NAT server verbergen

Pagina: 1
Acties:

• Xerxes-IA
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05-2024
Als iemand probeert met mIRC een verbinding te maken met mijn server (router/firewall) dan krijgt hij dit te zien:

[16:31] *** Connecting to XXX.XXX.XXX.XXX (poort)
-
Local host: server (192.168.0.1)
-
[16:31] *** Unable to connect (Connection timed out)

Hoe kan ik voorkomen dat de local hostname en het local ip adres zichtbaar zijn?

• Xerxes-IA
[oops]Ik probeerde aan mijn bericht toe te voegen dat ik Mandrake Linux gebruik, maar in plaats daarvan heb ik een quote gemaakt.[/oops]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CONFIG_IP_NF_IRC en CONFIG_IP_NF_FTP kiezen in je kernelconfig (bij 2.4.18 iig), onder het kopje connection tracking. Ten minste, ik neem aan dat je linux aan internet hangt, en dat je mirc doet op een windowsbak achter je linuxserver die NAT doet.

• Solarsparc
  • Laatst online: 00:33
In mIRC kun je btw je hostname instellen in de options... en dan ff uitvinken dat ie bij connect automatisch de hostname/ip opzoekt.

• Xerxes-IA
Ik heb iemand anders (dus niet vanaf het interne netwerk) mIRC laten gebruiken. En is er een manier om de tracking opties in te stellen zonder de kernel opnieuw te compileren? De server heeft namelijk een speciale secure kernel, en ik heb nog nooit een kernel gecompileerd.

• blaataaps
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 22:58 schreef Xerxes het volgende:
? De server heeft namelijk een speciale secure kernel, en ik heb nog nooit een kernel gecompileerd.
Wat voor kernel als ik vragen mag? : )
En je zou het kunnen compilen als module, en dan insmodden.

• Xerxes-IA
Ik gebruik de Single Network Firewall 7.2 (http://www.mandrakesoft.com/products/snf).
Pagina: 1