K7T266 Pro2 en onboard sound

Pagina: 1
Acties:

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Hallo allemaal,

ben sinds twee dagen in het bezit van een MSI K7T266 Pro2 MB met daarbij een XP1800+ Nou krijg ik met geen mogelijkhheid de onboard geluidskaart aan de praat. Wanneer ik de drivers probeer te installleren onder WinXP dan krijg ik telkens de melding dat ik eerst de onboard audio moet aanzetten in de bios. Nu staat de optie AC'97 audio in de bios op enabled en nog steeds blijft ie met deze melding komen. Ook een bios upgrade naar versie 3.5 lost het probleem niet op. Heeft iemand ervaring met dit probleem en zo ja is hier dan ook een oplossing voor?
Alvast bedankt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
er is in de bios ook nog een optie 'onboard soundblaster' oid. Die moet je ook op enabled zetten :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 22:36 schreef Uitje het volgende:
Hallo allemaal,

ben sinds twee dagen in het bezit van een MSI K7T266 Pro2 MB met daarbij een XP1800+ Nou krijg ik met geen mogelijkhheid de onboard geluidskaart aan de praat. Wanneer ik de drivers probeer te installleren onder WinXP dan krijg ik telkens de melding dat ik eerst de onboard audio moet aanzetten in de bios. Nu staat de optie AC'97 audio in de bios op enabled en nog steeds blijft ie met deze melding komen. Ook een bios upgrade naar versie 3.5 lost het probleem niet op. Heeft iemand ervaring met dit probleem en zo ja is hier dan ook een oplossing voor?
Alvast bedankt

Verwijderd

Wel VOOR je je drivers installeerd alle chipset drivers geinstalleerd?

O+

• Uitje
Op vrijdag 03 mei 2002 22:41 schreef Pollewob het volgende:
er is in de bios ook nog een optie 'onboard soundblaster' oid. Die moet je ook op enabled zetten :)
Heb je misschien ook een idee waar deze optie zou moeten zitten? Ik kan in ieder geval niets vinden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op mn EPoX 8k7a zat het onder het kopje Intergrated Peripherials en in dat menutje bijna helemaal onderaan.
Of dit ook voor jouw moederbord is weet ik niet zeker :)

• Uitje
Op vrijdag 03 mei 2002 22:57 schreef twomuch het volgende:
Wel VOOR je je drivers installeerd alle chipset drivers geinstalleerd?

O+
Heb de via 4in1 driver pack v4.38 geinstalleerd. Ik neem aan dat je deze bedoelt.

Verwijderd

Klopt, als dat allemaal goed is gegaan, en in je BIOS staat alles "aan" zou het goed moeten gaan.... Geen IRQ probleempje ergens? Ook misschien iets om even te proberen: hang er even een leeg schijfje aan, en installeer Win98 eens... (even uitsluiten dat het aan je OS ligt)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je nog andere soundcards die wellicht voor conflicten kunnen zorgen... Kijk anders ff welke IRQ's die gebruikt en switch anders zijn IRQ's in bios....

Raku

• Uitje
Nee heb er helemaal geen andere kaarten in zitten behalve dan m'n video kaart uiteraard. Dus ik neem aan dat dat het probleem ook niet kan zijn.

Verwijderd

Bel anders maandag even met: 040-2676600 en vraag even naar de technische dienst ;)

• Uitje
Op zaterdag 04 mei 2002 00:16 schreef twomuch het volgende:
Bel anders maandag even met: 040-2676600 en vraag even naar de technische dienst ;)
En waar mag dit nummer van zijn? MSI?

Verwijderd

tja wat dacht je van een jumper op de moederbord???

sommige hebben die nog

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

gewoon in je bios kijke.. :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1