windows-mee-KUNNEN vervangen.

http://twitter.com/randalpeelen

Verwijderd

Topicstarter
bedankt clown :P
nog een vraag kan ik met die mandrake ook m`n windows partitie openen/lezen
als in suse 8.0

Verwijderd

Het lijkt me verstandig, dat je gewoon eens de website van SuSe goed gaat lezen. Daar staan al dit soort dingen uitgelegd.

Daarnaast kun je in de NOS-FAQ vinden welke distro's waarvoor geschikt zijn. [topic=163843]

Tevens vind je daarin ook een link naar het zogenaamde "Welke distro moet ik nemen?" topic, waarin je dit soort vragen eventueel kwijt kunt, als je er zelf nog niet uitgekomen bent.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.